Clear Channel Poland ukarany przez Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie nałożył na firmę reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland kary o łącznej wysokości 647 tys. zł. ZDM uznał, że digitalowe nośniki należące do firmy nielegalnie zajmują pas drogi. Clear Channel Poland nie zgadza się ze stanowiskiem ZDM - uważa, że nośniki były umieszczane zgodnie z prawem.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Wojciech Wagner, zastępca dyrektora biura architektury i planowania przestrzennego Urzędu Miasta Stołecznego Warszawa, poinformował w ubiegłym tygodniu, że warszawski Zarząd Dróg Miejskich wszczął wobec Clear Channel Poland 334 postępowania administracyjne i wydał 208 decyzji karnych na łączną kwotę niemal 650 tys. złotych.

Chodzi o zamieszczanie u pasie drogowym digitalowych nośników reklamowych. W rozmowie z serwisem gazetaprawna.pl Wagner sprecyzował, że takie działanie jest niezgodne z ustawą o drogach publicznych, bo rozprasza kierowców i przechodniów.

Kara za nośniki digitalowe dla Clear Channel Poland

Jak przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Mikołaj Pieńkos, Naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej w ZDM, w latach 2018-2019 urząd wszczął łącznie 334 postępowania dotyczące nielegalnego zajęcia pasa drogi przez nośniki reklamowe firmy Clear Channel Poland. Wydano 208 decyzji naliczających opłatę karną w wysokości 647 tys. zł. za zajęcie pas drogowego bez zezwolenia, Firma odwołała się od 108 z tych decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

- Firma Clear Channel Sp z o.o. nie jest jedyną, która otrzymuje decyzje karne dotyczące zajęcia pasa drogowego przez reklamy. Decyzje te dotyczą wszystkich nośników reklamowych, które znajdują się w pasie drogowym bez naszej zgody – również tych, które są umieszczone na budynkach ale nadwieszają się nad teren pasa drogowego, tak jak w przypadku omawianych wyświetlaczy. Prawidłowość naszego działania potwierdzają decyzje SKO, które wielokrotnie odrzuciło odwołania od naszych decyzji złożone przez firmy reklamowe - informuje nas Mikołaj Pieńkos.

W swojej opinii prawnej ZDM wskazuje, że "w przypadku, gdy reklamy umieszczane są na ścianach budynków, które stanowią granice pasa drogowego, to ich umieszczenie jest równoznaczne z zajęciem pasa drogowego".

Urzędnik przekazał nam również, że ZDM ma decyzję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, nakazującą firmie Clear Channel rozbiórkę reklam umieszczonych na obiekcie zabytkowym. - Zgodnie z prawem taka reklama wymaga pozwolenia na budowę, którego firma umieszczająca reklamę nie uzyskała - mówi nam przedstawiciel ZDM.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wartosc-rynku-reklamy-zewnetrznej-w-2018-roku-prognozy-na-2019 ##

Clear Channel Poland: działamy zgodnie z prawem

W stanowisku firmy Clear Channel Poland, przesłanym redakcji Wirtualnemedia.pl, czytamy:

W odpowiedzi na działania podejmowane przez ZDM w Warszawie pragniemy podkreślić, że wszystkie nośniki reklamowe są instalowane przez naszą firmę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz na podstawie umów zawartych z zarządcami nieruchomości. W przypadkach niektórych nośników reklamowych ZDM w Warszawie zgłasza wątpliwości co do ich umiejscowienia względem pasa drogowego i wszczyna postępowania administracyjne.  Pragniemy podkreślić, że działania takie wynikają z przyjęcia przez urzędników skrajnie niekorzystnej dla naszej firmy interpretacji pojęcia pasa drogowego.

Ponadto wskazujemy, że zapadłe do tej pory w postępowaniach administracyjnych rozstrzygnięcia są nieprawomocne i spotykają się z właściwą reakcją prawną. Wskazujemy, że publikowane przez ZDM komunikaty mają charakter skrajnie jednostronnego stanowiska jednego z uczestników toczących się sporów administracyjnych i sądowo-administracyjnych.

Dodatkowo, Clear Channel Poland uważa, że ZDM wykorzystując nazwę firmy "w kontekście rzekomych naruszeń prawa stanowi rażące naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa". - Działanie to wydaje się mieć na celu napiętnowanie Clear Channel Poland Sp. z o.o. w świadomości mieszkańców Warszawy. Mając na uwadze powyższe chcemy podkreślić, że postępowanie to będzie skutkować adekwatną reakcją prawną naszej firmy - przekazała nam Agnieszka Szlaska, dyrektor ds. komunikacji i promocji w Clear Channel Poland.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/clear-channel-poland-wyniki-finansowe-2018-rok-o-6-proc-wyzsze-wplywy-i-2-3-mln-zl-zysku-netto-juz-13-proc-z-nosnikow-cyfrowych ##

W latach 2018-2019 Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie wydał blisko 2,5 tys. decyzji karnych dotyczących reklam w pasie drogowym. Łączna wysokość kar w tym okresie sięgnęła niemal 3 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów