SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zwolnienia w Wydawnictwie Bauer. Duże cięcia w pismach młodzieżowych

Wydawnictwo Bauer zwolniło kilkunastu etatowych pracowników - redaktorów i grafików - ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Największe cięcia objęły tytuły młodzieżowe. Wydawca zapowiada jednak, że pracuje nad nowym magazynem dla młodzieży.

fot. bauer Article

Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, Bauer podjął decyzję o zwolnieniu 10 osób (grafików i redaktorów) w redakcji pism młodzieżowych, odpowiedzialnej za magazyny „Bravo”, „Bravo Girl”, „Bravo Sport”, „Fun Club” i „Twist”. Jedna redakcja dla wszystkich tytułów powstała po poprzedniej restrukturyzacji segmentu pism młodzieżowych, która miała miejsce w czerwcu ub.r. (więcej na ten temat).

- W związku z sytuacją segmentu młodzieżowego, jak i oczekiwaniami grupy docelowej musieliśmy zmienić proporcje między kontentem polskim a międzynarodowym w naszych magazynach na korzyść tego ostatniego. Dlatego tez częściej niż dotychczas korzystać będziemy z naszych międzynarodowych zasobów, czyli pism wydawanych w USA, Hiszpanii czy w Niemczech. To z kolei powoduje konieczność przebudowania zespołów redakcyjnych i zmniejszenia etatów - wyjaśnia powody cięć Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Wydawnictwie Bauer.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Magazyny młodzieżowe od lat notują spadki sprzedaży, bo młodzi czytelnicy korzystają obecnie przede wszystkim z internetu, a tradycyjna prasa jest im coraz bardziej obca. Jak ostatnio informowaliśmy, w listopadzie ub.r. sprzedaż ogółem dwutygodnika „Bravo” wyniosła 74 863 egz. po spadku o 37,17 proc. Jeszcze więcej (46,23 proc.) stracił „Twist”, który sprzedaje się już tylko 31 494 egz. Natomiast sprzedaż ogółem „Bravo Girl” zmalała o 44,66 proc. do 36 142 egz.  (dane ZKDP, dowiedz się więcej).

- Nie mamy planów zamknięcia pism młodzieżowych - zapewnia Wirtualnemedia.pl Maciej Brzozowski - Pracujemy nad ich jeszcze większym uatrakcyjnieniem i taką przebudową oferty, która pozwoli zaspokoić dynamicznie zmieniające się gusty i oczekiwania młodzieży - dodaje.

W zeszłym roku spółka wydała cztery kwartalniki specjalne z naklejkami czy plakatami „Bravo Posters”, „Bravo Stickers”, „Bravo Stars” oraz „Bravo Sport Stars”, które nadal mają się ukazywać.  - Biorąc pod uwagę zmianę konsumpcji tych mediów przez grupę docelową dywersyfikujemy segment, a nie ograniczamy. Pracujemy obecnie też nad projektem innowacyjnego miesięcznika z tego segmentu - dodaje Brzozowski. Szczegółów nie zdradza.

Brzozowski informuje, że wszystkim osobom z segmentu młodzieżowego, które straciły etaty, zaoferowano możliwość dalszej współpracy z firmą.

Wydawnictwo Bauer rozstało się też z grafikiem ze "Świata Seriali" i o kilka osób zmniejszyło zatrudnienie etatowe w redakcji miesięcznika „Pani”.

- Tu powodem redukcji etatów jest dostosowanie struktury redakcji do nowej, wprowadzonej jesienią 2014 roku struktury magazynu. Zresztą po tych redukcjach nasze tytuły luksusowe mają największe zatrudnienie w segmencie - podkreśla dyrektor PR w Bauerze.

>>> Wyniki sprzedaży magazynów w Polsce

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zwolnienia w Wydawnictwie Bauer. Duże cięcia w pismach młodzieżowych

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Neo
Współczesna młodzież kupuje Bravo itp. gazetki dla młodzieży z portfolio Bauera? W dobie Internetu? Nic tylko pogratulować, że to jeszcze się opłaca wydawać.
43 9
odpowiedź
User
Piotr Maślak
szczerze powieziawszy to dziwie się, że takie pisemka jak Bravo jest nadal wydawane. Mam 40 lat i w czasach, gdy ja byłem nastolatkiem to już wychodziło. No ale za moich czasów nie było internetu, smartfonów itd. Trudno jest mi sobie wyobrazić dzisiejszego czytelnika takich pisemek młodzeżowych.
35 9
odpowiedź
User
kasia
Zaraz przyjdzie kolej na następne tytuły. .i wszystkim do śmiechu będzie mniej :((
32 9
odpowiedź
User
Magenta
Nie rozumiem, dlaczego tak duże wydawnictwo w tak anachronicznie prowadzi swój biznes? Rynek gazet się kurczy i znika, bez symbiozy z internetem, mediami społecznościowymi, aplikacjami można tylko zwalniać, zwalniać, zwalniać... Za "copy paste" z internetu już nikt nie chce płacić
43 12
odpowiedź
User
Marlena
Och BRAWO...obiekt moich westchnień, w latach 80-tych! Jeszcze to ktoś kupuje???!!!
20 10
odpowiedź