Zarobki influencerów: od kilkunastu do kilku tysięcy dolarów za wpis. Szturm reklamodawców na Instagram Stories

W blisko 40-precentowym tempie rośnie rocznie liczba kampanii reklamowych z zaangażowanie influencerów. Najdroższy w ich cenniku jest film na YouTube, choć  marketerzy coraz bardziej interesują się obecnością swoich marek w instagramowych Stories - pokazuje badanie firmy Klear.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Zarobki influencerów: od kilkunastu do kilku tysięcy dolarów za wpis. Szturm reklamodawców na Instagram Stories
Fot. Pixabay

W ciągu ostatniego roku badacze zanotowali wzrost liczby kampanii reklamowych z influencerami na Instagramie o 39 proc. (oznaczonych hasztagiem #ad).

Analizie poddano cztery grupy influencerów. Nanoinfluencerzy od 500 do 5000 obserwujących, mikro – od 5 tys. do 30 tys. obserwujących. Power-influencerzy mają bazę od 30 do tys. obserwujących, a celebryci powyżej 50 tys.

Z względu na rodzaj publikowanych treści, badano posty, wideo i Stories na Instagramie, posty na Facebooku oraz wideo na YouTube. Przebadano ponad 2,5 tys. różnych influencerów. Specjaliści Klear ustalili także wzór na wyliczenie łącznej, średniej stawki za współpracę: 30 dol. x 10000 followersów = łączna stawka.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ranking-polskich-influencerow-2018-lewandowscy-littlemooonster96-maffashion-top100 ##

Cennik influencera

Najmniejsi twórcy mogą liczyć na stawki od 31 do 315 dolarów za publikację (odpowiednio, za post na Facebooku i film na YouTube). Na Instagramie pojedyncze Stories to koszt 43 dolarów, post 100 dolarów, a wideo 114 dolarów.

Celebryci inkasują za pojedynczy post na Facebooku 2,4 tys. dolarów. Za jedno Stories reklamodawca zapłaci 721 dolarów, a za wideo już ponad 3,1 dol. Ten format jest droższy na YouTube, wyceniono go na ponad 3,8 dol.

grafika

Szczególnym wzięciem reklamodawców cieszą się publikacje w Instagram Stories - jeden na trzy posty reklamowe umieszczono właśnie tam.

grafika

Najdroższe w cenniku influencerów są filmy wideo. Autorzy badania wskazują, że to najbardziej pracochłonna forma reklamowa, do której wielu twórców wykorzystuje drogi sprzęt.

grafika

W podziale na kategorie, najwięcej trzeba zapłacić za kampanię z influencerami podróżniczymi, średnio inkasują oni 5535 dol. za jeden post reklamowy. Drugą w kolejności kategorią jest moda, gdzie wpis reklamowy kosztuje 549 dolarów. Na kolejnych miejscach są technologie (490 dol.), żywność (472 dol.) i rozrywka (353 dol.).

Badacze doszli także do zaskakującej konkluzji - choć kobiety stanowią ponad 77 proc. z przebadanych twórców, to za współprace reklamowe zarabiają kilkanaście procent mniej niż mężczyźni (351 dol. vs. 459 dol. za post reklamowy).

Najwięcej za posty sponsorowane dostają influencerzy z USA (475 dol.), dalej są Brytyjczycy (470 dol.) Kanadyjczycy (447 dol.), Niemcy (386 dol.) i Włosi (315 dol.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej