Dobry wynik właściciela RMF FM

Broker FM zamknął III kwartał zyskiem netto. Spółka zwiększyła przychody o 39,6 proc.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Skonsolidowane przychody Grupy Broker FM w III kwartale 2004 roku wzrosły o 39,6% w stosunku do przychodów w analogicznym okresie roku ubiegłego.

tys. złIII kwartał 2004III kwartał 2003zmiana %III kwartał 2004po wyłączeniuzdarzenia nietypowegozmiana %III kw. 2004/III kw.2003Przychody ze sprzedaży36 43826 09939,6%35 169*34,8%EBIT4 472-1 805-4 280-Marża operacyjna (%)12,3%-6,9%-12,2%-EBITDA5 593-440-5 401-Marża EBITDA (%)15,3%-1,7%-15,4%-Zysk brutto3 186-5 609-2 994-Zysk netto2 681-6 225-2 489-Marża netto (%)7,4%-23,9%-7,1%-

* wyłączono przychody ze sprzedaży materiałów spółce Challange One Sp. z o.o., które wyniosły 1.269 tys. zł w III kwartale 2004 roku. Z zysków spółki wyłączono kwotę 192 tys. zł, która stanowi zysk ze sprzedaży aktywów spółce Challange One Sp. z o.o. Źródło: BROKER FM.

Po raz pierwszy od momentu publikowania kwartalnych sprawozdań prezentowane dane nie są obarczone wysoką bazą roku 2003 wynikającą ze zdarzeń nietypowych i zawierają efekty rozwiązanej 30 czerwca 2004 umowy leasingu zapowiadane przez Zarząd Grupy.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w III kwartale 2004 roku wyniosły 36.438 tys. zł i były wyższe o 39,6% w stosunku do przychodów w analogicznym okresie roku ubiegłego

Przychody ze sprzedaży czasu reklamowego RMF FM w III kwartale 2004 wyniosły 27.250 tys. zł i były wyższe o prawie 29%, stanowiły one 75% przychodów całej Grupy.

Skonsolidowany wynik netto w omawianym kwartale wyniósł 2.681 tys. i był lepszy od wyniku w III kwartale 2003 roku o 8.906 tys. zł

Struktura bilansu uległa dalszej poprawie. Kapitały własne Grupy wynoszą 8,616 tys. i wzrosły o 104%, natomiast zobowiązania i rezerwy 63.361 tys. zł. i spadły o 58% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Skonsolidowane przychody Grupy w trzech kwartałach 2004 roku wyniosły 106.293 tys. zł. i były wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego o 4,5 %. Wyłączając z przychodów III kwartału 2004 roku sprzedaż o nietypowym charakterze, przychody za dziewięć miesięcy 2004 roku wyniosły 105.024 tys. zł. Przychody te były wyższe o 18,1% od przychodów za trzy kwartały 2003 roku, które po wyłączeniu zdarzeń nietypowych mających miejsce w pierwszym półroczu 2003 roku (produkcja płyty "RMF FM Moja i Twoja Muzyka" oraz kampania wiązana z referendum unijnym) wyniosły 88.901 tys. zł.

Skonsolidowana EBITDA Grupy w trzech kwartałach 2004 r. wyniosła 15,678 tys. zł, a marża EBITDA 14,7%.

Zgodnie z oczekiwaniami Spółki, w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy rynek reklamy wzrósł o ponad 10%, natomiast rynek reklamy radiowej o nieco ponad 12%. Broker podtrzymuje swoje założenia dotyczące 10% wzrostu wydatków na reklamę ogółem w 2004 r oraz około 12% na reklamę radiową.

W III kwartale 2004 roku RMF FM umacniała swoja pozycję wśród stacji radiowych pod względem słuchalności. W lipcu 2004 roku radio RMF FM zanotowało najwyższy w historii udział w czasie słuchania radia wśród wszystkich stacji radiowych w Polsce - 25,4% (ogół słuchaczy 15-75 lat)*. Udział w czasie słuchania w III kwartale 2004 roku wyniósł 24% (SMG/KRC A Millward Brown Company, wiek 15-75, III kwartał 2004).

