Edulandia dla licealistów

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

17 marca uruchomiony został portal edukacyjny edulandia.pl, adresowany do licealistów i maturzystów. Będzie zawierać bazę danych studiów, szkół policealnych, kursów dodatkowych oraz informacje i porady dla licealistów. Portal należy do firmy Communication Partners, właściciela m.in. pracuj.pl.

- Zawartość edulandia.pl składa się z dwóch podstawowych elementów - mówi Marcin Pietras, szef portalu. - Pierwszy i najważniejszy to kompletna baza studiów licencjackich i magisterskich oraz szkół policealnych. Dodatkowo w bazie będą kursy językowe oraz przygotowawcze (do matury i egzaminów). Będzie je można przeszukiwać ze względu na tematykę kursów i studiów, województwo czy rodzaj oferty edukacyjnej.

Druga część edulandia.pl to artykuły, reportaże i porady dla licealistów. - Mamy własną grupę sześciu dziennikarzy, którzy przygotowują artykuły na tematy istotne dla licealistów: matura, egzaminy, wybór studiów, nauka za granicą, praca dorywcza podczas wakacji, dokształcanie itp. - wylicza Marcin Pietras.

W zamyśle twórców Edulandii, portal ma się stać najpopularniejszym polskim serwisem dla licealistów - jego założyciele chcą, by korzystali z niego wszyscy licealiści i nauczyciele mający dostęp do sieci. Serwis utrzymywać się będzie z płatnych prezentacji instytucji edukacyjnych, e-mailingów z ofertami edukacyjnymi i tzw. priorytetów wyszukiwania (jeśli zapłacisz, będziesz lepiej widoczny w bazie tysięcy ofert).

Edulandia ma być kolejnym etapem rozwoju Communication Partners. Pierwszym był otwarty w roku 2000 portal pracuj.pl (który po przejęciu konkurenta - jobaid.pl, stał się największym polskim serwisem rekrutacyjnym). Potem pojawiały się przewodniki dla studentów i absolwentów ("Praktyki", "Pracodawcy", "Przewodnik podyplomowy", "Kariera w branży farmaceutycznej") i serwis edu.pracuj.pl. - Ten ostatni jest podobny do Edulandii, ale skierowany do absolwentów, specjalistów i menedżerów - wyjaśnia Marcin Pietras. - Za jego pośrednictwem promuje się ponad 40 polskich uczelni, reklamując głównie studia podyplomowe i programy MBA.

Dziś liczba zarejestrowanych użytkowników pracuj.pl przekracza 180 tys., a miesięczna liczba odsłon stron wynosi ponad 3 mln. Łączny nakład przewodników to 90 tys. sztuk. Communication Partners jest jedną z nielicznych firm e-business, które przynoszą zysk. Udziałowcami firmy są: szóstka założycieli, fundusz e-Katalyst oraz Hotcourses.com, firma prowadząca podobną działalność w Wielkiej Brytanii.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów