Dla gości biznesowych najważniejsza jest lokalizacja hotelu

Zabrze, 9 sierpnia 2016 r. – Lokalizacja, cena oraz wyposażenie to najważniejsze powody decydujące o wyborze hotelu – wynika z ankiety przeprowadzonej wśród klientów polskiej sieci Hotele Diament. Na pierwszy z wymienionych czynników najczęściej wskazywała najliczniejsza grupa badanych, jaką okazali się goście biznesowi, korzystający z usług hotelowych głównie ze względu na podróże służbowe.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Aż 74 procent gości, ankietowanych przez Hotele Diament przyznało, że głównym czynnikiem, jaki zadecydował w ich przypadku o wyborze hotelu, była jego lokalizacja. Na drugim miejscu wśród wymienianych powodów uplasowała się cena (wskazało na nią 42 proc. ankietowanych). Aż 33 procent odpowiedzi dotyczyło także wyposażenia. Badani wskazywali w tym przypadku zarówno na wyposażenie pokoi, jak i infrastrukturę hotelową: baseny, sauny, parkingi i SPA. Wśród powodów, które zadecydowały o wyborze hotelu, wymienianych przez gości sieci, znalazły się również wcześniejsze pozytywne doświadczenia, a także poziom usług gastronomicznych.

Zapytani o cel pobytu w obiekcie należącym do sieci hotelowej, ankietowani najczęściej wymieniali powody biznesowe i służbowe – tak odpowiadała ponad połowa (54 procent) badanych. Drugim w kolejności, wskazywanym w badaniu powodem okazał się wypoczynek (33 procent odpowiedzi). Innymi motywami, jakie wymieniali ankietowani, były także sprawy prywatne i rodzinne, związane z nauką oraz uczestnictwem w wydarzeniach kulturalnych. Wśród badanych gości – to właśnie biznesowi najczęściej wskazywali na znaczenie lokalizacji. W dalszej kolejności wymieniali oni także inne powody: odpowiedni stosunek ceny do jakości, a także wyposażenie pokoi czy udogodnienia w hotelu.

– Goście biznesowi to wymagająca grupa odwiedzających. Wyniki naszego badania wskazują, że najistotniejsze w podróży służbowej jest dla nich położenie hotelu. Muszą przede wszystkim szybko i bezproblemowo docierać do ważnych, biznesowych punktów na mapie miasta. Ten czynnik uważają za najważniejszy i chcą za niego zapłacić rozsądną, rynkową cenę. To dla nas istotne informacje, pozwalające na właściwe kształtowanie obecnej i przyszłej oferty hotelowej – komentuje Katarzyna Kściuczyk, Kierownik Działu Marketingu sieci Hotele Diament.

Jak wskazują eksperci, turyści biznesowi chętnie wybierają hotele sieciowe, a rezerwując je, korzystają z narzędzi online i mobilnych. W ciągu kilku sekund są dzięki nim w stanie ocenić lokalizację hotelu, jego odległość od najważniejszych dla nich punktów i opracować plan poruszania się po mieście. Szybko też, za pośrednictwem internetu, porównują ofertę i lokalizację z innymi, konkurencyjnymi hotelami. Odpowiednie umiejscowienie hotelu jest dla gości biznesowych istotne z wielu powodów. To przede wszystkim oszczędność czasu, ale także pieniędzy – daje bowiem szansę na zoptymalizowanie całkowitego kosztu podróży służbowej. W dobie idei work-life balance, goście biznesowi, których wizyty w hotelach są najczęściej krótkie (jedno- lub kilkudniowe) cenią także to, że dzięki odpowiedniemu usytuowaniu hotelu, mogą sprawnie wykorzystać wolne chwile i zapoznać się z charakterem czy też ofertą kulturalno-gastronomiczną odwiedzanego miasta.

***

Wyniki badania opracowano na podstawie ankiet przeprowadzonych losowo wśród prawie 500 gości Hoteli Diament, którzy korzystali z usług sieci w okresie 05.2015-05.2016.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"