Ciągły wzrost BriefIndexu

Według najnowszej fali badania BriefIndex, wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy wzrósł o 4,59 punktów - z 75 do poziomu 79,59.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

W porównaniu do poprzedniej fali badania, respondenci lepiej oceniają zarówno obecną sytuację (rośnie zwłaszcza odsetek osób zdecydowanie zadowolonych), jak i oczekują dalszej poprawy. Wysoki wskaźnik, a co za tym idzie optymistyczna ocena rynku mediów i reklamy, jest rezultatem ciągle poprawiającej się sytuacji gospodarczej. Oczekiwania dalszej poprawy sytuacji w branży wynikają z sezonowości – nadchodzący okres świąteczno – noworoczny oraz wybory samorządowe. W dłuższej perspektywie na poprawę nastrojów ma także wpływ oczekiwane wykorzystanie środków z Unii Europejskiej.

Według najnowszej fali badania, 71% respondentów uważa, że sytuacja na rynku mediów i reklamy jest dobra. Jednocześnie zmniejsza się liczba osób niezadowolonych z koniunktury. 63% firm nastawiona jest na dalszy rozwój: „Budżety są większe niż rok temu, jest więcej pracy dla uczestników tego rynku, klienci też chętniej godzą się na ambitne i śmiałe przedsięwzięcia marketingowe, chętniej niż rok, dwa lata temu” – wypowiadają się badani. Odnotowany także został ruch cenowy na rynku reklamy, co widać w wypowiedziach respondentów: „Zarówno reklamodawcy i media twierdzą, że przestrzenie, w których umieszcza się reklamę, są za tanie; odnosi się to do telewizji, warunki zamieszczania w tym medium są niższe cenowo niż w Europie. Fachowcy są zgodni, że należy podnieść ceny, jest do dobra wiadomość.”

Mimo, że w porównaniu z poprzednią falą (lipiec 2006) odnotowano wzrost wskaźnika, to w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego wynik jest nieznacznie niższy (wynik z listopada 2005 to 80,75).

BriefIndex to wskaźnik odzwierciedlający trendy w koniunkturze na rynku reklamy i mediów. Obliczany jest na podstawie deklaracji respondentów (dyrektorów marketingu firm reprezentujących różne branże oraz prezesów agencji reklamowych i domów mediowych) na temat obecnej sytuacji branży oraz oczekiwanych zmian w ciągu najbliższych trzech miesięcy.

Pomysłodawcą i inicjatorem BriefIndexu jest Magazyn „Brief”. Badania na zlecenie magazynu prowadzi instytut badawczy SMG/KRC.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online