Cięcia w Disneyu. Ograniczono wydatki na telewizję

Koncern The Walt Disney Company dość drastycznie ograniczył inwestycje w programy dla tradycyjnych kanału telewizyjnych - powiedział w środę dyrektor generalny koncernu Bob Iger. To element strategii maksymalizacji widowni i zysków w erze streamingu.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Cięcia w Disneyu. Ograniczono wydatki na telewizję

Iger stwierdził, że po przejściu na emeryturę i powrocie do Disneya na stanowisko dyrektora generalnego w listopadzie 2022 r. intensywnie przyglądał się tradycyjnym mediom. Doszedł do wniosku, że tradycyjne kanały, takie jak ABC, nadal służą jako ważne narzędzie marketingowe i pozwalają dotrzeć do starszych widzów, którzy nie oglądają seriali na platformach streamingowych Disneya.

Mimo to firma „dość drastycznie ograniczyła inwestycje w treści do tradycyjnych kanałów” – powiedział Iger podczas konferencji Media, Internet and Communications Conference MoffettNathanson 2024 w Nowym Jorku. - W tej chwili czujemy się komfortowo, ponieważ efektywnie i skutecznie wykorzystujemy te stacje  - powiedział.

Seriale takie jak „Abbott” czy „Grey's Anatomy” trafiają też do serwisu streamingowego Hulu, a ich obecność pozwala przyciągnąć młodszą widownię. Jak dodał Bob Iger, strategia ta pozwala Disneyowi amortyzować koszty na różnych platformach.

- Zasadniczo gromadzimy większą widownię, amortyzujemy koszty, a w niektórych przypadkach naprawdę pomaga nam marketing tradycyjnych kanałów - powiedział Iger. - Robimy to wszędzie, w Disney Channel, ABC, National Geographic Channel i to działa – dodał.

Podejście Disneya nie jest zaskakujące, bo podobną strategię stosuje wielu nadawców, udostępniając np. seriale wcześniej w streamingu, a potem pokazując je w tradycyjnej telewizji.

Na koniec marca br. Disney+ (bez indyjskiej platformy Hotstar) miał 117,6 mln subskrybentów, wobec 111,3 mln na koniec grudnia ub.r. W USA i Kanadzie, które Disney klasyfikuje jako swoje rynki rodzime, liczba klientów zwiększyła się z 46,1 do 54 mln, natomiast w pozostałych krajach zmalała z 65,2 do 63,6 mln.

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online