SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Polacy coraz mniej ufają TVP i Polskiemu Radiu. Na czele Polsat i RMF FM

Telewizja Polsat i RMF FM są najlepiej oceniane przez Polaków, na przeciwnym biegunie TVP i Polskie Radio - wynika z najnowszego sondażu CBOS.

Jacek Kurski, fot. akpa Article

Respondenci byli pytani o ocenę stacji telewizyjnych i radiowych. Najlepiej oceniana jest Telewizja Polsat. Pozytywnie o jej działalności wypowiada się 67 proc. badanych (od września 2016 roku nastąpił spadek ocen pozytywnych o 5 punktów procentowych). Negatywnie Telewizję Polsat ocenia 13 proc. respondentów (spadek o 1 punkt procentowy). Wyrobionej opinii na ten temat nie ma 20 proc. ankietowanych (wzrost o 6 punktów procentowych).

Działalność TVN aprobuje 64 proc. badanych (spadek o 8 punktów), a krytykuje 18 proc. respondentów (wzrost o 2 punkty procentowe). Brak opinii na ten temat deklaruje 18 proc. badanych (wzrost o 6 punktów procentowych).

Zadowoleni z działalności TVP stanowią 55 proc. badanych (spadek o 8 punktów), a niezadowoleni to 31 proc. (wzrost o 3 punkty). 14 proc. nie ma zdania na ten temat (wzrost o 5 punktów procentowych). I dla porównania pod koniec 2011 r. 83 proc. było zadowolonych z pracy TVP (z TVN 83 proc. a Polsatu - 81 proc.).

CBOS zaznacza, że nasilenie krytycyzmu wobec wszystkich trzech stacji zaznacza się od marcu zeszłego roku. - Pogorszenie w największym stopniu dotyczy wizerunku TVP - podano.

W większości pozytywne są również oceny stacji radiowych. Najwyższe noty ma RMF FM - 58 proc. pozytywnych ocen, 5 proc. złych. Radio ZET notuje 51 proc. ocen dobrych i 5 proc złych.

Polskie Radio w tym badaniu nie wypada najlepiej - tylko 45 proc. ankietowanych ocenia je dobrze, 16 proc. - źle.

CBOS zauważa, że w ostatnich sześciu latach najmocniej spadły notowania publicznego radia (z 75 proc. dobrych ocen w 2011 roku do 45 proc. teraz). Stacje komercyjne również straciły, ale mniej: RMF z 73 do 58 proc. Radio ZET - z 71 do 51 proc.

Największe podziały wywołuje Radio Maryja. Toruński nadawca ma 21 proc. ocen dobrych i aż 19 - złych. Prawie połowa z wysondowanych przez CBOS nie potrafiła ocenić rozgłośni o. Rydzyka. Stację chwalą najczęściej osoby starsze, emeryci, rolnicy, osoby z niskim wykształceniem i małymi zarobkami. Głosy krytyczne pod adresem rozgłośni płyną przeważnie od ludzi młodych, dobrze wykształconych i zamożnych, o lewicowych poglądach i niepraktykujących religijnie.

Sondaż przeprowadzono w dniach 30 marca-6 kwietnia 2017 roku na liczącej 1075 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polacy coraz mniej ufają TVP i Polskiemu Radiu. Na czele Polsat i RMF FM

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polacy ufają, a PO-lacy nie
"Polacy coraz mniej ufają TVP i Polskiemu Radiu"

Wprost przeciwnie: Polacy coraz więcej ufają TVP i Polskiemu Radiu, natomiast być może coraz mniej ufają tzw. PO-lacy. To normalne, gdyż tacy nie byli, nie są i zapewne nigdy już nie będą związani z państwem polskim. Wszak, zdaniem ich lidera, aktualnie znów pełniącego funkcję odźwiernego w UE, "polskość to nienormalność".

