CAM Media: rozwój reklamy out-of-home oraz ekspansja w internecie (wywiad)

CAM Media pracuje nad nową strategią do 2012 roku, która zakłada dalszy rozwój w segmencie reklamy out-of-home oraz ekspansję w internecie. Już w 2010 roku przychody spółki mają wzrosnąć o kilkanaście proc. - poinformował Krzysztof Przybyłowski, prezes CAM Media.

kk / pap / iar / zt ,nhjtgfgg
kk / pap / iar / zt ,nhjtgfgg
Udostępnij artykuł:

"W ostatnim czasie zmieniły się warunki funkcjonowania na rynku reklamowym. Po zakupie internetowej agencji reklamowej Ad-vice wchodzimy w nowy segment rynku reklamowego, na którym chcemy dynamicznie się rozwijać. W związku z tym pracujemy obecnie nad nową strategią do 2012 roku, która będzie zakładała koncentrację na naszym dotychczasowym segmencie out-of-home oraz rozwój w internecie" - powiedział prezes.

"Nie wykluczmy dalszych akwizycji w segmencie internetowym, w dotychczasowym zakresie naszej działalności chcemy rozwijać się organicznie" - dodał.

Przybyłowski poinformował, że CAM Media wstrzymuje plany ekspansji na rynku ukraińskim w związku z trudną i nieprzewidywalną sytuacją na tym rynku. Nowa strategia spółki ma być gotowa w I kwartale. W kwietniu lub maju CAM Media planuje publikację prognoz finansowych.

"Chcielibyśmy, aby dzięki poprawie koniunktury na rynku reklamowym nasza sprzedaż wzrosła przynajmniej o kilkanaście proc. Liczymy także na zwiększenie zysku netto. Pozytywnie do wyników kontrybuować będą też m.in wyniki przejętej spółki Ad-vice" - powiedział prezes.

Przybyłowski przewiduje jednocyfrowy wzrost całego rynku reklamy w 2010 roku.

"Spodziewam się, że rynek reklamy powróci w tym roku do równowagi, a nie działania pod wpływem obaw o kryzys. Mam wrażenie, że firmy wrócą do rocznego planowania swoich wydatków reklamowych . Spodziewam się 5-10 proc. wzrostu całego rynku reklamy. Nie wróci on jednak do poziomu z 2008 roku" - powiedział.

"Znacznie większą zwyżkę prognozuję na rynku reklamy internetowej, gdzie po stabilizacji w ubiegłym roku, w tym roku spodziewam się dwucyfrowej zwyżki. W dłuższej perspektywie internet będzie zastępował wszystkie media po kolei" - dodał.

W grudniu CAM Media kupił za 3,2 mln zł 55 proc. udziałów w spółce Ad-vice. Internetowa sieć reklamowa spodziewa się, że miała w 2009 roku około 5 mln zł obrotu i około 0,3 mln zł zysku netto. CAM Media nie podał jeszcze wyników za 2009 roku.

"Według wstępnych szacunków sprzedaż w 2009 roku powinna pozostać na poziomie z 2008 roku. Ze względu na kryzys mieliśmy bowiem niesprzedane powierzchnie reklamowe i presję klientów na obniżkę cen, inwestowaliśmy także w nowe produkty. To wszystko spowodowało, że prawdopodobnie odnotujemy niestety niższy wynik netto - powiedział prezes.

W 2008 roku przychody CAM Media wyniosły 44,3 mln zł, a zysk netto 5,4 mln zł. Po trzech kwartałach 2009 roku było to 26 mln zł przychodów i 0,46 mln zł zysku netto.

Przybyłowski powiedział, że zarząd CAM Media, którego członkowie są największym akcjonariuszami firmy, nie będzie rekomendował wypłaty dywidendy z ubiegłorocznego zysku.

"Chcemy zysk zostawić w spółce i dalej inwestować w jej rozwój" - powiedział.

"Nie planujemy także sprzedaży naszych akcji w tym roku, choć w maju upływa blokada ich zbywania" - dodał.

CAM WEST, którego udziałowcami jest zarząd spółki, ma 41,2 proc. akcji dających 58,34 proc. udziału w głosach na WZA spółki.

kk / pap / iar / zt ,nhjtgfgg
Autor artykułu:
kk / pap / iar / zt ,nhjtgfgg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online