Five9 dostarcza inteligentne rozwiązanie chmurowe Contact Center as a Service (CCaaS). Z oprogramowania firmy korzysta ponad 2 tys. klientów biznesowych na całym świecie.
Zoom ma nadzieję, że dzięki przejęciu zwiększy swoją obecność wśród klientów korporacyjnych. W komunikacie dotyczącym transakcji podkreśla się, że Five9 jest pionierem na rynku opartego na chmurze oprogramowania contact center i oferuje bezpieczne rozwiązanie obejmujące pakiet łatwych w obsłudze aplikacji, które umożliwiają zarządzanie i optymalizację interakcji z klientami w wielu różnych kanałach.
Zoom zamierza zintegrować technologię Five9 ze swoją usługą Zoom Phone, umożliwiającą obsługę połączeń w chmurze. To cyfrowa alternatywa wobec starszych, tradycyjnych ofert telefonicznych.
Po finalizacji przejęcia, co planowane jest na pierwszą połowę 2022 r., Five9 stanie się jednostką operacyjną Zoom. Funkcję CEO Five9 zachowa Rowan Trollope, a jednocześnie obejmie on stanowisko prezesa w Zoom.

Zgodę na transakcję muszą jeszcze wyrazić akcjonariusze obu firm oraz rynkowi regulatorzy.











