SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zjawisko unikania reklam w telewizji utrzymuje się

W ciągu ostatniej dekady obserwujemy nasilające się zjawisko zmieniania kanałów w trakcie trwania bloku reklamowego

Według badania Ipsos  z kwietnia br. nadal blisko połowa (47%) Polaków w wieku 15 lat i więcej przyznaje, że gdy tylko w telewizji pojawia się blok reklamowy, zazwyczaj sprawdza, co jest w tym czasie emitowane na innych kanałach. Odsetek osób deklarujących zmienianie kanału podczas trwania bloku reklamowego jest - według ostatniego badania - wyższy o 10% w stosunku do roku 2000 roku i aż o 30% wyższy w porównaniu z rokiem 1995. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż odsetek ten nie zmienił się w porównaniu z rokiem ubiegłym. Nadal częściej w trakcie reklam kanały zmieniają mężczyźni (52%) - u kobiet odsetek ten wynosi 42% - osoby z wyższym wykształceniem (53%) oraz młodzi ludzie w wieku od 15 do 20 lat (58%).

Co Pan/i robi, gdy w telewizji pojawia się reklama?

 

Wg Ipsosu powodem nasilania się tego zjawiska w Polsce jest w dużej mierze coraz większa liczba odbiorników telewizyjnych z pilotem oraz rosnąca z roku na rok liczba dostępnych w telewizji kanałów. Jest to również reakcja na ogólny poziom reklam emitowanych w polskiej telewizji, odbieranych przez Polaków jako wywołujące znudzenie (46%) bądź irytację (31%), a tylko w niewielkim stopniu zainteresowanie (4%). O znudzeniu oglądaniem reklam mówią częściej ludzie młodzi ludzie w wieku od 15 do 29 lat, uczniowie i studenci, o irytacji częściej Polacy powyżej 40 roku życia oraz osoby z wyższym wykształceniem.

- Z powyższych danych nie należy wyciągać pochopnego wniosku, ze trend związany z unikaniem reklam przez konsumentów został już zatrzymany. Co prawda, w tym roku odsetek osób przełączających się z programu na program w trakcie bloków reklamowych nie uległ zmianie, jednak dopiero kolejne pomiary pokażą nam czy rzeczywiście sytuacja - z punktu widzenia reklamodawców - nie będzie się nadal pogarszać - powiedział Jacek Otffinowski, Dyrektor Ipsos-ASI.

Badanie przeprowadzono między 9 a 14 kwietnia 2005 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1017 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny błąd oszacowań dla tej liczebności pozostaje nie większy niż (+/-) 3,2% na poziomie ufności 0,95.

Dołącz do dyskusji: Zjawisko unikania reklam w telewizji utrzymuje się

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl