Comarch udostępnia swój Facebook shop

Facebook stał się obecnie najpopularniejszym portalem społecznościowym na całym świecie. Serwis rozrasta się w dynamicznym tempie, tworząc największą społeczność internetową. Jak podaje serwis SocialBakers.com, Facebook posiada na całym świecie 750 milionów użytkowników, a w Polsce ich liczba przekroczyła 6,5 miliona. To ogromna rzesza potencjalnych klientów i większość firm dostrzega potencjał Facebooka dla rozwoju swoich e-biznesów. Comarch wraz z najnowszą wersją Comarch iSklep24 5.5 umożliwił swoim klientom uruchomienie e-sklepu wewnątrz serwisu Facebook.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zakupy za pośrednictwem Facebooka są nowością na polskim rynku usług e-commerce. Obecnie główne motywy korzystania z serwisów społecznościowych to wymiana informacji ze znajomymi oraz rozrywka. Funkcja sprzedażowa jest nadal na poziomie marginalnym, jednak ten obszar stopniowo się rozwija, co niesie za sobą ogromny potencjał biznesowy. Trend f-commerce za jakiś czas zyska wielu zwolenników, którzy będą dokonywać zakupów poprzez serwis, na którym spędzają tyle czasu.

– Comarch iSklep24 w wersji Facebook posiada pełną funkcjonalność sklepu internetowego. Po dokonaniu krótkiej konfiguracji wszystkie towary dostępne w e-sklepie, stają się widoczne w Facebook shop. Sam proces zakupowy niczym nie różni się od zakupów w zwykłym sklepie internetowym – zalogowani użytkownicy Facebook wrzucają towary do koszyka, składają zamówienie etc. To sklep internetowy pozostaje główną jednostką sterowania – tam pojawiają się wszystkie informacje o złożonych zamówieniach, zarówno tych z e-sklepu, jak i z Facebook shop. Dzięki temu, klient prowadzi tylko jeden sklep, ale niejako w dwóch internetowych oddziałach

– mówi Barbara Molga, Product Manager Comarch iSklep24.

Obecnie sklep na Facebooku może stanowić doskonałe wsparcie dla istniejącego e-sklepu. Do tej pory wiele osób miało obawy dotyczące sprzedaży poprzez ten portal społecznościowy. Głównie wiąże się to z faktem, że sprzedaż na Facebooku jest jeszcze mało popularna, co przekłada się na małe zyski przy dużych nakładach finansowych, związanych z zakupem specjalnej aplikacji. To ryzyko znika w momencie, kiedy uruchomić sprzedaż na Facebooku można zupełnie za darmo.

– Dajemy szansę naszym klientom zostać pionierami w branży f-commerce i być o krok przed konkurencją. W tym momencie na Facebooku działa niewiele sklepów, w których można dokonać zakupów bezpośrednio z poziomu serwisu. Nasi klienci funkcjonalność Facebook shop otrzymują w cenie miesięcznego abonamentu za Comarch iSklep24 i jest to dla nich kolejny kanał dystrybucji dodany do już oferowanych wraz z aplikacją (Allegro, iMall24, porównywarki cen). Dostarczamy gotowe narzędzie, które wystarczy tylko uruchomić. Po stronie naszych klientów pozostaje odpowiednia komunikacja z użytkownikami Facebooka i przyciągnięcie ich do swojej marki. Facebook to idealne miejsce na pokazanie swojej oferty milionom internautów, zrobiło to już kilku naszych klientów, m.in. sklep Pozorski Trade oraz Auto Kowalczyk

– dodaje Barbara Molga.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"