Tegoroczna kampania Autodiagnostyk opracowana przez Carrefour dla dostawców marki własnej, nazwana została „Wyzwanie dla dostawców – STOP Marnotrawstwu Żywności”. W ramach kampanii dostawcy mogli zgłaszać własne projekty przedstawiające zaangażowanie w przeciwdziałanie stratom żywności.
Zwycięzcą tegorocznej edycji Autodiagnostyka została firma Olewnik – BIS. Jury doceniło kompleksowy zakres i innowacyjność wdrożonego przez firmę projektu. Dodatkowo, charakter rozwiązań przygotowanych przez firmę Olewnik – BIS zapewnia ich długotrwałe stosowanie. Jednocześnie autorzy projektu zadbali o właściwą komunikację społeczną i marketingową.
W kategorii Małe Przedsiębiorstwo została wyróżniona Spółdzielnia Ogrodnicza Grodzisko, zaś w kategorii Średnie i Duże Przedsiębiorstwo - firma Octim. Uczestnicy konkursu przeszli przez 4 etapy. W pierwszym każde przedsiębiorstwo, które skorzystało z narzędzia Autodiagnostyk dokonało samooceny swojej organizacji pod względem działań w zakresie biznesu odpowiedzialnego społecznie. Kwestionariusz samooceny spójny z normą ISO 26000, obejmował 35 kryteriów. Drugim etapem było przedstawienie dobrej praktyki związanej z działaniami na rzecz ograniczania marnotrawstwa żywności. Następnie u 10 wybranych dostawców, którzy uzyskali najlepsze wyniki, odbył się jednodniowy audyt w zakresie Biznesu Odpowiedzialnego Społecznie. Ostatnim etapem było wyłonienie najlepszych projektów przez jury.

W komisji konkursu zasiadali niezależni eksperci z obszaru biznesu odpowiedzialnego społecznie: prof. nadzw. dr hab. Bolesław Rok, Dyrektor Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego; prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Kierownik Zakładu Badań Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie; Marek Borowski Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności. Skład jury dopełnili dwaj przedstawiciele Carrefour Polska: Robert Noceń, Sekretarz Generalny i Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju.
Aby przeciwdziałać marnotrawstwu Carrefour prowadzi od 2013 roku ogólnopolski program CSR „STOP Marnotrawstwu”. Jego celem jest przeciwdziałanie marnotrawstwu, w tym marnotrawstwu żywności na każdym poziomie funkcjonowania firmy, a także promowanie tej idei wśród klientów i dostawców. W ramach tego programu Carrefour regularnie przekazuje nadwyżki żywności do banków żywności, angażuje się w lokalne i ogólnopolskie zbiórki żywności, a także przekazuje żywność nie nadającą się do spożycia do lokalnych kompostowni, aby została wykorzystana do produkcji kompostu stosowanego do rekultywacji terenów zdegradowanych lub do celów rolniczych.

W ramach programu Autodiagnostyk Carrefour Polska podejmuje działania mające na celu promowanie zrównoważonego rozwoju wśród 250 dostawców produktów marki własnej. Program Autodiagnostyk funkcjonuje w Grupie Carrefour od 2005 roku i jest sukcesywnie rozszerzany na kolejne kraje. Obecnie jest on dostępny w 15 różnych językach, używany przez 6 tysięcy małych i średnich przedsiębiorstw z 80 krajów świata. Carrefour Polska wdrożył program raportowania i samooceny dostawców marki własnej Carrefour w 2010 roku.
dostarczył
infoWire.pl











