„Demokratyzujemy rynek marketingu internetowego”

Eskimi to innowacyjna zautomatyzowana platforma reklamowa z ponad 1,5 miliardem zasięgów i ambitnymi planami na rozwój w Polsce. CEO Vytautas Paukštys oraz dyrektor regionalna EMEA Egle Ribaciauskaite opowiadają o tym co wyróżnia Eskimi na rynku marketingu internetowego i powiewie świeżości, który zamierzają wnieść w świat programmatic wraz z rozwojem swoich usług w Polsce.

materiał partnera
materiał partnera
Udostępnij artykuł:
„Demokratyzujemy rynek marketingu internetowego”

Zdecydowaliście się wejść na rynek marketingu internetowego, na którym karty rozdają znani gracze. Co sprawiło, że uwierzyliście w Wasz sukces?

Vytautas Paukštys: Eskimi oferuje nie tylko świetną technologię, ale też wyjątkową obsługę klienta. To naprawdę pomaga firmie wyróżnić się i zdobyć klientów. Mamy szeroką ofertę usług i modułowe podchodzimy do produktów. Jeśli klient używa już z platformy typu programmatic, może skorzystać z naszego produktu w zakresie geolokalizacji lub footfallu, lub też z doświadczenia naszego zespołu kreatywnego.

Egle Ribaciauskaite: Eskimi to przede wszystkim silny i konkurencyjny produkt, który jest już ugruntowany na innych rynkach europejskich. Dlatego też ekspansja na kolejne rynki europejskie była dobrze przemyślaną i zaplanowaną decyzją.

Jaka była Wasza strategia? Jak przygotowaliście się do startu platformy?

V: Zaczęliśmy od wstępnego makroplanowania, zbadania rynku, kluczowych klientów, konkurencji, jej poziomu i oferowanych usług. Wchodząc na nowe rynki, rozmawiamy najpierw z niektórymi klientami – bardzo cenimy ich feedback, bo pozwala nam ocenić na ile jesteśmy gotowi do dalszej ekspansji i co jeszcze musimy poprawić. Po podjęciu wstępnej decyzji, koncentrujemy się na wejściu na rynek B2B z wyspecjalizowanym zespołem sprzedaży.

E: Zespół Eskimi starannie planuje ekspansję na nowe rynki, biorąc pod uwagę wymienione przez Vytautasa czynniki i kontynuując rozwój produktu, tak aby odpowiadał on potrzebom rynku, ale także koncentrował się na bezpieczeństwie i przepisach dotyczących prywatności danych.

Co przyciąga klientów do Waszej platformy? Co jest wyróżnikiem Waszej oferty?

V: Myślę, że klienci doceniają nasze niestandardowe podejście do usługi, dlatego że każdy klient ma możliwość korzystania z konkretnych modułów, które są mu akurat potrzebne w kampanii. Klienci z branży FMCG mogą korzystać z naszych wysokozasięgowych, zaawansowanych funkcji frequency capping i rich media. Z kolei firmy z branży Telecom korzystają np. z DMP, czyli platform do zarządzania danymi. Firmy działające w handlu detalicznym korzystają z platform geolokalizacji i footfallu. Są to oczywiście złożone procesy, dlatego priorytetem jest dla nas obsługa klienta. Mamy zespoły ds. rozwoju biznesu, zespoły ds. zarządzania kontami, zespoły ds. rozwoju kreatywnego i zespoły ds. obsługi reklam, które są gotowe do pomocy, edukowania klientów i ułatwiania im często skomplikowanej przygody ze zautomatyzowanymi platformami programmatic.

E: Dla klientów na pewno sporą wygodą jest to, że w Eskimi dostają unikalny zestaw ofert marketingu internetowego pod jednym parasolem. Mamy tu dane do targetowania, insightów i segmentacji (oparte na platformie zarządzania danymi Eskimi), np. geofencing audiences, targetowanie na klasy społeczno-ekonomiczne, unikalne segmenty operatorów telekomunikacyjnych itp. Są też statystyki odbiorców i dashboardy rynku  telekomunikacyjnego. Kolejną kwestią są rozwiązania kreatywne i rozwiązania z zakresu reklamy cyfrowej, takie jak kampanie monitorujące pozycje klientów (footfall tracking), dynamiczne kampanie reklamowe, czy platforma video. Przede wszystkim jednak w Eskimi koncentrujemy się na obsłudze klienta w zakresie operacji reklamowych, zarządzania kontem i szybkiego rozwiązywania problemów. Nasi klienci bardzo cenią sobie responsywność i błyskawiczne działania, gdy pojawia się trudna lub wymagająca dodatkowego wyjaśnienia kwestia.

Czy pokusilibyście się o stwierdzenie, że Eskimi demokratyzuje rynek marketingu internetowego?

V: Powiedziałbym, że pod względem digitalu, programmatic i kupowania mediów przez odbiorców - tak. Robimy to również poprzez inwestowanie w edukację. Przeprowadzamy certyfikację dla każdego, kto tego potrzebuje. Certyfikujemy agencje, aby miały możliwość zakupu mediów przez platformy typu programmatic. Robiąc to, burzymy pewne bariery w tej branży. Pokazujemy, że kampanie programmatic są dla każdego – od małych firm po wielkie korporacje.

Jak ważna jest transparentność w Waszej działalności?

V: Na tym rynku bardzo ważne są zarówno przejrzystość w działaniach, jak i jawność ponoszonych kosztów z tytułu kampanii internetowych. Usługi programmatic mają niestety złą prasę ze względu na wysokie koszty i niski poziom przejrzystości. My staramy się działać inaczej i rozwiązać obydwie te kwestie. Stworzyliśmy ofertę typu full stack, czyli taką, w której klient nie musi płacić za bezpieczeństwo marki, przeciwdziałanie oszustwom, obsługę reklam, obsługę rich media, ani dane z naszego DMP. Proponujemy rozwiązanie pakietowe, które ułatwia klientom podjęcie decyzji i zagwarantuje przejrzysty model funkcjonowania. Jeśli klient potrzebuje narzędzi innych firm do weryfikacji, są one również dostępne, ale za dodatkową opłatą.

E: Przejrzystość jest kluczową wartością w naszej działalności. Pomaga budować silne i długofalowe relacje z wieloma naszymi klientów.

Czy zasada transparentności przekłada się także na wewnętrzne funkcjonowanie firmy? Jak udaje Wam się budować zespół zaangażowanych profesjonalistów?

V: Zdecydowanie tak. W naszym zespole kluczowa jest otwartość i przejrzystość. Dzielimy się naszymi celami, otwarcie mówimy o obszarach do poprawy. Uważam, że to jedyna droga do rozwoju.

E: W budowaniu i zarządzaniu globalnym, wielokulturowym zespołem otwartość, zaufanie i przejrzystość są najważniejszymi czynnikami spajającymi wszystkich jego członków.

How do you manage your work environment having a large team working with so many different markets?Jak zarządzacie pracą tak dużego zespołu rozsianego po świecie?  

V: Nasza struktura opiera się na regionalnych zespołach zarządzanych przez team liderów,  którzy dbają o to, by cały zespół jest zaangażowany. Staramy się również spędzać dużo czasu razem na codziennych zebraniach, cotygodniowych rozmowach ze wszystkimi zespołami, sesjach brainstormingowych lub wirtualnych, wieczornych spotkaniach w luźniejszej atmosferze.

E: Poza tym zachęcamy też pracowników do samoorganizacji i dajemy im możliwość realizacji własnych pomysłów i osiągania celów. Buduje to wysoką motywację i uczciwość w naszym zespole.

Czy pandemia zmieniła coś w Waszej firmie? Jak podchodzicie do pracy zdalnej i kwestii związanych z motywacją i docenianiem pracowników?

V: Kilka miesięcy temu ogłosiliśmy wprowadzenie polityki „Work From Anywhere”. Było to naszym wieloletnim marzeniem, a pandemia (ze wszystkimi negatywnymi rzeczami, które przyniosła) umożliwiła nam realizację tej strategii i tylko przyspieszyła tę zmianę. Rozmawiamy teraz przez komunikatory, klienci przyzwyczaili się do tego sposobu pracy, a to daje nam jako zespołowi dużą elastyczność. Zauważyliśmy, że nie ma znaczenia skąd pracujemy, a wręcz jesteśmy bardziej produktywni w naszym własnym środowisku. Czasem spotykamy się również w biurze, ale generalnie nie ma dla nas znaczenia czy pracujesz w biurze, w domu, na plaży w Afryce czy w lesie w Ameryce Południowej.

Na koniec opowiedzcie o Waszych planach związanych z polskim rynkiem programmatic.

V: Polska jest dla niezwykle istotnym rynkiem. Chcemy wnieść ten sam wysoki poziom połączenia usług połączony z unikalnym podejściem w branży, które już wyróżnia nas w innych krajach. Liczymy na to, że szybko zdobędziemy zaufanie marek i ułatwimy życie marketerom, dzieląc się z nimi częścią skomplikowanych zadań, przejmując obowiązki związane z zarządzaniem kreatywnym czy planowaniem mediów. Od początku robimy to adaptując się do potrzeb każdego klienta.

E: Polski rynek zdecydowanie będzie dla Eskimi jednym z najważniejszych rynków w regionie.

materiał partnera
Autor artykułu:
materiał partnera
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online