Beztroski sukces kampanii BE7 i Grupy GPEC

Grupa GPEC dzięki Panu Beztroskiemu - brand hero stworzonemu przez Agencję Kreatywną BE7 – promuje i uświadamia mieszkańców o przewagach miejskiej sieci ciepłowniczej.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Grupa GPEC i EDF Polska na początku stycznia 2016 r. rozstrzygnęła przetarg na lokalną kampanię Ciepła Systemowego. Wybór padł na rysunkową i lekką kreację Agencji Kreatywnej BE7 „Bądź beztroski – przyłącz się do Grupy GPEC”. Przekaz kampanii został ujęty w osobie Pana Beztroskiego, otoczonego przez strapione postacie mieszkańców miasta.

Kampania trwała 4 miesiące, a odpowiednio dobrane narzędzia komunikacji zaowocowały niemal 50% wzrostem zapytań o przyłączenie względem zeszłego roku oraz zwiększeniem świadomości o produktach Grupy GPEC i roli EDF Polska wśród mieszkańców.

Dwutorowa strategia komunikacji trafiła do ściśle określonych grup  odbiorców. Grupa GPEC postawiła na komunikat bezpośredni: razem z Agencją BE7 zorganizowano 7 happeningów, spotkanie branżowe, 10 indywidualnych spotkań z mieszkańcami gdańskich dzielnic, a także 8 spotkań z reprezentantami rad dzielnic. Z akcją edukacyjną skierowano się do zarządców w pierwszej części trwania kampanii. Po przygotowaniu decydentów na wzmożone zainteresowanie wśród mieszkańców skierowano się już do bezpośrednio zainteresowanych. Wszystkie spotkania cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem.

Działaniom bezpośrednim towarzyszyła kampania prowadzona w Internecie (dedykowana strona www, AdWords, social media) oraz w mediach tradycyjnych (ulotki, plakaty, reklamy i inserty prasowe, radio). Jej informacyjny i edukacyjny charakter uzupełniały publikacje artykułów o charakterze społecznym.

Poszczególne metody dotarcia zanotowały znaczny wzrost zainteresowania względem roku poprzedniego. Dość spektakularne okazały się działania internetowe - będące głównym źródłem wiedzy o możliwości przyłączenia do Ciepła Systemowego. Kampania internetowa odnosiła zainteresowanych na dostosowaną do grup docelowych stronę www, notującą ok 60% wzrostu odwiedzin strony w stosunku do 2015 roku.

Wyniki kampanii to nie tylko liczby. Działania w mediach spowodowały wzrost świadomości o szkodliwości tzw. niskiej emisji – trującej konsekwencji korzystania z pieców węglowych oraz uświadomienie istnienia alternatywy. Kampania przyczyniła się do wsparcia działań społecznych podejmowanych przez Straż Miejską czy WFOŚiGW Gdańsk związanych z ograniczeniem emitowania trujących pyłów i gazów do gdańskiego powietrza.

BE7 wraz z partnerami - Grupą GPEC i EDF współpracuje ściśle już od 3 lat,  z sukcesem realizując kolejne projekty promujące usługi i produkty grupy. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów