Gracenote, jednostka biznesowa Nielsen zajmująca się danymi dotyczącymi treści, rozszerzyła swoje zasoby Data Hub o informacje na temat prawie 1850 aktywnych kanałów FAST.
Według nowej analizy liczba kanałów FAST wzrosła o prawie 14 proc. od I kwartału 2025 r. i 76 proc. od 2023 r.
Jak podaje Nielsen, dodanie analizy kanałów FAST do Gracenote Data Hub umożliwia całościowe spojrzenie na globalny krajobraz streamingu.
Po raz pierwszy uruchomiony w listopadzie 2024 r.,Data Hub został opracowany w celu zapewnienia wglądu w katalogi liderów subskrypcji wideo na żądanie (SVOD), Amazon Prime Video, Apple TV+, Disney+, Netflix i Paramount+. Teraz to centrum danych umożliwia wgląd w ponad 645 tys. programów telewizyjnych, filmowych i sportowych oraz odcinków na platformach SVoD i ponad 197 tys. programów na globalnych kanałach FAST.

Więcej nowszych treści
Nielsen zauważa, że kanały FAST oferują większy odsetek nowszych treści niż usługi SVOD. Prawie połowa aktualnych programów FAST została wyprodukowana w ciągu ostatnich 5 lat, w porównaniu do prawie jednej trzeciej w przypadku SVOD premium. Skupiając się na treściach wyprodukowanych w ciągu ostatnich 15 lat, liczby te skaczą do prawie 80 proc. w przypadku FAST i 68,5 proc. w przypadku SVOD.
Biorąc pod uwagę liniowy charakter kanałów FAST, przewaga programów telewizyjnych jest znacząca. Prawie 93,1 proc. treści dostępnych na FAST to programy telewizyjne (liczone są pojedyncze odcinki). Dla porównania, 88,8 proc. treści dostępnych w najlepszych usługach SVOD to programy telewizyjne.
Sport stanowił największy wzrost wśród wszystkich typów treści SVoD w ciągu ostatnich trzech miesięcy (wzrost o 13,2 proc.). Dla porównania oferta treści filmowych na SVOD wzrosła o 10 proc., podczas gdy oferta treści telewizyjnych poszła w górę o 9,2 proc. W przypadku kanałów FAST oferta programów sportowych zmalała o 3,7 proc. w tym samym okresie, ale wzrosła o 14 proc. od początku roku.

Analiza gatunkowa kanałów FAST wskazuje, że filmy dokumentalne stanowią w nich 16,1 proc. Drugim najpopularniejszym gatunkiem są produkcje fabularne (10,6 proc.), zaś trzecie miejsce należy do wiadomości (9,9 proc.).