"Na czele Polsat i RMF FM" - co należy czytać: Na czele ścieku gównego Polsat i RMF FM.
odpowiedź
User
Gosc
Panstwowe media to chwast żyjący na koszt społeczeństwa który można spokojnie sprzedać aby jemu ulżyć i nikt nawet nie zapłacze i wbrew temu co mówią narodowi zaklinacze rzeczywistości świat się wcale nie zawali , dość dojenia.
odpowiedź
User
Odp. Gosc
Panstwowe media to chwast żyjący na koszt społeczeństwa który można spokojnie sprzedać aby jemu ulżyć i nikt nawet nie zapłacze i wbrew temu co mówią narodowi zaklinacze rzeczywistości świat się wcale nie zawali , dość dojenia.


Czyżby np. w takim Izraelu (i w innych państwach) nie było państwowych mediów? Może też należałoby je sprzedać, aby ulżyć narodowi wybranemu?

Z pewnością, wbrew temu, co mówią antynarodowi zaklinacze rzeczywistości świat się wcale nie zawali. Nieprawdaż?
28 67
odpowiedź
User
a coście uczynili jednemu .....
Te wszystkie kłamstwa to jest efekt katolików, uczniów Chrystusa, wiernych dzieci Kościoła Katolickiego i Episkopatu. Patrzcie im na ręcę i na brzuchy. Słuchajcie jak łżą między różańcem a Ojcze nasz (czy OJCZE Tadeuszu MASZ 26 milionów). Wszystkie te Ziemce Świecińskie Kołodziejskie Kruki Kurski i Rytel-Adrianik to wierna trzódka KOŚCIOŁA RZYMSKOKATOLICKIEGO.
57 32
odpowiedź
User
Ała
Radio Maryja ma tak małą słuchalność, że badanie po prostu nie wyszło. 50% nie wiem. Za i przeciw to też raczej nie słuchacze, lecz ci, co słyszeli w kościele lub mediach, że takie radio istnieje.

Już teraz trzeba zacząć myśleć, jak posprzątać po PiS. To są rządy, które obniżają zaufanie do wszystkich. Do tego, co sami zepsują i tego, co oplują. Swoich i nie swoich. A nasz kraj cierpi i tak na drastyczne niedobory zaufania.

Jak to potem poskładać?
67 29
odpowiedź
User
Finansowanie mediów publicznych
Polskie media publiczne jako jedyne w Europie utrzymują się głównie z reklam

Polska jest jedynym krajem w Europie, w którym reklamy są głównym źródłem finansowania mediów publicznych - wynika z raportu Europejskiej Unii Nadawców. W 2011 r. reklamy stanowiły średnio 10,5 proc. przychodu nadawców europejskich, w przypadku polskich było to 55 proc.

Raport uwzględnia 39 krajów, w tym większość krajów europejskich, oraz Maroko, Turcję, Izrael i Liban. Ponad połowa mediów publicznych w tych krajach (55 proc.) w 2011 r. była finansowana głównie z wpływów abonamentowych. Fundusze publiczne, czyli dotacje, subwencje i dochody z tytułu podatków, były głównym źródłem przychodów 42,5 proc. badanych mediów publicznych.

Opłaty za radio i telewizję przyniosły średnio 64 proc. przychodu nadawców, fundusze publiczne - 12,5 proc., reklamy - 10,5 proc. Udział reklam w przychodach mediów spada, w 2006 r. ze źródeł komercyjnych pochodziło 25 proc. przychodu mediów publicznych.

Z kolei w Polsce w 2011 r. abonament stanowił 17 proc. przychodu polskich nadawców publicznych, fundusze publiczne - 1,5 proc., reklamy - 55 proc. Jak wynika z raportu, polskie media jako jedyne w Europie są finansowane w głównej mierze ze źródeł komercyjnych.

Kraje europejskie z roku na rok przeznaczają na media więcej środków publicznych. W 2006 r. abonament i fundusze publiczne stanowiły 70,5 proc. ich przychodów, w 2011 r. - 77 proc.

