SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Złote Spinacze 2022 z rekordową liczbą 445 zgłoszeń

Do jubileuszowej, 20. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations wpłynęło 445 zgłoszeń w 35 kategoriach. To najwyższy wynik od początku istnienia konkursu.

Article

Do kategorii głównych nadesłano 290 zgłoszeń, do kategorii sektorowych 114, a do kategorii specjalnych 41 zgłoszeń.

Spośród kategorii głównych największym powodzeniem cieszyła się kategoria – „Kampania społeczna”. Drugą najchętniej wybieraną kategorią był „PR produktu”. Wśród kategorii sektorowych najwięcej projektów zgłoszono do kategorii „Technologia, IT, telekomunikacja”, natomiast najczęściej wybieraną kategorią specjalną była „Kreatywność”.

Nowa kategoria „Wsparcie Ukrainy”

W konkursie pojawiła się także nowa kategoria „Wsparcie Ukrainy”, w której zgłaszano projekty obejmujące zarówno taktyczne działania komunikacyjne realizowane samodzielnie lub we współpracy z organizacjami pozarządowymi, jak również szerokozasięgowe kampanie społeczne. Całość dochodów ze zgłoszeń w tej kategorii, w kwocie 22 500 zł, zostanie przekazana Polskiej Akcji Humanitarnej na realizację celów charytatywnych związanych z przeciwdziałaniem skutkom działań wojennych na terytorium Ukrainy.

- Rekordowa liczba zgłoszeń do 20. edycji Złotych Spinaczy to świetna wiadomość zarówno dla ZFPR, organizatora konkursu, jak również dla całego grona jurorów i jurorek. To dowód na to, że branża PR w Polsce nieustannie się rozwija. Coraz większa liczba dobrze skonstruowanych, przemyślanych i efektywnych kampanii oraz projektów public relations, nadsyłanych do konkursu m.in. przez agencje, organizacje pozarządowe czy korporacje, a także zaufanie do prawie 100 ekspertów PR w gronie Jury, świadczy o sile i randze Złotych Spinaczy – mówi Przemysław Mitraszewski, managing partner Lighthouse, Prezes zarządu ZFPR.

Harmonogram konkursu, jury konkursu Złote Spinacze

Od 14 września do 3 października będzie trwać I etap konkursu, podczas którego 98-osobowe Jury oceni wszystkie zgłoszone do konkursu projekty, wykorzystując w tym celu dedykowaną platformę do głosowania online.

7 października ogłoszone zostaną tegoroczne nominacje. Jurorzy będą oceniać projekty w sześciu grupach, a nad całością prac będzie czuwać przewodniczący jury – Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland.

Grupa pierwsza z przewodniczącym Sebastianem Stępakiem, CEO MSL, oceni projekty z kategorii: Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Finanse, Motoryzacja i transport, Technologia, IT, telekomunikacja oraz Kreatywność.

Grupa druga, na czele z Magdaleną Brzezińską, dyrektorką ds. korporacyjnych, Grupa Żywiec, oceni projekty z kategorii: Advocacy i Public Affairs, Issue management i komunikacja kryzysowa, Event społeczny, Content marketing - branded content, Social media, Sektor spożywczy, NGO i sektor publiczny.

Przewodniczącym grupy trzeciej jest dr Łukasz Przybysz, medioznawca, politolog, wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: Media Relations, PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Event komercyjny, Kultura i media. W tej grupie prace będzie oceniać także Justyna Dąbrowska-Cydzik, redaktorka prowadząca Wirtualnemedia.pl.

Czwartej grupie przewodniczyć będzie Anna Cywińska, yrektorka działu korporacyjnego i komunikacji, Grupa Spółek Danone w Polsce oraz Prezeska Fundacji Nutricia. Grupa oceni projekty z kategorii: PR korporacyjny, PR pro bono, Kampania społeczna, Medycyna i zdrowie, Research&Insight.

Przewodniczącą piątej grupy jest Justyna Gościńska-Bociong, dyrektorka komunikacji i marki korporacyjnej, Medicover. Jurorzy z tej grupy ocenią zgłoszenia w następujących kategoriach: Employee experience i komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Custom publishing, Uroda, higiena i wellness, Sport, turystyka i rekreacja oraz Efektywność.

Szósta grupa, pod przewodnictwem Anny Wiśniewskiej, dyrektorki ds. marketingu i komunikacji, Spółki Biurowej Skanska w Europie Środkowo-Wschodniej, oceni projekty zgłoszone w następujących kategoriach: Sustainability i CSR Communiactions, PR miejsca, miasta lub regionu, Wsparcie Ukrainy, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, Przemysł i infrastruktura, Moda i styl życia.

Projekty w kategoriach głównych i kategoriach sektorowych Jury oceni w pięciu obszarach: Wyzwanie, Diagnoza, Strategia, Kreacja, Efektywność. W każdym z nich, projekt może otrzymać po 10 punktów, czyli maksymalnie 50 punktów za pięć obszarów. Projekty w kategoriach specjalnych będą oceniane według odmiennych kryteriów, a każdy projekt będzie mógł otrzymać maksymalnie 10 punktów.

Portal Wirtualnemedia.pl jest partnerem medialnym konkursu.

Podczas ubiegłorocznej, XIX edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 25 Złotych, 35 Srebrnych oraz 40 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 24/7Communication. Gwiazdą PR został Grzegorz Szczepański, CEO agencji Hill+Knowlton Strategies Poland.

Dołącz do dyskusji: Złote Spinacze 2022 z rekordową liczbą 445 zgłoszeń

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PRowiec
złote spinacze to już żadne wyróżnienie. mam wrażenie, że każda kampania dostanie nagrodę. szkoda, bo pamiętam, że jednak kiedyś był to wartościowy konkurs. teraz nawet jak dostaję statuetkę to nie cieszy ona tak samo.
1 0
odpowiedź