SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zbigniew Lazar: zagraniczna agencja PR jest potrzebna polskiemu rządowi od dawna

Polski rząd nie powinien dać się pchać w kierunku tanich sztuczek marketingu politycznego, często mylonego przez polskich polityków wszystkich opcji z działaniami PR, lecz wyłącznie w kierunku czystej, klasycznej komunikacji społecznej, czyli wiarygodnej i prawdziwej informacji - konieczność zatrudnienia przez polską władzę agencji public relations komentuje dla Wirtualnemedia.pl Zbigniew Lazar, współzałożyciel i prezes Modern Corp.

Zbigniew LazarArticle

W zatrudnieniu agencji PR z Londynu, aby pomogła dbać o wizerunek Polski za granicą, nie ma w zasadzie nic złego z kilku powodów. Tak robi większość rządów na całym świecie: posiłkuje się profesjonalistami w komunikacji z otoczeniem.

Angielska szkoła PR jest obecnie najlepsza na świecie i każdemu polskiemu adeptowi PR doradzam odbywanie w Londynie regularnych szkoleń lub praktyk w renomowanych firmach PR. Gdy chcemy dotrzeć do odbiorców zagranicznych, powinniśmy korzystać z tamtejszych, nie polskich, agencji i partnerów, bo znają realia, rynek, oczekiwania odbiorców i ich mentalność - oraz posiadają odpowiednie kontakty medialne i biznesowe. Żadna polska agencja PR (nawet lokalne oddziały globalnych firm) nie posiadają odpowiedniego know-how i pracowników  z właściwym doświadczeniem, znających niuanse kulturowe, językowe, socjologiczne itp.

Problemem jest czas i sposób pozyskiwania zagranicznej agencji przez obecny rząd. Trzeba to było zrobić już dawno temu. Tymczasem po profesjonalnych i perfekcyjnie przeprowadzonych dwóch kampaniach (prezydenckiej i parlamentarnej), z dniem 26 października 2015 roku nastąpiła  informacyjna i komunikacyjna zapaść: rzecznikami zostali amatorzy lub partyjni aktywiści bez żadnych umiejętności, na wiele tygodni zabrakło proaktywnej komunikacji ze społeczeństwem, zapanowało przekonanie, że skoro naród wybrał nas i popiera nasze planowane zmiany to znaczy, że rozumie, o co nam chodzi, itd., itd..... Nic bardziej mylnego. Każdą zmianę, a zwłaszcza tak głęboką, jaka zachodzi teraz, należy ciągle wyjaśniać, uzasadniać i pokazywać korzyści z  niej płynące. W przeciwnym razie nasi oponenci przejmą inicjatywę. I tak się stało, co pokazuje np. poparcie dla KOD-u, całkowicie niepotrzebna negatywna  publicity wokół Trybunału Konstytucyjnego czy niesłabnąca, pomimo wielu gaf i wpadek jej przywódcy, .Nowoczesna.

Słowo ostrzeżenia dla rządu: nie powinien dać się pchać w kierunku tanich sztuczek marketingu politycznego (często mylonego przez polskich polityków wszystkich opcji z działaniami PR), lecz wyłącznie w kierunku czystej, klasycznej komunikacji społecznej, czyli wiarygodnej i prawdziwej informacji.

Największym problemem dla wizerunku Polski w tej chwili nie są działania rządu - lecz opozycji, która z premedytacją, dla własnych wąskich i egoistycznych celów przedstawia Polskę za granicą, jako Chile Pinocheta, czy którąś ze środkowoazjatyckich, rządzonych przez skorumpowanych plemiennych satrapów, republik postsowieckich.

Jeśli zachodnie media i odbiorcy słyszą i czytają w niektórych polskich mediach dramatyczne przekazy o Polsce: stan wyjątkowy, mordowanie demokracji, zgwałcona konstytucja, tyrania władzy, dyktatura, itp. to w sposób naturalny wyobrażają sobie czołgi na Marszałkowskiej, czy Świętym Marcinie albo Długim Targu,  strzelające do bezbronnych demonstrantów, przepełnione więzienia pełne torturowanych opozycjonistów, czy dziennikarzy mordowanych, jak w putinowskiej Rosji. Z tego punktu widzenia, aby skorygować ten wypaczony obraz Polski kreowany w sposób nieodpowiedzialny przez opozycję i część wrogich rządowi mediów, stosowne działania komunikacyjne są wręcz niezbędne - dla dobra nas wszystkich, obywateli Polski. Szkoda tylko, że - jeśli wierzyć mediom zagranicznym - informacja o tym przeciekła przedwcześnie... . Czyli nawet naborem profesjonalnej zagranicznej agencji PR zajmują  się amatorzy.

Zbigniew Lazar, współzałożyciel i prezes Modern Corp.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zbigniew Lazar: zagraniczna agencja PR jest potrzebna polskiemu rządowi od dawna

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Twój nick
Trzeba jakoś ubrać w złoty papierek te kłamstwa, które się nam serwuje.

Uczciwy człowiek nie potrzebuje agencji PR do mówienia prawdy.
odpowiedź
User
adwokat
Twierdzenie, że uczciwy człowiek nie potrzebuje agencji PR jest równie prawdziwe, co twierdzenie, że nie potrzebuje adwokata, bo prawda sama się obroni.

Niestety, nie obroni się - ani przed sądem ani przed mediami ani przed opinią publiczną.
odpowiedź
User
Stefan Ławski
Nie zgadzam się z p. Lazarem. Najlepszym PR -owcem rządu jest dobry premier i jego świetni ministrowie i dobra skuteczna prospołeczna polityka . Nie ma potrzeby zatrudniania zachodnich wydrwigroszy za miliony dolarów. PR Intelekt, to najlepsza agencja PR.
odpowiedź
User
krytyczny
"całkowicie niepotrzebna negatywna publicity wokół Trybunału Konstytucyjnego" - Jakoś trudno mi sobie wyobrazić czysty PR, informowanie, itd wokół rozbrajaniu porządku konstytucyjnego.
odpowiedź
User
Obserwator
Jest tylko jeden problem: jak wytłumaczyć zachodniej agencji, że nowa władza, razem ze zwycięstwem wyborczym, zyskała (w opinii jej polityków) glejt na nieomylność i może wprowadzić zakaz działania opozycji. Tego żadna zachodnia agencja nie zrozumie.
odpowiedź