"Mimo, że analitycy spodziewali się spowolnienia rozwoju rynku,to mogę powiedzieć że jeśli chodzi o Cyfrowy Polsat do dniadzisiejszego ma większą sprzedaż niż w analogicznym okresie 2008r." - powiedział w piątek Libicki w rozmowie z telewizją TVN CNBCBiznes.
Dodał jednak, że dynamika wzrostu może być niższa niż przedrokiem ze względu na wyższą bazę porównawczą. "To są procentyliczone w dwóch cyfrach" - powiedział Libicki zapytany o dynamikęwzrostu.
Prezes podkreślił, że rezygnacje utrzymują się na stałympoziomie. W zeszłym roku wskaźnik CHURN (odejścia) CyfrowegoPolsatu wynosił 7,5%.
W całym zeszłym roku Cyfrowy Polsat pozyskał 659 tys. nowychabonentów telewizji DTH (direct to home) i zwiększył ich liczbę do2,727 mln na koniec roku. Spółka ocenia, że jej udział w rynkuplatform cyfrowych wynosi 59% wobec 30% przypadających na Cyfrę+ i11% platformy "n".

Spółka podała, że na koniec roku miała 2,727 mln abonentów i 300tys. użytkowników dekoderów z systemem kodowania mogących odbieraćpłatną telewizję natychmiast po wniesieniu opłaty (pre-paid).Powołując się na publikacje prasowe i raport TVN, oceniła, żeCyfra+ miała w tym czasie 1,380 mln abonentów, a "n" 500 tys.abonentów i 92 tys. użytkowników "telewizji na kartę"(pre-paid).
"Nie obserwujemy na razie żadnych ruchów na ARPU (średniprzychód na jednego użytkownika)" - zaznaczył Libicki. SzefCyfrowego Polsatu zaznaczył, że segmentowi telewizji płatnej kryzysmoże sprzyjać, ponieważ ludzie więcej czasu spędzają w domu i sąskłonni zapłacić za dodatkowe kanały, choć wydają mniej na inne,droższe rozrywki.
Narastająco w I-IV kw. 2008 roku grupa Cyfrowego Polsatu miała268,47 mln zł zysku wobec 113,4 mln zł zysku rok wcześniej przyobrotach odpowiednio 1133,57 mln zł wobec 796,7 mln zł.











