Zmiana na tym stanowisku to efekt wyboru nowego marszałka Sejmu, którym został Włodzimierz Czarzasty.
Lech Sołtys ma ponad 18-letnie doświadczenie w mediach i komunikacji. Przez prawie 20 lat był związany z TVN24 – najpierw jako producent (2007–2016), a następnie jako wydawca, wydawał m.in. "Fakty po Faktach".
Odpowiadał między innymi za przygotowanie programów publicystycznych, debat specjalnych oraz realizacje związane z bieżącą polityką, gospodarką i tematami społecznymi.
Po odejściu z telewizji dołączył do agencji PR MSL, w której zajmował się doradztwem komunikacyjnym i wizerunkowym dla klientów z różnych branż oraz fundacji. Realizował także projekty z obszaru komunikacji kryzysowej, doradztwa medialnego oraz public affairs.
W ostatnim okresie pracował w Poczcie Polskiej, gdzie był odpowiedzialny za przeprowadzenie zmian w komunikacji zewnętrznej spółki. Prowadził też tematy dotyczące m.in. wdrożenia e-Doręczeń.

Lech Sołtys jest absolwentem politologii Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizacja marketing polityczny. Posiada licencjat z public relations w Szkole Głównej Handlowej.











