DDB Warszawa jako hub Omnicom Advertising Group. Zmieni nazwę na TBWA

Po tym jak Omnicom sfinalizował przejęcie Interpublic Group (IPG), agencja reklamowa DDB Warszawa zostaje hubem Omnicom Advertising Group w regionie.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
DDB Warszawa jako hub Omnicom Advertising Group. Zmieni nazwę na TBWA
DDB Warszawa zmieni nazwę

— Przejęcie przez Omnicom holdingu Interpublic otwiera przed nami nowy rozdział. W obecnym świecie najwięksi mają niezbędne zasoby, talenty, dane i technologie, aby wspierać ambitne marki — mówi Paweł Kastory, prezes Grupy DDB w Polsce.

Od przyszłego roku DDB Warszawa będzie działać jako Omnicom Advertising Group Poland i wspierać wszystkich klientów Omnicom i dawnego Interpublic.

Agencje DDB Warszawa i DDB basket wejdą w struktury TBWA i zmienią nazwy odpowiednio na TBWA Warszawa i TBWA Basket. W grupie pojawi się jeszcze agencja BBDO. Szymon Gutkowski, dyrektor generalny DDB Warszawa podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że zmiany te nie nastąpią od razu, tylko będą wprowadzane stopniowo.

DDB Warszawa wzmocni globalną sieć TBWA

Omnicom zdecydował o wzmocnionej roli sieci TBWA - jednej z najbardziej rozpoznawalnych globalnych marek kreatywnych. DDB Warszawa odegra kluczową rolę w tym procesie.

— Omnicom postanowił, że TBWA, agencja pracująca globalnie dla Apple i w wielu krajach również dla McDonald’s, obejmie wiodącą rolę. Skoro zmiany są nieuchronne, to chcemy być w awangardzie i grać w światowej lidze. Dla naszych klientów chcemy być przyszłością reklamy i chcemy ją razem z nimi kształtować. Mamy w Polsce olbrzymie osiągnięcia, to dobry czas na kolejny etap. Dlatego DDB Warszawa w przyszłym roku wzmocni nowe TBWA, stając się Hubem TBWA w tej części Europy — podkreśla Szymon Gutkowski.

Dodaje, że ideą TBWA jest "disruption", a ta może działać w różnych obszarach i kierunkach.

Pojęcie to spopularyzowała agencja TBWA, która wręcz stworzyła z tego całą metodologię. Disruption to metoda budowania marek poprzez wywołanie twórczego przełomu.

Ciągłość zespołu i jakości

Mimo zmian holdingowych dla klientów niewiele się zmienia operacyjnie - agencja pozostaje tym samym zespołem, pracującym w tej samej kulturze i z tym samym standardem kreatywno-strategicznym.

— W ostatnich latach byliśmy cztery razy z rzędu, agencją EFFIE w Polsce, trzy razy z rzędu agencją roku na KTR. W tym roku zostaliśmy dodatkowo agencją roku MIXX Awards i Innovation i dołożyliśmy jeszcze złoto w Cannes, razem z McDonald’s. To jest wielki wkład, który wnosimy do globalnego TBWA stając się ważnym graczem w nowym rozdaniu. Dalej będziemy poszerzać horyzonty, rozwijać technologie i szukać uniwersalnych prawd o naturze ludzkiej — mówi Małgorzata Majcher, chief strategy & innovation officer DDB Warszawa.

Zuza Duchniewska-Sobczak, chief creative officer DDB Warszawa dodaje, że skala globalnego TBWA to nowa, kreatywna szansa.

— Nowy disruptive charakter będzie sprzyjać odważnej kreacji, a możliwość dalszej pracy z Chaka Sobhani (do niedawna w DDB, a teraz global CCO TBWA) gwarancją kolejnych międzynarodowych sukcesów — zapewni.

Jak już opisywaliśmy, w 2024 roku DDB Warszawa osiągnęła wzrost przychodów o ponad jedną piątą do 181,9 mln zł, zarabiając na czysto 28,7 mln. Firma zarabia zarówno na usługach reklamowych, jak i posiadanych pakietach udziałów agencji z grupy OMD.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online