Brand24 poprawia wyniki finansowe. Od straty do 35 tys. złotych zysku

Zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 w pierwszym kwartale 2021 roku zanotowała 35 tys. złotych zysku netto. To postęp w porównaniu ze stratą na poziomie 366 tys. złotych zanotowaną rok wcześniej. Brand24 ma obecnie 3610 użytkowników, a średni przychód przypadający na klienta wynosi 328 złotych.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Brand24 jest polską firmą oferującą narzędzie do monitoringu marek w internecie. Od pierwszej połowy maja br. spółka przeszła z rynku NewConnect na główny parkiet warszawskiej giełdy.

Lepsze parametry finansowe

W połowie kwietnia 2021 r. Brand24 poinformowała, że na koniec pierwszego kwartału 2021 r. z usług firmy korzystało 3610 klientów. W tym okresie platforma przyciągnęła do siebie 140 użytkowników netto. Oznacza to wzrost aktywnych odbiorców o 18 proc. rok do roku oraz 4 proc. w ujęciu kwartał do kwartału.

Teraz Brand24 udostępnił także informacje związane z kwartalnymi wynikami finansowymi. Potwierdzono, że w pierwszym kwartale 2021 r. Brand24 zwiększył do 3610 liczbę klientów. Poziom ten ma pozwalać spółce na generowanie przychodów, które z nadwyżką pokrywają koszty i tym samym spółka uzyskuje dodatnie wyniki finansowe.

Brand24 podaje, że rok do roku wynik z działalności operacyjnej poprawił się z 366 tys. zł straty do 134 tys. zł zysku, a zysk netto wyniósł 35 tys. zł. Skonsolidowana EBITDA wyniosła w I kw. 2021 ok. 0,7 mln zł.

W podanym okresie spółka wypracowała niemal 650 tys. zł przepływów operacyjnych. Na koniec pierwszego kwartału 2021 r. poziom MRR (miesięcznych powtarzalnych przychodów) Brand24 wyniósł 1,2 mln zł (więcej o 6 proc. w porównaniu z czwartym kwartałem 2020) oraz 328 zł ARPU (średni przychód od klienta), co jest kwotą najwyższą od grudnia 2019 r. - W marcu 2021 r. odnotowaliśmy najwyższą sprzedaż zagraniczną w historii spółki (wyłączając promocje Black Friday) – zaznacza w komunikacie Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24. - Cały pierwszy kwartał wersji zagranicznej był także rekordowy pod względem CHURN-u - najlepszego w prawie 10-letniej historii firmy. Warto podkreślić, że potrafimy osiągać takie wyniki na znacznie niższym niż 2 lata temu koszcie na nowego klienta. Podnosimy także ARPU (średni przychód per klient). Zawdzięczamy to wzrostowi udziału klientów zagranicznych w strukturze sprzedaży (obecnie 62 proc.) oraz wprowadzeniu do sprzedaży produktów premium (Custom Reports), za które klienci są w stanie zapłacić więcej.

grafika

     Brand24 wdraża w ostatnich kwartałach rozwiązania oparte na autorskiej technologii pozwalającej na automatyczną syntezę danych na temat marek w internecie. Dodatkowo oferuje szyte na miarę raporty oparte na danych przetworzonych przez wyspecjalizowany dział analityczny wspomagany zaawansowanymi narzędziami informatycznymi. Pozwalają one obiektywnie oceniać efekty działań marketingowych oraz porównywać skuteczność z benchmarkiem rynkowym oraz bezpośrednią konkurencją.

Brand24 pracuje również nad szerszym zastosowaniem algorytmów AI (sztucznej inteligencji) do optymalizacji istniejących i opracowania nowych produktów. Na ten cel spółka pozyska już wkrótce 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych.

- Po 10 latach rozwoju narzędzia jakim jest Brand24 mamy już skuteczny mechanizm indeksowania Internetu i zaawansowaną wiedzę dziedzinową. Teraz chcemy iść dalej, tworząc algorytmy służące do automatycznej interpretacji treści dotyczących wizerunku naszych klientów w sieci -  mówi Piotr Wierzejewski, członek zarządu i CTO w Brand24.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski