Case study – 5 błędów których należy unikać

Case study to produkt/ usługa w działaniu, to metoda budowania wiarygodności i zaufania, sposób przekonania klienta, że nasze obietnice znajdują realizację w rzeczywistości. Pod warunkiem oczywiście, że przy tworzeniu studium przypadku unikniemy prostych, a bardzo częstych błędów. 

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

1. Kłamstwo, propaganda sukcesu

By case study spełniło swoje cele konieczna jest przede wszystkim eliminacja wszelkich znamion koloryzowania rzeczywistości. Oczywiście istnieje prawdopodobieństwo, że klient uwierzy w wymyśloną historię i nigdy nie odkryje fałszu. Gdy jednak stanie się inaczej, nasza wiarygodność i reputacja legną w gruzach. Case study to sposób przedstawiania swoich osiągnięć, chwalenia się ale z kulturą i klasą. Należy się chwalić ale nie przechwalać. Poddanie się pokusie ubarwiania rzeczywistości nie przyniesie oczekiwanych rezultatów – komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.

2. Zła perspektywa

Studium przypadku to nie oferta reklamowa, nie należy więc pisać z perspektywy sprzedawcy. Najważniejsze jest ukazanie potrzeb klienta, sposobu ich zaspokojenia i osiągniętych rezultatów. Tylko takie ujęcie analizowanej kwestii sprawdza się w rzeczywistości.

3. Niezrozumiałe słownictwo

To, że pewne określenia czy stwierdzenia na stałe zagościły w naszym zawodowym słowniku, nie znaczy że są one znane wszystkim uczestnikom rynku. Klient, który przychodzi z problemem na który remedium ma być nasza usługa czy produkt, nie ma obowiązku znać branżowego żargonu. Niezrozumiałe dla niego określenia mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego – nasze case study odczyta on po prostu jak niezrozumiałą paplaninę, nie zaś profesjonalną analizę przypadku

4. Brak autentyzmu

Aby case study miało charakter wiarygodny konieczne jest zidentyfikowanie klienta. Oczywiście wymagana jest tu jego zgoda, wysiłek włożony w jej uzyskanie jednak zawsze się opłaca. Tylko wskazanie konkretnego klienta pozwala zweryfikować prawdziwość przypadku i choć większość osób tego nie uczyni, sama świadomość tej możliwości znacząco wpłynie na stopień wiarygodności, który przypiszą oni przeczytanej historii.

5. Zbyt dużo/ zbyt mało szczegółów szczegółów

By klient w ogóle przeczytał case study musi go ono zaciekawić, liczą się więc konkrety, autentyczne wartości liczbowe i dane, które ukazują wymiar sukcesu. Niemniej jednak, przeładowanie historii szczegółami szybko znudzi czytelnika i stanie się raczej wnikliwym raportem, użytecznym tylko dla osób bezpośrednio zaangażowanych w dany przypadek. Konieczne jest tu więc znalezienie złotego środka – nie za dużo, nie za mało, ciekawie i konkretnie.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów