Bank BGŻ stawia na długofalowe partnerskie relacje i zaufanie klientów – stąd pomysł wprowadzenia Rad Klientów. Dzięki nim klienci nawiązują bezpośredni dialog z przedstawicielami banku, ich sugestie są uwzględniane a oferta jest dostosowywana do ich potrzeb. Bank BGŻ promuje, także za pośrednictwem Rad, postawy społecznego zaangażowania lokalnego biznesu – poprzez zawiązywanie koalicji na rzecz rozwiązywania ważnych lokalnych problemów . W Banku przeprowadzono cykl warsztatów z ryzyka kredytowego, podczas których omówiony został aspekt społecznej odpowiedzialności biznesu. Bank udzielając kredytów ma wpływ na środowisko naturalne i lokalne społeczności, dlatego analiza ryzyka z tym związanego jest elementem zrównoważonej polityki kredytowej. Opublikowanie raportu odpowiedzialnego biznesu Banku BGŻ było ważnym krokiem w realizacji strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, którą Bank przyjął w 2010 roku. Powyższe praktyki Banku BGŻ zostały wyróżnione w Raporcie w obszarze ładu organizacyjnego.

Warto podkreślić również społeczne zaangażowanie Banku BGŻ. W ramach wyróżnionej w Raporcie kampanii „Jeżdżę z głową” promowane było bezpieczeństwo na drodze. Również autorski, istniejący już od 10 lat, program stypendialny dla zdolnych absolwentów gimnazjów z mniejszych miejscowości „Klasa BGŻ”, został wyróżniony za konsekwentne zaangażowanie społeczne i rozwój lokalnych społeczności. Informacje dodatkowe:Raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu zawiera wykaz dobrych praktyk CSR (z ang. Corporate Social Responsibility), które zostały podzielone na 7 kategorii, zgodnie z międzynarodową normą ISO 26 000. Odpowiedzialność organizacji za wpływ jej decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko oceniana jest w następujących kategoriach: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki/aspekty pracownicze, środowisko naturalne, uczciwe praktyki rynkowe, zagadnienia konsumenckie oraz zaangażowanie w rozwój społeczności lokalnej.

Z całym raportem można zapoznać się tutaj.











