SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serial „Zniewolona” z rekordowymi wynikami. Jacek Kurski: to nasza bardzo trafna decyzja zakupowa

Nowy ukraiński serial „Zniewolona” po miesiącu emisji śledzi 2,20 mln widzów, a TVP1 w paśmie jego emisji jest zdecydowanym liderem w 4+. Widownia kostiumowej produkcji rośnie od początku emisji, a w tym tygodniu przekracza już 3 mln osób. - To wakacyjna telewizyjna rozrywka numerem 1 dla Polaków - mówi nam Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

Article

Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność nadawanego w TVP1 nowego ukraińskiego serialu „Zniewolona”, w okresie od 1 lipca do 7 sierpnia 2019 roku, wyniosła 2,20 mln osób. Przełożyło się to na 16,90 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,07 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,22 proc. w grupie 16-59.

W pierwszym tygodniu produkcja emitowana była od poniedziałku do środy o godz. 20.35. Pierwsze trzy odcinki śledziło 1,23 mln widzów. Od drugiego tygodnia „Zniewolona” pokazywana jest również w piątki i soboty o 20.35, a także w niedziele o 20.15.

Średnia widownia premierowych odcinków produkcji pokazanych w drugim tygodniu nadawania wyniosła już 1,79 mln osób, co względem pierwszego tygodnia oznacza wzrost wynoszący 560 tys. oglądających.

Jak już informowaliśmy kilka dni temu, widownia serialu wyraźnie rosła również w kolejnych tygodniach. W trzecim plasowała się na poziomie 2,06 mln osób, w czwartym - 2,23 mln, a pierwsze trzy odcinki pokazane w piątym śledziło już 2,61 mln widzów (oznacza to wzrost względem pierwszego tygodnia o aż 1,38 mln osób).

Wszystkie trzy najchętniej oglądane odcinki „Zniewolonej” pokazane zostały w tym tygodniu, a każdy z nich bił kolejny rekord widowni. W poniedziałek serial oglądało 3 mln widzów, we wtorek - 3,05 mln, a w środę - 3,16 mln (tym samym średnio w bieżącym tygodniu serial śledzi 3,07 mln osób).

- „Zniewolona” to nasza bardzo trafna decyzja zakupowa. Produkcja notuje fantastyczne wyniki oglądalności, które rosną wręcz z dnia na dzień. W tej chwili serial ogląda już grubo ponad 3 mln widzów, a pod koniec wakacji pewnie dobijemy do 3,5 mln - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP. - Rosnąca oglądalność „Zniewolonej” wynika również z tęsknoty Polaków za dobrymi zagranicznymi kostiumowymi serialami z naszego kręgu kulturowo-cywilizacyjnego - dodaje.

Zdaniem Kurskiego „Zniewolona” stała się wakacyjną telewizyjną rozrywką numerem 1 dla Polaków. - Ponadto w pewnym sensie produkcja jest alternatywą dla widza, który w sezonie telewizyjnym śledzi m.in. „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” czy „Barwy szczęścia”, czyli seriale mające w tej chwili przerwę wakacyjną - informuje nas.

Do piątku, 2 sierpnia TVP1 pokazywała składającą się z 24 odcinków pierwszą odsłonę produkcji. Z kolei od soboty, 3 sierpnia stacja emituje drugi sezon „Zniewolonej” (również liczy on 24 odcinki, a ostatni z nich wyemitowany zostanie 30 sierpnia), który w naszym kraju ma światową premierę (nowe odcinki na „Ukrainie” widzowie będą mogli oglądać dopiero jesienią).

