Bułgaria - kampania promocyjna w Polsce

Bułgaria rozpoczęła w Polsce kampanię promocyjną, w której pozycjonuje się jako całoroczna destynacja turystyczna o różnorodnej ofercie. Oprócz pięknych i znanych plaż, prezentowane jest bogactwo kulturowe i przyrodnicze Bułgarii oraz cenione ośrodki SPA.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Bułgaria rozpoczęła w Polsce kampanię promującą ofertę turystyczną tego kraju, zachęcając do poznawania nieznanych dotychczas szerzej atrakcji Bułgarii oraz dzielenia się swoimi odkryciami i wrażeniami z innymi. Hasło kampanii brzmi: “Bułgaria – podziel się wrażeniami!”. Oprócz słonecznych plaż, prezentowana jest także wyjątkowa przyroda Bułgarii, wypoczynek w kurortach SPA oraz bogata historia tego kraju, sięgająca czasów Traków, Rzymian, Bizantyjczyków i Prabułgarów.

W ramach kampanii pojawią się reklamy w prasie i Internecie, spoty w radio oraz reklamy outdoorowe w czterech największych miastach Polski (Warszawa, Kraków, Poznań i Wrocław). Działania PR prowadzi agencja Sigma International (Poland). Kampania potrwa do końca 2014 r.

O tym, że warto odwiedzić ten piękny, słoneczny kraj mogli przekonać się przedstawiciele mediów i tour operatorów podczas spotkania prasowego w Bułgarskim Instytucie Kultury. Przypomniano przyjazne relacje pomiędzy Polską i Bułgarią, sięgające czasów króla Władysława Warnejczyka. Zachęcano do połączenia wypoczynku nad morzem z grą w golfa, pobytem w spa lub ze zwiedzaniem obiektów znajdujących się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Namawiano także do zimowego wypoczynku w górskich kurortach Bułgarii, oferujących trasy do jazdy na nartach i snowboardzie.

Przedstawiono również aktualne statystyki dotyczące branży turystycznej w Bułgarii oraz plany bułgarskiego rządu odnośnie wsparcia tego sektora na polskim rynku. W 2013 r. Bułgarię odwiedziło prawie 250 tys. polskich turystów i zauważalna jest tendencja rosnącą. Zwiększeniu tej liczby z pewnością pomogą bezpośrednie loty czarterowe z trzech polskich miast: Gdańska, Łodzi i Szczecina, które zostaną uruchomione w czerwcu br.

Pan Angel Angelov, Radca Handlowy w Ambasadzie Republiki Bułgarii w Polsce, zapewnił , że Polska jest ważnym rynkiem dla bułgarskiej branży turystycznej: „Państwo bułgarskie i branża turystyczna Bułgarii są mocno zainteresowane współpracą z polskimi partnerami. Dokładamy też wszelkich starań, by jak najlepiej ugościć polskich turystów.”

Natomiast pani Anelia Genova, Dyrektor Departamentu Marketingu, Promocji i Informacji Turystycznej w Ministerstwie Gospodarki i Energetyki Republiki Bułgarii, opowiedziała o nowej kampanii promującej ofertę turystyczną Bułgarii: „Chcemy pokazać, że Bułgaria jest wciąż tak samo gościnna i że ma bardzo dużo atrakcyjnych propozycji turystycznych, bez względu na porę roku.” Dodała, iż prognozy dotyczące rozwoju tego sektora są optymistyczne: „W tym roku spodziewamy się ok. 6% wzrostu liczby turystów zagranicznych, w tym z Polski, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Rosji.”

Podczas części nieoficjalnej, Pan Marcin Velinov przybliżył gościom sekrety kuchni bułgarskiej, dzieląc się również swoimi doświadczeniami związanymi z tym krajem. Można było spróbować takie smakołyki jak banica, kebabcze, kiufte, sałatka szopska czy sneżanka, a także doskonałe, bułgarskie wina.

Dodatkową atrakcją była wystawa zdjęć Pani Ireny Gałuszko (Związek Polskich Artystów Fotografików) przedstawiająca piękno bułgarskiej przyrody oraz urocze miejscowości górskie.

Promocja Bułgarii w Polsce jest częścią większej kampanii obejmującej 6 europejskich krajów: Polskę, Niemcy, Rumunię, Ukrainę, Rosję i Szwecję. Projekt finansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwowego Republiki Bułgarii.

Branża turystyczna jest jednym z ważniejszych sektorów bułgarskiej gospodarki. W 2013 r. przyjęła

7 milionów turystów, osiągając przychody w wysokości ponad 3 miliardów euro i generując 13,6% PKB. Według prognoz bułgarskiego Ministerstwa Gospodarki i Energetyki oraz analityków z Morgan Stanley

w ciągu najbliższych kilku lat branża turystyczna wygeneruje 18% PKB, а do 2020 roku liczba turystów przekroczy 9,5 miliona osób.

Więcej informacji nt. atrakcji turystycznych Bułgarii można znaleźć na stronie: bulgariatravel.org.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"