Budowanie ekologicznie i ekonomicznie od Skanska Residential Development

Ma być tanio i ekologicznie. Skanska Residential Development, debiutująca na rynku mieszkaniowym, zapowiada, że jej pierwsza warszawska inwestycja na Pradze Południe to początek "zielonego budownictwa". – Chodzi nie tylko o dbanie o środowisko, ale i komfort życia mieszkańców – podkreśla Michał Melaniuk, wiceprezes firmy.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

Pierwsza zielona inwestycja Skanska Residential Development realizowana jest w Warszawie, przy ulicy Ostrobramskiej. Na działce w okolicy Centrum Handlowego Promenada i Trasy Siekierkowskiej firma chce wybudować w sumie ok. 1600 mieszkań.

 – W pierwszej fazie mamy w budowie 300 mieszkań. W przyszłym roku, mam nadzieję, że liczba rozpoczętych mieszka będzie wyższa i będzie rosła z każdym rokiem – mówi Michał Melaniuk, wiceprezes Skanska Residential Development.

Firma myśli już o kolejnej warszawskiej inwestycji przy ulicy Jaśminowej na Mokotowie.

 – Ostatnio zakupiliśmy teren w tzw. rejonie pod skocznią w Warszawie, to będzie nasza druga inwestycja. Poszukujemy kolejnych terenów pod nowe inwestycje – mówi wiceprezes Skanska.

I podkreśla, że spółka skupia się nie tylko na stolicy.

 – Oczywiście, planujemy także wejście na inne rynki w Polsce. Chcemy być liderem ogólnopolskim w budownictwie mieszkaniowym – deklaruje Michał Melaniuk.

Dodatkowo w budownictwie ekologicznym. Zdaniem wiceprezesa firmy, tylko takie inwestycje mają dziś sens. Dlatego SRD zamierza budować mieszkania, które będą zasilane wyłącznie energią ze źródeł odnawialnych i będą przyjazne środowisku.

 – Zielone budownictwo to nie tylko ekologia i dbanie o naturę. To również jakość życia i kwestie ekonomiczne. Wszystkie trzy elementy są tak samo ważne. Więc nie chodzi tylko o to, by oszczędzać prąd i wodę, segregować śmieci i żeby jak najmniej materiałów było wywożonych na wysypiska śmieci. To także to, żeby ludzie mieszkający w budynkach czuli się w nich dobrze – wyjaśnia wiceprezes.

Dlatego też – jak tłumaczy Melaniuk – nie chodzi tu tylko o okalającą budynki zieleń, ale o materiały, z jakich te domy powstają i instalacje, w jakie są uzbrojone.

Jeszcze jednym, bardzo ważnym czynnikiem, jest ekonomia, czyli polityka cenowa stosowana przy danej inwestycji.

 – My nie jesteśmy i nie chcemy być firmą, która jest uznawana za drogiego dewelopera. Będziemy oferować naszym klientom produkty, które są skierowane do jak najszerszego rynku – zapewnia Michał Melaniuk.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele