Coraz więcej mobilnych użytkowników YouTube

O tym, jak wielkie możliwości dla reklamodawców i firm daje wykorzystanie urządzeń mobilnych nie trzeba nikogo przekonywać. A serwis YouTube znajduje się w ścisłej czołówce spośród wszystkich portali odwiedzanych regularnie przez użytkowników urządzeń mobilnych.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Jak podaje TechCrunch.com – z analiz Google wynika, że ilość mobilnych użytkowników YouTube wzrosła z 25% w ubiegłym roku do aż 40%. I jeśli wzrost ten się utrzyma, portal już niebawem stanie się numerem jeden spośród wszystkich używanych przez właścicieli smartfonów i innych urządzeń mobilnych.

YouTube od jakiegoś czasu podejmuje aktywne działania mające na celu usprawnienie oferowanych mobilnych usług i efekty tych starań stają się coraz bardziej wyraziste. Widać to jeszcze dokładniej jeśli cofnąć się do roku 2011 – dwa lata temu z YouTube przez urządzenia mobilne korzystało tylko 6% osób. Czyli jest to wzrost aż o ponad 500% w ciągu dwóch lat!

Jednak nawet jeśli liczby te wyglądają imponująco, wzrost liczby mobilnych użytkowników niekoniecznie generuje większe zyski. Termin „mobilny” oznacza także „mniej pieniędzy z reklamy”, co dla firm i reklamodawców może stanowić problem.

Dla YouTube część problemu dotyczącego generowania przychodów z reklam stanowi fakt, że na urządzeniach mobilnych są one wyświetlane w trybie TrueView, który umożliwia ich wyłączanie. W związku z tym spodziewać się można, że następnym krokiem w ulepszaniu YouTube będzie zmiana nastawienia na generowanie większych przychodów, a co za tym idzie – uniemożliwienie użytkownikom wyłączania reklam już po kilku sekundach.

„Wersje mobilne różnego rodzaju serwisów internetowych to już w tym momencie standard. Wzrost liczby użytkowników zarówno YouTube, jak i innych wielkich portali wyznacza tempo, w jakim będzie się zmieniał rynek marketingu mobilnego w najbliższych latach. A im wcześniej firma zadba o użytkowników tabletów i smartfonów, tym większą będzie miała przewagę nad konkurencją, która później zdecyduje się na ten krok.” - mówi Anna Kukawska, PR & Event Manager GRUPY 365NET.

GRUPA 365 NET

to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.

NR1WINTERNECIE.pl

 to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"