Branded content na miarę, czyli Srebrne Effie dla TalentMedia i Studia Tymbark

Studio Tymbark od kilku miesięcy jest największym i najchętniej oglądanym kanałem markowym na polskim YouTube w grupie widzów 15-24 lata. Srebrna statuetka Effie w kategorii branded content dla agencji TalentMedia potwierdza skuteczność i podkreśla rosnące znaczenie nowych narzędzi w komunikacji marketingowej.

artykuł sponsorowany
artykuł sponsorowany
Udostępnij artykuł:

YouTube bierze coraz większy kawałek reklamowego tortu. W grupie 15-24-latków klasyczne kanały telewizyjne zdecydowanie przegrywają z YT. Jak wynika z najnowszych badań, to społecznościowa platforma video jest najchętniej oglądanym medium* wśród wspomnianej grupy. Młodzi konsumenci wybierają nowe formy reklamy i świadomie się w nie angażują. Ten wyraźny trend stanowi dobrą okazję dla marek do kreatywnego i skutecznego zaprezentowania swoich produktów. Doskonałym przykładem YouTubowego sukcesu jest Studio Tymbark, które w ciągu kilkunastu miesięcy od uruchomienia zyskało ponad 235 tys. subskrypcji, stając się największym kanałem markowym polskiego YouTube**. Kampanię Tymbarku doceniło także jury tegorocznej edycji Effie Awards przyznając srebrną statuetkę agencji TalentMedia, która stoi za koncepcją, strategią i realizacją Studia Tymbark.

Trend, moda czy przyszłość?

- Każdego miesiąca ponad 20 mln Polaków odwiedza YouTube, a czas spędzany na platformie wydłuża się o 50% rok do roku. Rosnąca popularność YT sprawia, że w naturalny sposób rośnie zainteresowanie marek aktywnościami z kategorii video online – przekonuje Krystian Botko, CEO TalentMedia -  Zwyczaje i wybory konsumentów zmieniają się, dlatego obecnie bardzo wiele firm planuje swoje strategie komunikacji uwzględniając specyfikę przekazów video w Internecie – dodaje Botko.

Dotyczy to przede wszystkim (ale nie tylko) kampanii skierowanych do młodych odbiorców. Komunikacja do tej grupy jest szczególnie wymagająca i to z kilku powodów. Młodzi są nie tylko odporni na tradycyjny przekaz reklamowy, ale stanowią też duży odsetek wśród konsumentów blokujących reklamy online, w ogólnej liczbie 7,6 mln Polaków korzystających z systemu AdBlock***. Młodzi Polacy odchodzą od tradycyjnych form przekazu jak TV czy radio. Już w 2014 zasięg video online w tej grupie przewyższył zasięg TV i aktualnie wynosi 94%*. Jednocześnie młodzi są bardzo selektywni w konsumpcji treści online, ponieważ mają do nich nieograniczony dostęp. Zamiast treści od marek wybierają te tworzone przez ich idoli, osoby podobne do nich. I to z nimi spędzają większość czasu w sieci.

Case Studia Tymbark

Zmiany w sposobie konsumpcji mediów i popularność video w Internecie zostały praktycznie wykorzystane podczas tworzenia strategii i kreacji dla nowej kampanii Tymbarku. Wiosną 2016 roku producent popularnych soków i napojów wystartował z projektem własnego kanału na YouTube pod nazwą Studio Tymbark. Format połączył w sobie najlepsze elementy klasycznego telewizyjnego show z twórczością popularnych YouTuberów jak SKKF, JDabrowsky i Banshee.

- U podstaw sukcesu Studia Tymbark leżało zbudowanie takiej platformy na YouTube, która będzie regularnie dostarczać młodym ludziom rozrywki, jakiej oczekują, w czasie jaki wybierają i w wykonaniu idoli, których rozumieją i podziwiają -  uważa Krystian Botko. Zaangażowanie młodych celebrytów polskiej sieci okazało się strzałem w dziesiątkę – w ciągu kilkunastu miesięcy od powstania Studio Tymbark zostało najpopularniejszym kanałem markowym w Polsce i aktualnie może pochwalić się 235 tys. subskrypcji. Ten imponujący wynik pokazuje, ilu internautów wybrało zaproponowane treści i z własnej woli zdecydowało się oglądać każdy odcinek. Widownia, którą zgromadził kanał Tymbarku już teraz równa się widowni telewizyjnych stacji tematycznych, a każdy odcinek ogląda średnio 100 tys. osób**.

- Rozrywkowa forma programu była kluczowa do przekazywania wartości marki. Młodzi konsumenci wolą treści lifestyle`owe, dlatego bardzo trudno dotrzeć do nich poprzez reklamę “push” – wyjaśnia Botko - Regularna komunikacja marki poprzez Studio Tymbark sprawia, że młodzi z własnej woli wybierają i przyjmują na masową skalę jej treść “pull”. Jednocześnie bardzo się cieszę, że udało nam się zgromadzić tak dużą publiczność, która co tydzień śledzi nowe odcinki i autentycznie angażuje się w to co się dzieje w Studio. Przykład ten pokazuje też, jaki jest klucz, żeby trafić do młodego, wymagającego odbiorcy.  – dodaje Krystian Botko.

Efekt

Studio Tymbark od kilku miesięcy jest największym i najchętniej oglądanym kanałem markowym na polskim YouTube w grupie widzów 15-24 lata. Srebrna statuetka Effie w kategorii branded content potwierdza skuteczność i podkreśla rosnące znaczenie nowych narzędzi w komunikacji marketingowej.

grafika

Źródła danych:* Średni miesięczny zasięg TV oraz Video w Internecie dla osób w wieku 16-24. Źródło: Opracowanie własne na bazie danych Gemius i Nielsen Audience Measurement - estymacje domu mediowego** Dane z YouTube Analytics kanału. Raport Sotrender YouTube Trends 08.2017***Raport IAB sierpień 2016 “Zjawisko blokowania reklam”****TV kwiecień 2016, Nielsen Audience Measurement, YT grudzień 2015 Megapanel Gemius/PBI - opracowanie własne domu mediowego

artykuł sponsorowany
Autor artykułu:
artykuł sponsorowany
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele