BLOOMBERG BUSINESSWEEK wyda polską edycję we współpracy z POINT GROUP

Bloomberg Businessweek Polska będzie pierwszą nową zagraniczną edycją tygodnika od czasu zakupu tytułu przez Bloomberg

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Informacja prasowa

Warszawa, Polska, 21 czerwca, 2011 – Point Group Business Unit i Bloomberg Businessweek ogłosiły dzisiaj plan wydawania począwszy od jesieni 2011 r. polskiej edycji czasopisma Bloomberg Businessweek. Dzięki nowej umowie wydawniczej, Bloomberg Businessweek obejmie swoim zasięgiem jeden z najszybciej rozwijających się gospodarczo krajów europejskich. 

Bloomberg Businessweek Polska będzie wydawany jako dwutygodnik i będzie zawierał zarówno materiały przygotowywane przez 2 300 dziennikarzy pracujących dla Bloomberga na całym świecie, w tym także w warszawskim oddziale firmy, jak i lokalne treści finansowo-gospodarcze przygotowywane przez zespół Point Group Business Unit – spółki zależnej Platformy Mediowej Point Group S.A. Redaktorem naczelnym Bloomberg Businessweek Polska będzie Michał Kobosko, project manager Point Group Business Unit.  

Partnerstwo Point Group i Bloomberg stanowi kolejny dowód zaangażowania Bloomberg w zwiększenie globalnego zasięgu i rozwój pisma. W I kwartale 2011 r. wzrost liczby reklam w światowej edycji Bloomberg Businessweek wyniósł 49 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (wg danych amerykańskiej organizacji Publishers Information Bureau analizującej przychody czasopism z reklamy). Ponadto, w porównaniu z rokiem 2009, w drugiej połowie 2010 pismo zdobyło 37 000 nowych prenumeratorów indywidualnych, co oznacza wzrost o 7 proc. w stosunku do roku poprzedniego (według Audit Bureau of Circulation, organizacji monitorującej nakład prasy). W kwietniu 2011 r. tygodnik uruchomił swoją pierwszą aplikację na iPad, która spotkała się z pozytywnymi recenzjami wpływowych mediów biznesowych i poświęconych technologiom, jak Tech Crunch czy Business Insider, oraz ze strony czytelników, którzy przyznali aplikacji 4,5 gwiazdki w pięciogwiazdkowej skali ocen w sklepie iTunes. To potwierdza, że czytelnicy i reklamodawcy na świecie akceptują odświeżony format Bloomberg Businessweek. 

„Nowy tytuł rozszerzy ofertę Point Group o opiniotwórcze pismo biznesowe, znakomicie wpisujące się w strategię rozwoju PMPG jako wydawcy" - mówi Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group S.A. - „Wydając  Bloomberg Businessweek Polska, zagwarantujemy naszym czytelnikom dostęp do informacji biznesowych na najwyższym merytorycznym poziomie, a naszym partnerom będziemy mogli zaproponować nowy, atrakcyjny kanał komunikacji z rynkiem.”

„Dzięki współpracy z Point Group, będziemy wydawać polską edycję Bloomberg Businessweek, która zapewni czytelnikom pogłębioną informację zarówno o rynku lokalnym, jak i o gospodarce światowej, zapewniając jednocześnie reklamodawcom dotarcie do wpływowych gremiów gospodarczych i finansowych w Polsce" – mówi Paul Bascobert, prezes Bloomberg Businessweek. - „Jesteśmy zadowoleni z faktu, że możemy współpracować z takim dynamicznym wydawcą, jak Point Group."

„Chcemy połączyć globalne atuty silnego pisma międzynarodowego, jakim jest Bloomberg Businessweek, z wiedzą o lokalnych realiach, którą dysponują polscy dziennikarze i redaktorzy" - dodaje Michał Kobosko. - „Jesteśmy przekonani, że polski rynek z zainteresowaniem powita tytuł, który będzie oferować gruntowny wgląd w aktualne zjawiska i tendencje zachodzące w polskiej  i w światowej gospodarce."

„Bloomberg w pełni angażuje się w rozwój marki Bloomberg Businessweek w Polsce i w innych kluczowych centrach gospodarki, aby w ten sposób dotrzeć do jak największej liczby wpływowych czytelników” – mówi Jonathan Foster Kenny, wiceprezes i Dyrektor Sprzedaży Międzynarodowej Bloomberg Businessweek. – „Porozumienie z Point Group Business Unit pozwoli nam na zbudowanie znakomitego lokalnego produktu dla rosnącego sektora biznesowego i finansowego w Polsce.”  

Bloomberg Businessweek Polska będzie dostępny w Internecie pod adresem www.bbwp.pl (oraz   www.BloombergBusinessWeekPolska.pl).

O Point Group Business Unit:

POINT GROUP BUSINESS UNIT Sp. z o.o. jest spółką zależną Platformy Mediowej Point Group (GPW: POINTGROUP, PGM). Jej celem jest profesjonalne działanie na rynku tworzenia, zarządzania i publikacji treści gospodarczych. Jednym z elementów przedsięwzięcia jest wprowadzenie na rynek gospodarczego tytułu prasowego. Projektem zarządza Michał Kobosko.

O Platformie Mediowej Point Group S.A.:

Platforma Mediowa Point Group S.A. powstała w 1997 r. z inicjatywy studenta Michała Lisieckiego, dzisiaj Prezesa Zarządu i jednego z głównych akcjonariuszy spółki. Od tego czasu konsekwentnie realizuje strategię rozwoju, inwestując w rozwój kolejnych przedsięwzięć oraz rozszerzając portfolio mediów. W Grupie PMPG SA działa również agencja reklamowa, broker internetowy oraz sieć dystrybucji prasy. Od 2006 r. PMPG SA jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Wśród wydawanych przez PMPG i jej spółki zależne tytułów są jeden z najbardziej opiniotwórczych tygodników na polskim rynku - tygodnik WPROST, najstarszy polski magazyn filmowy FILM, kultowy magazyn muzyczny „Machina” oraz magazyn studencki „?dlaczego”.

O Bloomberg Businessweek:

Bloomberg Businessweek, uznany przez Adweek za jedno z najlepiej prosperujących i najbardziej wpływowych czasopism 2011 roku, jest wiarygodnym  źródłem istotnych i wyczerpujących informacji i analiz, na których przedsiębiorcy opierają decyzje dotyczące przyszłości swoich firm. Bloomberg Businessweek, prezentując globalną perspektywę, pomaga osobom kierującym firmami odnosić korzyści z podejmowania mądrzejszych, szybszych i bardziej przemyślanych decyzji. Bloomberg Businessweek, założony w roku 1929, jest obecnie liderem rynku, posiadając ponad 4,7 miliona czytelników w 140 krajach świata. Z siecią ponad 2 300 dziennikarzy i analityków pracujących w 146 oddziałach w 72 krajach, Bloomberg Businessweek nie ma sobie równych w przybliżaniu obrazu światowej gospodarki.

O Bloomberg:

Bloomberg, wiodąca globalna organizacja specjalizująca się w dostarczaniu informacji i wiadomości gospodarczo-finansowych, umożliwia wpływowym decydentom osiąganie przewagi konkurencyjnej zapewniając im dostęp do dynamicznej sieci informacji, ludzi i idei. Główny atut firmy - szybkie i staranne przekazywanie informacji, wiadomości i danych analitycznych za pośrednictwem innowacyjnych technologii - leży u podstaw specjalistycznego serwisu Bloomberg Professional, przekazującego w czasie rzeczywistym informacje finansowe dla ponad 300 000 subskrybentów na całym świecie. Rozwiązania Bloomberg dla firm, opierające się na atutach tej organizacji i wykorzystujące nowe technologie, umożliwiają klientom efektywniejsze i skuteczniejsze uzyskiwanie, integrowanie, rozpowszechnianie i zarządzanie danymi i informacjami. Za pośrednictwem specjalistycznych platform, takich jak Bloomberg Law, Bloomberg Government i Bloomberg New Energy Finance, Bloomberg udostępnia informacje, wiadomości i dane analityczne decydentom nie tylko w branży finansowej, ale także w wielu innych sektorach. Z kolei wiadomości Bloomberg News, przekazywane przez wyspecjalizowany serwis informacyjny Bloomberg Professional, korzystający z TV, radia, sieci komórkowych, Internetu oraz dwóch czasopism - Bloomberg Businessweek i Bloomberg Markets, docierają na wszystkie kontynenty dzięki liczącej ponad 2 300 osób kadrze specjalistów od informacji i multimediów pracujących w 146 biurach w 72 krajach świata. Bloomberg LP, którego siedziba mieści się w Nowym Jorku, zatrudnia ponad 13 000 osób w 185 oddziałach na całym świecie.

Więcej informacji udzielają:

Ryszard Solski

SOLSKI BURSON-MARSTELLER

Krakowskie Przedmieście 47/51

00-071 Warszawa

tel. +48 22 242 86 10,

fax: +48 22 242 86 01

mob.: +48 602 242 004

Anna Pawłowska-Pojawa

PR MANAGER

Platforma Mediowa Point Group SA

Al. Jerozolimskie 146 C

02-305 Warszawa

tel.: +48 22 347 51 17

fax: +48 22 347 50 00

mob.: +48 508 040 660

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"