E-commerce bez tajemnic z DPD Polska

Wspólny projekt DPD Polska oraz telewizji Webshake.tv trwa już od kwietnia. W każdy wtorek widzowie programu „Płacę nie płacę” odkrywali kolejne tajniki zakupów w Internecie, zdobywając między innymi wiedzę o nowych narzędziach handlu internetowego oraz o prawach i obowiązkach osób kupujących w Sieci. Dzięki uzyskanym informacjom internauci mogą spokojnie i bez ryzyka korzystać  z możliwości, jakie daje ten niezwykle dynamicznie rozwijający się sektor rynku.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

We wtorek, 28 czerwca, został wyemitowany ostatni - dziesiąty - odcinek serii „Płacę nie płacę”, która w całości poświęcona jest tematyce e-commerce. W odcinku wieńczącym serię widzowie dowiedzieli się między innymi, co media społecznościowe mają wspólnego  z handlem w Sieci oraz jak można zwiększyć dzięki niemu efektywność internetowego przedsiębiorstwa. Koniec serii nie oznacza jednak, że program zniknie z Sieci. Wszystkie odcinki obejrzeć można w Internecie na stronie Webshake.tv pod adresem www.webshake.tv/placenieplace 

„Płacę nie płacę” jest odpowiedzią na dynamiczny rozwój handlu internetowego. W  roku 2010 liczba sklepów internetowych wynosiła 7,5 tysiąca. W roku 2011 to już 10 tysięcy, a tendencja dynamicznego przyrostu wirtualnych przedsiębiorstw utrzymuje się. Jednak wielu internautów wciąż jeszcze niepewnie porusza się w świecie wirtualnych zakupów

– mówi Maciej Głowacki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, DPD Polska.

Uczestnicząc w projekcie edukacyjnym „Płacę nie płacę” staramy się rozwiać wątpliwości związane z handlem w Sieci i pokazać widzom, jak najlepiej i najbezpieczniej korzystać z możliwości, jakie oferuje nam Internet

- dodaje.

Widzowie programu „Płacę nie płacę” mogli zgłębić tajniki pracy kuriera oraz przebieg procesu dostarczenia przesyłki do adresata. Dzięki wspólnemu projektowi edukacyjnemu DPD Polska i Webshake.tv, użytkownicy Sieci poznali szanse i pułapki związane z e-commerce zarówno z perspektywy klienta, jak i właściciela sklepu internetowego. Widzowie dowiedzieli się również, jakie prawa i obowiązki ma użytkownik Internetu oraz na co powinien zwrócić uwagę zakładając własny wirtualny biznes. Oprócz tego, co dwa tygodnie, w konkursie sms-owym widzowie mogli wygrać Samsung Galaxy Tab oraz inne nagrody ufundowane przez DPD Polska.

Internet rozwija się w niezwykle dynamicznie i czasami trudno nadążyć za tymi zmianami. Użytkownicy coraz chętniej korzystają z nowych narzędzi i coraz częściej widzą w Sieci szansę na rozwój swojego własnego biznesu. Często jednak chęci i dobry pomysł to za mało, żeby odnieść sukces

– mówi Dominik Szarek, Dyrektor Marketingu Webshake.tv i współtwórca programu „Płacę nie płacę”.

Trzeba mieć świadomość zarówno szans, jak i niebezpieczeństw płynących z wirtualnego świata. Praca przy produkcji programu „Płacę nie płacę” dała więc nam nie tylko mnóstwo frajdy, ale też poczucie, że robimy coś naprawdę ważnego: uczymy Internautów jak mądrze i odpowiedzialnie posługiwać się narzędziami e-commerce

– dodaje.

 O Webshake.TV:

Webshake.tv to lifestyle’owa telewizja internetowa. Działa od stycznia 2010 roku. Głównym celem założycieli jest pokazanie widzom najciekawszych wydarzeń ze świata Internetu i IT, a także przekazywanie wiedzy i porad dotyczących nowych technologii. „Płacę nie płacę” jest kolejną tego typu serią realizowaną przez telewizję. Partnerami programu są czołowe marki związane z branżą e-commerce: DPD Polska, Dotpay oraz InFlavo.

O DPD:

Wysyłając 2 miliony międzynarodowych paczek dziennie, DPD jest jedną z wiodących firm kurierskich w Europie. DPD oferuje swoim klientom szerokie spektrum usług krajowych i zagranicznych. Portfolio produktów obejmuje przesyłki standardowe i ekspresowe z możliwością śledzenia przesyłek w trybie on- line, wysyłkę poprzez punkty nadawczo – odbiorcze (Parcel Shop) aż po indywidualne rozwiązania dla klientów biznesowych. DPD posiada ponad 500 punktów w 39 krajach, 22 000 zatrudnionych osób i 15 000 pojazdów działających w imieniu 200 000 klientów biznesowych jak również tych działających na mniejszą skalę i prywatnych nadawców. Francuski GeoPost Group, będący częścią La Poste, jest większościowym udziałowcem DPD. Udziałowcem mniejszościowym jest DPD Systemlogistik GmbH& Co. KG (10,47 procent udziałów) oraz DPD Zeitfracht GmbH & Co. KG (6,21 procent udziałów).

O GeoPost:

GeoPost, główny gracz na rynku przesyłek ekspresowych, zrzesza firmy działające w ramach LaPoste. Działając w Europie, obsługuje ponad 230 krajów w imieniu 300 000 klientów na świecie. Dziś, grupa GeoPost zajmuje 1 miejsce we Francji i 3 miejsce w rankingu Europejskim, mając, w 2007, roku obrót roczny w wysokości 3,1 bilionów Euro.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów