Disney zablokuje w swoich stacjach reklamy Netfliksa. W tle nadchodząca konkurencja pomiędzy firmami

Koncern Disney nie będzie emitował w należących do niego stacjach telewizyjnych reklam promujących serwis Netflix. Wyjątkiem pod tym względem ma być ESPN - wynika z nieoficjalnych informacji. Powodem decyzji Disneya może być rychłe uruchomienie platformy VOD Disney+, po którym obie firmy staną się dla siebie bezpośrednimi konkurentami.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Premiera platformy Disney+ jest planowana na 12 listopada 2019 r. Dostęp do szerokiej biblioteki filmów i seriali, do których prawa posiada Disney będzie kosztować 6,99 dol. miesięcznie, początkowo Disney+ pojawi się w Stanach Zjednoczonych oraz na kilku innych wybranych rynkach.

Start nowego serwisu będzie oznaczał, że Disney stanie się bezpośrednim konkurentem Netfliksa w segmencie VOD. Teraz okazuje się że obie platformy będą ze sobą walczyły nie tylko w obszarze oferowanego użytkownikom repertuaru.

Dziennik „The Wall Street Journal” poinformował opierając się na własnych źródłach że Disney zamierza zrezygnować z emitowania reklam promujących Netfliksa w prawie wszystkich należących do niego stacjach i kanałach telewizyjnych. Wyjątkiem ma być jedynie stacja ESPN.

Rzecznik Disneya w komunikacie przesłanym do „WSJ” zastrzega że ograniczenie możliwości promowania się przez Netfliksa nie dotyczy jedynie tego serwisu, ale jest wynikiem nowej polityki reklamowej wypracowanej przez koncern.

Stanowisko Disneya stoi jednak w pewnej sprzeczności z informacjami podawanymi przez dziennik, zgodnie z którymi koncern planował wcześniej blokowanie reklam pochodzących od wszystkich konkurentów na rynku VOD, w tym funkcjonującej już na rynku platformy Amazon Prime Video czy zapowiadanego serwisu Apple TV+. Jednak decyzje w tej sprawie zostały skorygowane, i ostatecznie na liście niechcianych reklamodawców pozostał jedynie Netflix.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-dostepny-na-platformie-canal-kiedy-w-polsce-komentarz,7170841964332673a ##

Netflix notuje 272 mln dolarów zysku

W drugim kwartale br. Netflix zanotował wzrost wpływów o 26 proc. do 4,9 mld dolarów oraz 271 mln dolarów zysku netto. W ciągu trzech miesięcy platforma pozyskała 2,7 mln nowych subskrybentów, a globalnie ma obecnie ponad 151 mln użytkowników.  W II kwartale br. Netflix po raz pierwszy w swojej historii zanotował stratę użytkowników w USA - z usług serwisu zrezygnowało tam 126 tys. subskrybentów netto, podczas gdy wcześniej przewidywano ich wzrost na poziomie 352 tys.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w marcu br. Netflix miał w Polsce 3,43 mln realnych użytkowników i odnotował 43,35 mln odsłon.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"