SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zarobki w agencjach i domach mediowych (raport)

Creative director w polskiej agencji reklamowej zarabia średnio 23,3 tys. zł miesięcznie, a planning director w domu mediowym 25,3 tys. zł - wynika z danych SAR. Ogółem wynagrodzenia w branży reklamowej przegrywają z inflacją.

Z zaprezentowanego właśnie raportu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej "Raport o wynagrodzeniach 2011" wynika, że w bieżącym roku płace w polskich agencjach reklamowych utrzymały się na poziomie tych z 2010 r. Natomiast w domach mediowych średni wzrost płacy zasadniczej wyniósł 1 proc., a płacy całkowitej - 5 proc.

Ogółem w agencjach reklamowych więcej zarobili pracownicy na 34 stanowiskach, a mniej - na 28. Wzrost płac - jeśli nastąpił dla danego stanowiska - wynosił średnio około 5 proc. czyli blisko obecnego poziomu inflacji. Z kolei spadki płac wynosiły średnio nawet około 8 proc. W domach mediowych średnie zarobki zwiększyły się dla 28 stanowisk, a zmniejszyły się - dla 11.

W agencjach reklamowych najwyższe są przeciętne pensje financial directorów (27 tys. zł brutto miesięcznie) i creative directorów (23,3 tys. zł).

>>> Jakie są zarobki w polskiej branży reklamowej? Dane za 2010 r.

Całkowita płaca roczna w agencjach reklamowych (brutto)
nazwa stanowiskaśrednia (zł)
CREATIVE DIRECTOR278 729
CREATIVE DIRECTOR  BTL150 940
DEPUTY /ASSOCIATE CREATIVE DIRECTOR209 559
CREATIVE DIRECTOR (WEB)184 964
CREATIVE GROUP HEAD153 928
SENIOR COPYWRITER140 442
COPYWRITER95 483
COPYWRITER  (BTL)65 654
JUNIOR COPYWRITER53 786
SENIOR ART DIRECTOR146 943
SENIOR ART DIRECTOR (BTL)111 600
ART DIRECTOR96 635
ART DIRECTOR   (BTL)75 469
ART DIRECTOR   (WEB)75 535
JUNIOR ART DIRECTOR48 615
GRAPHIC DESIGNER73 589
JUNIOR GRAPHIC DESIGNER45 788
SENIOR DTP OPERATOR102 501
DTP OPERATOR68 287
CLIENT SERVICE DIRECTOR247 712
GROUP ACCOUNT DIRECTOR179 606
ACCOUNT DIRECTOR148 816
ACCOUNT SUPERVISOR105 822
ACCOUNT MANAGER85 317
ACCOUNT EXECUTIVE56 693
ACCOUNT ASSISTANT37 843
PRODUCTION DIRECTOR163 797
PRINT PRODUCTION MANGER98 400
BROADCAST PRODUCTION MANGER118 612
PRINT PRODUCER68 042
BROADCAST PRODUCER80 319
ART BUYER59 355
PROOFREADER48 961
PR DIRECTOR175 680
PR MANAGER78 346
PR EXECUTIVE49 169
STRATEGIC DIRECTOR203 029
STRATEGIC PLANNER93 076
RESEARCHER (STRATEGIC DEPARTMENT)39 362
SENIOR STRATEGIC PLANNER131 567
TRAFFIC MANAGER65 576
TRAFFIC BILLER39 513
TECHNICAL DIRECTOR164 035
USABILITY MANAGER86 204
WEB DEVELOPER/PROGRAMMER75 342
JUNIOR WEB DEVELOPER/PROGRAMMER45 050
FLASH DEVELOPER75 385
WEB PROJECT MANAGER77 492
NEW BUSINESS164 980
ADMINISTRATION AND PERSONNEL DIRECTOR109 333
OFFICE MANAGER57 957
TELEPHONIST/RECEPTIONIST31 632
SECRETARY/ASSISTANT45 226
HUMAN RESOURCES MANAGER98 227
HUMAN RESOURCES GENERALIST77 033
FINANCIAL DIRECTOR323 994
CHIEF ACCOUNTANT144 949
ACCOUNTANT57 040
JUNIOR ACCOUNTANT37 463
FINANCIAL CONTROLLER103 618
SENIOR ACCOUNTANT90 892
IT MANAGER121 344
IT SPECIALIST (ADMINISTRATOR)54 447
USER SUPPORT SPECIALIST (HELP DESK)44 438
NEW BUSINESS164 980



W domach mediowych najwięcej zarabiają financial directorzy - średnio 27,8 tys. zł brutto miesięcznie, planning directorzy (25,3 tys. zł) i buying directorzy (23,4 tys. zł).

