— Przejęcie przez Omnicom holdingu Interpublic otwiera przed nami nowy rozdział. W obecnym świecie najwięksi mają niezbędne zasoby, talenty, dane i technologie, aby wspierać ambitne marki — mówi Paweł Kastory, prezes Grupy DDB w Polsce.
Od przyszłego roku DDB Warszawa będzie działać jako Omnicom Advertising Group Poland i wspierać wszystkich klientów Omnicom i dawnego Interpublic.
Agencje DDB Warszawa i DDB basket wejdą w struktury TBWA i zmienią nazwy odpowiednio na TBWA Warszawa i TBWA Basket. W grupie pojawi się jeszcze agencja BBDO. Szymon Gutkowski, dyrektor generalny DDB Warszawa podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że zmiany te nie nastąpią od razu, tylko będą wprowadzane stopniowo.
DDB Warszawa wzmocni globalną sieć TBWA
Omnicom zdecydował o wzmocnionej roli sieci TBWA - jednej z najbardziej rozpoznawalnych globalnych marek kreatywnych. DDB Warszawa odegra kluczową rolę w tym procesie.

— Omnicom postanowił, że TBWA, agencja pracująca globalnie dla Apple i w wielu krajach również dla McDonald’s, obejmie wiodącą rolę. Skoro zmiany są nieuchronne, to chcemy być w awangardzie i grać w światowej lidze. Dla naszych klientów chcemy być przyszłością reklamy i chcemy ją razem z nimi kształtować. Mamy w Polsce olbrzymie osiągnięcia, to dobry czas na kolejny etap. Dlatego DDB Warszawa w przyszłym roku wzmocni nowe TBWA, stając się Hubem TBWA w tej części Europy — podkreśla Szymon Gutkowski.
Dodaje, że ideą TBWA jest "disruption", a ta może działać w różnych obszarach i kierunkach.
Pojęcie to spopularyzowała agencja TBWA, która wręcz stworzyła z tego całą metodologię. Disruption to metoda budowania marek poprzez wywołanie twórczego przełomu.

Ciągłość zespołu i jakości
Mimo zmian holdingowych dla klientów niewiele się zmienia operacyjnie - agencja pozostaje tym samym zespołem, pracującym w tej samej kulturze i z tym samym standardem kreatywno-strategicznym.
— W ostatnich latach byliśmy cztery razy z rzędu, agencją EFFIE w Polsce, trzy razy z rzędu agencją roku na KTR. W tym roku zostaliśmy dodatkowo agencją roku MIXX Awards i Innovation i dołożyliśmy jeszcze złoto w Cannes, razem z McDonald’s. To jest wielki wkład, który wnosimy do globalnego TBWA stając się ważnym graczem w nowym rozdaniu. Dalej będziemy poszerzać horyzonty, rozwijać technologie i szukać uniwersalnych prawd o naturze ludzkiej — mówi Małgorzata Majcher, chief strategy & innovation officer DDB Warszawa.
Zuza Duchniewska-Sobczak, chief creative officer DDB Warszawa dodaje, że skala globalnego TBWA to nowa, kreatywna szansa.

— Nowy disruptive charakter będzie sprzyjać odważnej kreacji, a możliwość dalszej pracy z Chaka Sobhani (do niedawna w DDB, a teraz global CCO TBWA) gwarancją kolejnych międzynarodowych sukcesów — zapewni.
Jak już opisywaliśmy, w 2024 roku DDB Warszawa osiągnęła wzrost przychodów o ponad jedną piątą do 181,9 mln zł, zarabiając na czysto 28,7 mln. Firma zarabia zarówno na usługach reklamowych, jak i posiadanych pakietach udziałów agencji z grupy OMD.











