Zgodnie z raportem GroupM rok 2016 będzie już ósmym z kolei, w którym brytyjski rynek reklamowy odnotuje wzrosty, i to w tempie szybszym od zakładanego wcześniej.
Według prognoz w br. całkowita wartość wydatków reklamowych zwiększy się nie o 6,3 proc. jak zakładano wcześniej, ale o 7,2 proc. Taka sama dynamika wzrostu jest przewidziana na 2017 r. (zamiast wcześniejszych prognoz na poziomie 5,8 proc.). Będzie to oznaczało, że wydatki reklamowe w przyszłym roku osiągną poziom 18,8 mld funtów.
Zgodnie z przewidywaniami analityków rynek reklamowy w tradycyjnych mediach odnotuje dalsze spadki na poziomie 2,6 proc. w br. (wcześniej zakładano spadek o 1,1 proc.), natomiast w 2017 r. zamiast przewidywanego wcześniej wzrostu o 0,5 proc. dojdzie do dalszego skurczenia się segmentu o 1,4 proc.
GroupM przewiduje dalszą ekspansję reklamy cyfrowej w Wielkiej Brytanii. Według analityków jej udział w całym torcie reklamowym wyniesie 52 proc., zaś w 2017 r. zwiększy się on do 55 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamowy-w-polsce-w-gore-o-3-proc-a-globalnie-o-4-4-proc-niepewnosc-marketerow-szybko-wzrost-reklamy-mobilnej ##
Według analityków w 2017 r. o 15 proc. wzrośnie cyfrowa reklama typu display, która będzie się rozwijać w kierunku mediów społecznościowych oraz segmentu wideo. Wciąż jednak mało obecne w obszarze cyfrowym pozostają niektóre branże, które są wierne bardziej tradycyjnym mediom, np. telewizji. Wśród nich GroupM wymienia branżę kosmetyczną, spożywczą czy wyposażenia mieszkań. Te segmenty w roku 2016 będą odpowiedzialne za jedną trzecią telewizyjnych wydatków reklamowych, co w sumie będzie oznaczało kwotę ok. 1,5 mld funtów.











