SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy przekonują się do zamienników mięsa

Prawie połowa Polaków zna roślinne substytuty mięsa, co trzeci konsument próbował tego typu produktów - wynika z badania Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej Imas.

Article

W najnowszym badaniu Imas zapytano Polaków o znajomość różnych zamienników mięsa - jako przykład podano produkty roślinne (kabanosy, wędliny czy burgery) i tzw. mięso komórkowe (produkowane z komórek pobranych od zwierząt, ale hodowane laboratoryjnie).

Mięso z laboratorium na stołach Polaków?

Wyniki badania zaskakują otwartością Polaków na mięso komórkowe. Pojęcie jest znane - głównie ze słyszenia - 39 proc. Polakom, ale  po zaprezentowaniu opisu tego mięsa, aż  jedna trzecia respondentów deklaruje, że kupiłaby je, w najmłodszej grupie badanych konsumentów (18-24 lata) nawet co druga osoba deklaruje taki zakup.

Mięso roślinne jest znacznie lepiej znane od komórkowego, 59 proc. Polaków i aż 75 proc. młodych osób w wieku 18-24 lata zna je przynajmniej ze słyszenia. Jego zakupy lub spożywanie deklaruje  co piąty Polak,  co trzecia osoba w wieku 18-24 lata.

Co czwarty badany (26 proc.) deklaruje, że zdecydowanie nie jest zainteresowany kupnem mięsa komórkowego, gdyby takie pojawiło się na sklepowych półkach. Za to chęć wypróbowania takiego produktu zdecydowanie deklaruje co dziesiąta pytana osoba.

Tylko 6 proc. pytanych przez Imas osób deklaruje, że kupuje i je od czasu do czasu produkty z mięsa roślinnego. Większość ankietowanych (łącznie 68 proc.) nie kupuje i nie je tych produktów.

- Rosnąca świadomość prozdrowotna konsumentów i troska o środowisko w tym ochrona zwierząt wydają się być głównymi powodami popularności substytutów mięsa. Młode pokolenie Polaków wkraczające w etap prowadzenie własnego gospodarstwa domowego to grupa osób, która dokonuje rewolucji w zwyczajach żywieniowych i to oni przypuszczalnie będą napędzać rynek substytutów mięsa w najbliższej przyszłości. Warto badać zwyczaje konsumenckie tej grupy i analizować ich motywy żywieniowe oraz zakupowe - komentuje Katarzyna Łozińska-Wróbel, badaczka specjalizująca się w Imas w tematyce zdrowej i ekologicznej żywności.

Omnibus Online – fala marcowa, ogólnopolski sondaż Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS zrealizowany na reprezentatywnej 1013 osobowej próbie Polaków w wieku 18-74 lata.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polacy przekonują się do zamienników mięsa

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
123
ponad polowa Polakow ma w dupie gleboko wasze miesa z komorek czy podeszwy buta!! Won ..
9 1
odpowiedź
User
a
ponad polowa Polakow ma w dupie gleboko wasze miesa z komorek czy podeszwy buta!! Won ..


nie ponad połowa tylko 90+% i tylko oczami przewraca na wegański kabaret. Te wnyki są z 1000 odpowiednio dobranych badanych.
5 0
odpowiedź
User
a
ponad polowa Polakow ma w dupie gleboko wasze miesa z komorek czy podeszwy buta!! Won ..


nie ponad połowa tylko 90+% i tylko oczami przewraca na wegański kabaret. Te wnyki są z 1000 odpowiednio dobranych badanych.


wyniki..... te nowoczesne niedomagające i tracące połączenie z komputerem klawiatury bezprzewodowe.....
3 0
odpowiedź