Badania czasu pracy sprzedawców i przedstawicieli handlowych

Dział Custom Research Trade Research & Consulting GfK Polonia wprowadza metodę analiz czasu pracy sprzedawców i przedstawicieli handlowych.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Jednym z głównych obszarów specjalizacji działu Custom Research Trade Research & Consulting GfK Polonia są projekty badawcze i badawczo-doradcze mające na celu optymalizację systemów dystrybucji oraz procesów sprzedaży.

W ostatnich latach wyniki sprzedaży nie rosną tak dynamicznie jak w początkowym okresie gospodarki rynkowej, a pod lupę szefów w firmach produkcyjnych oraz tych, które sprzedają usługi, trafiły koszty uzyskania ostatecznego wyniku sprzedażowego. Taka sytuacja spowodowała, że jednym z coraz częściej wykorzystywanych przez te firmy metod badawczych stały się analizy efektywności pracy sprzedawców i przedstawicieli handlowych pracujących w terenie.

Opracowana przez GfK metoda analiz czasu pracy jest doskonałym narzędziem służącym optymalizowaniu działań sprzedażowych. W projektach tego typu nie chodzi jednak o ocenianie pracy konkretnych osób i sprawdzanie czy przerwy w pracy nie trwają zbyt długo. Celem pomiarów jest stworzenie dokładnej struktury dnia pracy sprzedawcy czy przedstawiciela handlowego i określenie procentowego udziału różnego rodzaju czynności wykonywanych przez sprzedawców czy przedstawicieli handlowych w całym dniu pracy. Pomiar umożliwia także wyliczenie średniego czasu trwania poszczególnych zdarzeń, a także w przypadku np. procesu obsługi klienta w punkcie sprzedaży czy wizyty przedstawiciela handlowego u partnera handlowego, określenie kolejności wykonywania poszczególnych czynności.

W firmach, w których procesy obsługi partnerów handlowych lub systemy obsługi klientów indywidualnych są unormowane ściśle sprecyzowanymi standardami, analizy czasu pracy pozwalają na sprawdzenie czy standardy te są przestrzegane. W przypadku firm, które analizują czas pracy sprzedawców czy przedstawicieli handlowych po raz pierwszy, rezultaty analiz służą między innymi identyfikacji tych czynności, które choć czasochłonne, nie wpływają w sposób bezpośredni na realizację targetów sprzedażowych, a wręcz mogą stanowić przeszkodę w ich osiągnięciu.

Świadome zarządzanie czasem pracy osób zatrudnionych w działach sprzedaży i stworzenie procedur umożliwiających optymalne wykorzystanie dnia pracy do realizacji celów pozwala nie tylko zwiększyć wyniki sprzedaży, ale także w znaczący sposób ograniczyć koszty - podano w komunikacie.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"