Całkowita płaca roczna w domach mediowych (brutto)
nazwa stanowiskaśrednia (zł)
CLIENT SERVICE DIRECTOR187 500
GROUP ACCOUNT DIRECTOR185 589
ACCOUNT DIRECTOR162 010
ACCOUNT MANAGER101 632
ACCOUNT EXECUTIVE64 447
PLANNING DIRECTOR303 390
GROUP HEAD158 664
MEDIA MANAGER121 653
SENIOR MEDIA PLANNER94 773
MEDIA PLANNER63 603
JUNIOR MEDIA PLANNER40 213
BUYING DIRECTOR281 403
HEAD OF BUYING145 915
BUYER58 473
HEAD OF RESEARCH154 788
(MEDIA) RESEARCHER71 223
TRAINEE34 291
MEDIA (PLANNING/BUYING) DIRECTOR231 494
MEDIA (PLANNING/BUYING) GROUP HEAD184 093
MEDIA (PLANNING/BUYING) MANAGER126 567
SENIOR MEDIA PLANNER/BUYER88 740
MEDIA PLANNER/BUYER69 344
JUNIOR MEDIA PLANNER/BUYER46 928
JUNIOR BUYER39 750
NEW BUSINESS246 889
SEM TEAM MANAGER146 918
SEM SPECIALIST70 988
SENIOR SEM SPECIALIST91 925
TRAFFIC BILLER42 686
OFFICE MANAGER84 787
TELEPHONIST/RECEPTIONIST30 616
SECRETARY/ASSISTANT50 839
DRIVER50 140
HUMAN RESOURCES MANAGER100 530
FINANCIAL DIRECTOR333 633
CHIEF ACCOUNTANT165 706
SENIOR ACCOUNTANT82 530
ACCOUNTANT64 670
JUNIOR ACCOUNTANT45 823
FINANCIAL CONTROLLER129 623
INVOICING CLERK53 411
IT MANAGER127 250
PROGRAMMER83 228



Jednocześnie średnie zatrudnienie zarówno w badanych agencjach reklamowych, jak i domach mediowych pozostało na podobnym jak przed rokiem poziomie - odpowiednio 62 i 83 pracowników. W bieżącym roku ponad 19 proc. badanych agencji nie planuje zmian liczby zatrudnionych, 61 proc. zapowiada wzrost, a 6 proc. – spadek. Natomiast wśród domów mediowych zwiększenie zatrudnienia przewiduje w bieżącym roku 71 proc. firm, utrzymanie obecnego poziomu – 14 proc., a żadna nie planuje spadku.

Stawki godzinowe w agencjach reklamowych (netto)
nazwa stanowiskaśrednia (zł/h)
CREATIVE DIRECTOR439
EXECUTIVE CREATIVE DIRECTOR503
CREATIVE GROUP HEAD326
SENIOR COPYWRITER280
COPYWRITER221
JUNIOR COPYWRITER192
SENIOR ART DIRECTOR289
ART DIRECTOR242
JUNIOR ART DIRECTOR201
SENIOR GRAPHIC DESIGNER243
GRAPHIC DESIGNER194
JUNIOR GRAPHIC DESIGNER183
SENIOR DTP OPERATOR189
DTP OPERATOR156
JUNIOR DTP OPERATOR230
DESIGN DIRECTOR336
CLIENT SERVICE DIRECTOR457
GROUP ACCOUNT DIRECTOR351
ACCOUNT DIRECTOR340
ACCOUNT SUPERVISOR263
ACCOUNT MANAGER219
ACCOUNT EXECUTIVE165
ACCOUNT ASSISTANT123
PRODUCTION DIRECTOR299
PRINT PRODUCTION MANAGER224
BROADCAST PRODUCTION MANAGER241
PRINT PRODUCER212
BROADCAST PRODUCER238
ART BUYER188
PRINT BUYER193
PROOFREADER179
PR MANAGER193
STRATEGIC DIRECTOR440
STRATEGIC PLANNER262
RESEARCHER (STRATEGIC DEP.)243
SENIOR STRATEGIC PLANNER310
TRAFFIC MANAGER161
TRAFFIC ASSISTANT135
TECHNICAL DIRECTOR338
SENIOR WEB DEVELOPER/PROGRAMMER176
WEB DEVELOPER/PROGRAMMER175
FLASH DEVELOPER208
WEB PROJECT MANAGER233


 

Stawki godzinowe w domach mediowych (netto)
nazwa stanowiska średnia (zł/h)
MEDIA (PLANNING/BUYING) GROUP HEAD403
SENIOR MEDIA PLANNER/BUYER214
MEDIA PLANNER/BUYER143
JUNIOR MEDIA PLANNER/BUYER125


Badanie zostało przeprowadzone przez firmę IDEA! Management Konsulting wśród członków Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR: 25 agencji reklamowych i 13 domów mediowych. Płace dla wszystkich stanowisk zostały uśrednione, a elementy dodatkowe wynagrodzeń (np. premie, opieka medyczna czy samochód służbowy) nie zostały uwzględnione.

Dołącz do dyskusji: Zarobki w agencjach i domach mediowych (raport)

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rysiek
stopni do przejścia więcej niż w wojsku...
odpowiedź
User
piotr z bb
No, jasne. A potem jak powiem, że pracuję w reklamie, to każdy myśli, że zarabiam nie wiadomo ile. To są zarobki brutto (kto policzy w głowie ile to jest na rękę?), a liczba to liczba. Jak ktoś widzi coś takiego, to potem zazdrości, myśląc, że praca w agencji reklamowej jest tak samo płatna w Warszawie i w Bielsku-Białej. Nie wiedząc, że w Bielsku nie ma tak naprawdę agencji reklamowych, tylko firmy wykonujące banery, kasetony i litery przestrzenne... No, bo też i klienci są tacy... małomiasteczkowi :)
odpowiedź
User
kreatywny
a ja mam super pomysły na reklamy i co?? Nic, bo 2 agencje nie chciały skorzystać bym pracował zdalnie (na odległóść), nawet za sporo mmniejsze pieniądze. A przecież liczy się pomysł a do cetrali mozna przyjeżdzać tylko w ważnych sprawach..
odpowiedź