Stacja uzyskała we wrześniu w swojej grupie docelowej 25-39 lat zasięg dzienny (poniedziałek - piątek) na poziomie 41,6%*, co było kolejnym rekordem w historii RMF FM. Oznacza to, że ponad 41% populacji w wieku 25-39 przynajmniej raz dziennie słuchało radia RMF FM

Zarząd Grupy prezentując spółkę w okresie publicznej oferty stawiał sobie za cel utrzymanie 23% średnio rocznego udziału w rynku słuchalności. To założenie strategii zostało w III kwartale zrealizowane, przy czym utrzymanie tak wysokiego poziomu udziału w czasie słuchania będzie trudne w związku z intensywnymi działaniami promocyjnymi podjętymi przez konkurencję na przełomie III i IV kwartału

* dane SMG/KRC A Millward Brown Company obejmujące skumulowane dane za trzy miesiące, gdzie wskazywany jest ostatni miesiąc badań

Od 1 lipca 2004 roku w sieci hipermarketów REAL uruchomiony został projekt "Muzac", polegający na emisji niekoncesjonowanego programu radiowego - głównie muzyki - dostępnego za pośrednictwem sieci internet. Nadawcą programu jest SCENA FM - podmiot zależny od BROKER FM, który wprowadził do swojej oferty nowy produkt - sprzedaż reklam w w/w sieci radia wewnętrznego, przy czym przychody ze sprzedaży tego produktu wpłyną na wyniki Grupy za kilka miesięcy.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na posiedzeniu w dniu 15 lipca 2004 roku podjęła uchwały w sprawie rozszerzenia koncesji na rozpowszechnianie programu pod nazwą "RMF Classic-Kraków" wydanej "OPERA FM" Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie (spółce zależnej od BROKER FM S.A.) o stacje nadawcze zlokalizowane w Gdańsku i we Wrocławiu. Tym samym program RMF Classic rozpowszechniany jest w 5 dużych miastach (we Wrocławiu i Gdańsku - od października 2004 nadawany jest program próbny). Emisja programu w kolejnych dwóch aglomeracjach powinna znacząco poprawić wyniki słuchalności sieci RMF Classic, co winno w przyszłości zwiększyć przychody BROKER FM ze sprzedaży czasu reklamowego tej sieci.

W dniu 27 września 2004 roku rozpoczęła nadawanie w Krakowie pierwsza pilotażowa stacja RMF MAXXX, powstała na bazie Radia Region, w oparciu o umowę licencyjną zawartą z Radio Muzyka Fakty Sp. z o.o. Zgodnie z zapowiedziami Zarządu Grupy spółka prowadzi intensywne rozmowy z bankami w celu uzyskania linii kredytowej, która pozwoli na ustalenie poziomu i warunków zaangażowania Spółki w rozwój projektu RMF MAXXX.

Zarząd BROKER FM podtrzymuje opublikowaną w raporcie bieżącym nr 22/2004 z dnia 12 lipca 2004 prognozę zysku netto Grupy Kapitałowej w 2004 roku na poziomie co najmniej 7 mln złotych.

- To kolejny kwartał dobrych wyników Grupy Broker FM. Po raz pierwszy od momentu publikowania kwartalnych sprawozdań prezentowane dane nie są obarczone wysoką bazą roku 2003 wynikającą ze zdarzeń nietypowych i zawierają efekty rozwiązanej 30 czerwca 2004 umowy leasingu. Przed nami ostatni kwartał roku, który zawsze jest najlepszym okresem na rynku reklamy. Wierzę, że dobrze wykorzystamy ten okres i osiągniemy wyniki satysfakcjonujące nie tylko Zarząd Grupy, ale również naszych akcjonariuszy - komentuje Prezes Broker FM Marek Dworak.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"