- Sukces ten zawdzięczamy pracy zespołowej - dyrektor Muzyczuk namierzył ten serial w ramach kooperacji z podmiotami ukraińskimi, dyrektor Dejneka trafnie umieściła produkcję w prime-time TVP1, jako główną nowość  na wakacje, mnie zaś oświeciło by zwiększyć liczbę emitowanych odcinków w tygodniu z trzech do sześciu, budując zjawisko i czyniąc  zeń ikonę wakacyjnego sukcesu TVP. „Zniewolonej” nie emitujemy tylko w czwartki, bo w ten dzień Jedynka ma bardzo silne pasmo dzięki serialowi „Ojciec Mateusz” i premierom programu Elżbiety Jaworowicz „Sprawa dla reportera” - komentuje nam Kurski. - Moim dyrektorom udało się również pozyskać prawa do emisji drugiego sezonu „Zniewolonej” wcześniej niż na Ukrainie. Jestem bardzo dumny, że światowa premiera tej produkcji ma miejsce właśnie w Polsce - dodaje.

TVP1 w czasie nadawania pokazanych dotychczas odcinków kostiumowej produkcji zajmuje pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym, mając dużą przewagę nad konkurencją w grupie 4+. Wiceliderem w tym czasie wśród tzw. „wielkiej czwórki” jest TVN z 11,01 proc. udziału. Dalej plasują się: Polsat (8,56 proc.) i Dwójka (5,52 proc.).

Z kolei wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 TVP1 po emisji dotychczasowych odcinków „Zniewolonej” zajmuje miejsce trzecie.

Prezes Telewizji Polskiej informuje, że od zawsze jego ambicją było dostarczać Polakom premierowego kontentu wysokiej jakości również w wakacje. - Tak dzieje się nie tylko dzięki „Zniewolonej”, ale również serii meczów siatkówki czy piłki nożnej jak również 12 koncertów live „Wakacyjnej trasy Dwójki” czy festiwalu tanecznego w Kielcach, które też dochodzą do 3 mln widzów - mówi nam.

Akcja „Zniewolonej” rozgrywa się w XIX, a tłem opowieści jest trudna historia Ukrainy. Główną bohaterką jest młoda, piękna i wykształcona dziewczyny Katierina Wierbickaja (w tej roli Katerina Kowalczuk), która walczy o odzyskanie wolności.

W produkcji grają również m.in. Alexey Yarovenko, Stanislav Boklan, Julia Aug, Daria Legeyda, Fatima Gorbenko i Anna Sagaydachnaya. Serial miał swoją światową premierę podczas tegorocznych targów telewizyjnych w Cannes.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serial „Zniewolona” z rekordowymi wynikami. Jacek Kurski: to nasza bardzo trafna decyzja zakupowa

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lolik
Niech Jacus popatrzy na tabelki i powie gdzie jest 1,5 mln Widowni spośród 2,2 mln jakie srednio wyciąga serial skoro nie ma ich w gr.16-59. Podpowiem ze nie ma ich w gr. 4-16 i zobaczy dla kogo to jest rozrywka
20 20
odpowiedź
User
HAS
Emeryci oglądają ukraiński serial historyczny... no piękny sukces programowy trzeba przyznać i bardzo zabawny jak się trochę zastanowić
29 21
odpowiedź
User
Tomasz
Niech Jacus popatrzy na tabelki i powie gdzie jest 1,5 mln Widowni spośród 2,2 mln jakie srednio wyciąga serial skoro nie ma ich w gr.16-59. Podpowiem ze nie ma ich w gr. 4-16 i zobaczy dla kogo to jest rozrywka

4-16 w tym czasie odrabia lekcje i uczy się o LGBT+, a nie ogląda TV inteligenciku...
13 27
odpowiedź
User
Romuś
Niech Jacus popatrzy na tabelki i powie gdzie jest 1,5 mln Widowni spośród 2,2 mln jakie srednio wyciąga serial skoro nie ma ich w gr.16-59. Podpowiem ze nie ma ich w gr. 4-16 i zobaczy dla kogo to jest rozrywka

4-16 w tym czasie odrabia lekcje i uczy się o LGBT+, a nie ogląda TV inteligenciku...


Uczy się o LGBT+ na plebani u wikarego?
Zajęcia praktyczne?
Bo przecież świeccy nauczyciele teraz mają wakacje.
22 15
odpowiedź
User
Piotr
Serial nie jest może jakimś arcydziełem, ale da się go oglądać. Szkoda, że tego samego nie można powiedzieć o serialach produkowanych przez TVP...
19 15
odpowiedź