Według raportu kraje UE przeznaczyły dwa lata temu średnio 1,2 mld euro na media publiczne, polskie media otrzymały ze środków publicznych 476 mln euro. Najwięcej pieniędzy ze środków publicznych dostają nadawcy publiczni w Niemczech (8,6 mld euro) i w Wielkiej Brytanii (7 mld euro).

Statystyczny Polak w 2011 r. zapłacił za media publiczne 12,5 euro. W porównaniu z 2010 r. koszt mediów publicznych w przeliczeniu na jednego mieszkańca naszego kraju spadł o prawie 10 proc. Dwa lata temu Niemiec zapłacił średnio 106 euro, a Brytyjczyk - 113 euro. Uwzględniając także kraje spoza UE najwięcej płacą Szwajcarzy (168 euro) i Norwegowie (127 euro).

Centrum Informacji TVP, w komentarzu do wyników raportu Europejskiej Unii Nadawców, podkreśliło, że fakt, że statystyczne polskie gospodarstwo domowe płaci na telewizję miesięcznie zaledwie 0,5 euro, przy średniej dla Europy wynoszącej prawie 3 euro, wynika z całkowitego załamania w ostatnich latach ściągalności abonamentu radiowo-telewizyjnego w naszym kraju.

Europejska Unia Nadawców (European Broadcasting Union) zrzesza blisko 60 publicznych nadawców radiowych i telewizyjnych z Europy, Bliskiego Wschodu i północnej Afryki. Została założona w 1950 r.

(op)

Źródło: PAP
17 13
odpowiedź
User
Ała
"Polacy coraz mniej ufają TVP i Polskiemu Radiu"

Wprost przeciwnie: Polacy coraz więcej ufają TVP i Polskiemu Radiu, natomiast być może coraz mniej ufają tzw. PO-lacy. To normalne, gdyż tacy nie byli, nie są i zapewne nigdy już nie będą związani z państwem polskim.


Zastanów się czasem nad tym, co mówisz. Wedle tego badania z każdych trzech Polaków, dwóch ufa TVN. I co? Przytłaczająca większość Polaków, to nie Polacy? Tylko pamiętaj, że jeśli zdarzy ci się kiedyś mieć wypadek, lub jak cię zaboli ząb, to z 90% prawdopodobieństwem ratować Cię będzie, leczyć i łagodzić ból jakiś POlak.
61 17
odpowiedź
User
Nina
30 proc ocen negatywnych dla TVP - warto droga TVP wyciągnąć wnioski! Zaufanie do TVN -niezrozumiałe. Młodzi krytyczni wobec Radia Maryja, którego w ogóle nie słuchają?- nonsens. Brawa dla Polsatu, przede wszystkim za Wydarzenia. W tej wojnie plemiennej udaje się im zachować umiar i w miarę obiektywny przekaz.
39 12
odpowiedź
User
Cytat
Radio Maryja ma tak małą słuchalność, że badanie po prostu nie wyszło. 50% nie wiem. Za i przeciw to też raczej nie słuchacze, lecz ci, co słyszeli w kościele lub mediach, że takie radio istnieje.

Już teraz trzeba zacząć myśleć, jak posprzątać po PiS. To są rządy, które obniżają zaufanie do wszystkich. Do tego, co sami zepsują i tego, co oplują. Swoich i nie swoich. A nasz kraj cierpi i tak na drastyczne niedobory zaufania.

Jak to potem poskładać?


Ojciec Święty Jan Paweł II powiedział: „Ja Panu Bogu codziennie dziękuję, że jest w Polsce takie radio i że się nazywa Radio Maryja."
18 39
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Kolejne badania o utracie zaufania. Strata udziałów w rynku na niespotykaną skalę w ciągu roku, strata finansowa, utrata reklamodawców. Miażdżąca większość nowych ofert programowych to klapa i blamaż. Tvpis dezInfo z mniejszą oglądalnością niż płatna sat/kabel konkurencja. JAKI argument decyduje, że funkcjonariusz partyjny kÓrski nadal kieruje upadającym molochem ?
47 14
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry