Coraz mniej ludzi kupuje prasę w kioskach. Duże spadki „DGP” i „GPC”

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach we wrześniu 2014 roku był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
Coraz mniej ludzi kupuje prasę w kioskach. Duże spadki „DGP” i „GPC”

We wrześniu br. w samych kioskach i salonikach prasowych „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 317 938 egz. W porównaniu do września 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 1,21 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,87 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 143 943 egz., notując spadek o 4,04 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,31 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 10,48 proc. i wyniosła 110 048 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,43 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który znalazł się na miejscu szóstym. Jego wynik zmalał bowiem o 23,63 proc. do 8 767 egz. Niewiele mniej, bo 18,72 proc., straciła będąca na pozycji piątej „Gazeta Polska Codziennie” (Forum).

Natomiast najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem we wrześniu br. odnotowała plasująca się oczko niżej „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) - wyniósł on 15,82 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online