SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

92 nominacje do Złotych Spinaczy. Najwięcej dla Big Picture i MSL

Spośród 331 zgłoszeń, które wpłynęły do tegorocznej edycji konkursu Złote Spinaczejury wyłoniło 92, które będą rywalizować o nagrody. Najwięcej nominacji otrzymała agencja Big Picture (12), na drugim miejscu MSL (6), na trzecim miejscu ex aequo Imago Public Relations oraz Santander Bank Polska (po 4 nominacje).

Article

W tym roku do konkursu Złote Spinacze wpłynęło 331 zgłoszeń. 80-osobowe jury wybrało spośród nich 92 projekty, które nominowano do nagród.

Nagrody będą przyznawane w trzech kolorach: złotym, srebrnym oraz brązowym. W kategoriach głównych i sektorowych przyznawane będą Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych tylko Złote Spinacze.

Magdalena Brzezińska, przewodnicząca jury konkursu, kierownik działu spraw korporacyjnych w Grupie Żywiec podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że tegoroczna edycja Złotych Spinaczy jest rekordowa co pokazuje, że branża się rozwija.

- Pierwszy etap pokazał że public relations jest dziś nieodłącznym elementem marketing-miksu i znalazł swoje miejsce w komunikacji 360 stopni. W wielu zgłoszeniach widzieliśmy przełożenie reklamowej idei kreatywnej na działania PR. Widać wyraźnie także bardziej strategiczną rolę public relations w zarządzaniu wyzwaniami jakie stoją przed firmami w związku z coraz bardziej skomplikowanym i zmieniającym się otoczeniem. Cieszy więc większa niż w ubiegłych latach liczba zgłoszeń w kategorii Advocacy i Public Affairs. Coraz więcej PRowców kreatywnie rozwija także własne media czy inwestuje w content marketing, co pokazały bardzo ciekawe zgłoszenia w tych kategoriach. Wyzwaniem dla branży wciąż pozostaje spójny sposób mierzenia efektów realizowanych działań choć w porównaniu do poprzednich edycji są pierwsze jaskółki zmian - mówi Brzezińska.

Najwięcej nominacji do tegorocznych Złotych Spinaczy otrzymała agencja Big Picture - 12. Druga pod tym względem była agencja MSL - z 6 nominacjami. Po 4 nominacje otrzymały natomiast Imago Public Relations oraz Santander Bank Polska.

Lista nominowanych projektów

Kategorie główne

PR korporacyjny
    • Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum
    • Demokratyzacja BIO / Carrefour Polska
    • Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

PR produktu
    • P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek
    • Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
    • Dziękujemy! / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, vintom.

Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa
    • #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Big Picture, Projekt: Polska i Wolne Sądy, DDB, Corporate Profiles Consulting
    • Ekipa Orange / Leo Burnett
    • Przejęcia wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

Advocacy i Public Affairs
    • Tak dla 5G – kampania na rzecz koniecznych zmian w prawie / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
    • Skąd wziąć 14 milionów? Dziewczyny lobbują dla hospicjum / Maja Michalak, Marta Mariańska, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie
    • #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Big Picture, Projekt: Polska i Wolne Sądy, DDB, Corporate Profiles Consulting
    • Kampania Równe Zasady na Rynku Taxi / Grayling Poland, FREE NOW (d. mytaxi)

Kampania społeczna
    • A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
    • Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012
    • „Jeden dzień - wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw
    • #CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

Komunikacja wewnętrzna
    • Odkrywcy Jakości McDonald’s / 24/7Communication, McDonald’s Polska
    • Dzień Doceniania w McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska
    • Stranger e-learnings – thriller językowy 😛 / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

Event komercyjny
    • Event Creators by Nite / LABCON, adidas
    • (Z)badaj się… czyli, przychodzi baba do lekarza! / Gedeon Richter Polska

Event społeczny
    • #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Big Picture, Projekt: Polska i Wolne Sądy, DDB, Corporate Profiles Consulting
    • Czyste Tatry ekoMałopolska / Stowarzyszenie "Czysta Polska", Tatrzański Park Narodowy, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Jan Niezbędny, GetHero
    • #GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’rock / Horeca Group

Launch produktu, usługi lub firmy
    • #CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON
    • Kampania wspierająca premierę serialu HBO Ślepnąc od świateł / HBO Polska
    • Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP

Sustainability i CSR Communications
    • Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
    • Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska
    • Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland

PR miejsca, miasta lub regionu
    • „Podlaskie. Zasil się naturą” – kampania regionu / White Bits
    • CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting, Manufaktura
    • Opowiadamy Polskę światu / MSL

Social media
    • A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
    • Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
    • Ekipa Orange / Leo Burnett

Business-to-Business PR
    • Pies na służbie / Testa Communications
    • #GotowiNaZmiany / Sage, Monday Public Relations
    • Działania PR dla kampanii „Dobry głos dla firm” / 24/7Communication, ING Bank Śląski

Media Relations
    • Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj
    • List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna
    • Aktywne Szkoły MultiSport / Benefit Systems, Fundacja V4Sport

Employer Branding
    • Kierunek Toyota / 24/7Communication
    • McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald's Polska
    • Here you’ll create – uwierz w rozwój 3M GSC / Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland we Wrocławiu

Content marketing – branded content
    • #BiegunK, czyli jak mówić o biegunce?! / 38 Content Communication
    • TransferGo: Generacja Euro / Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo
    • „Jak TO Robić?” / Abstra
    • Strefa Designu Uniwersytetu SWPS / Uniwersytet SWPS

Custom Publishing
    • „Turn Your Public On”: dzielenie się wiedzą działa! / Publicon
    • Przewodnik społeczności Facebooka po Krakowie / Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook
    • Opowiadamy Polskę światu / MSL

Kategorie sektorowe

Technologia, IT, telekomunikacja
    • P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek
    • Tak dla 5G – kampania na rzecz koniecznych zmian w prawie / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
    • Kampania “Capgemini. Love your career. Ace your career”. / Capgemini Polska, Agencja Preria

Finanse
    • Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
    • Przejęcia wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
    • Stranger e-learnings – thriller językowy 😛 / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

Uroda, higiena i wellness
    • #Iwillnotbedeleted – Rimmel London mówi #stopbeautyhejt! / LoveBrands Relations, Coty Eastern Europe (Rimmel London)
    • CZAS NA WZROK 40+ / Marketing & Communications Consultants, Grupa Essilor Polska

Sektor spożywczy
    • McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald's Polska
    • POKOCHAJ OLEJ RZEPAKOWY / Marketing & Communications Consultants
    • Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland
    • Love Over Hate / Hill+Knowlton Strategies Poland, Wyborowa - Pernod Ricard, IQ Marketing

Kultura i media
    • CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting, Manufaktura
    • KUKBUK Poleca: odkrywamy dobra lokalne / RingPR (Smart Media Group), Wydawnictwo KUKBUK
    • Dynastie – Wiele nas łączy / Flywheel PR, BBC Studios

Medycyna i zdrowie
    • List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna
    • #CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON
    • Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska

Sport
    • MultiSport Index 2019 / Benefit Systems, Kantar

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
    • Mieszkania przyszłości: pozycjonowanie marki dewelopera / Publicon, Archicom
    • Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP

Przemysł i infrastruktura
    • Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum
    • XEOS, czyli od kryzysu do lovebrandu / Publicon, XEOS
    • Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland

Motoryzacja i transport
    • Lokomotywa kontra samochód / Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe
    • Wypożyczalnia choinek Volvo / Cohn & Wolfe

NGO i sektor publiczny
    • Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012
    • „Jeden dzień – wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw
    • #GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’rock / Horeca Group

Kategorie specjalne

Kreatywność
    • P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek
    • Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012
    • #GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’rock / Horeca Group

Efektywność
    • Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012
    • „Jeden dzień – wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw
    • #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Big Picture, Projekt: Polska i Wolne Sądy, DDB, Corporate Profiles Consulting
    • #CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

Research&Insight
    • Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj
    • Raport „Klimat ryzyka” i kampania #niezaklinaj / Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja
    • Aktywne Szkoły MultiSport / Benefit Systems, Fundacja V4Sport

W tym roku po raz kolejny, dodatkową nagrodę będzie miała możliwość przyznać także publiczność. Od 23 października, za pośrednictwem dedykowanej platformy, każdy zainteresowany będzie mógł oddać głos na jeden z nominowanych projektów, który jego zdaniem zasługuję na nagrodę. Konkurs na Nagrodę Publiczności prowadzony przez ZFPR ozakończy się 21 listopada br. Dodatkowo, już po raz trzeci, zostanie przyznany Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. W celu wyłonienia zwycięskiej firmy, Organizator przeprowadzi ranking nagrodzonych w Konkursie podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.

Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas gali w hotelu Hilton w Warszawie 6 grudnia br.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 92 nominacje do Złotych Spinaczy. Najwięcej dla Big Picture i MSL

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
trociny
publicon, czy w ogóle wiecie, co oznacza termin lovebrand?
1 0
odpowiedź
User
nimo
92 nominacie...... to jesteś jakiś żart
1 0
odpowiedź