70 nagród w 24. edycji Effie Awards Poland. Bez Grand Prix

Na tegorocznej gali konkursu reklamowego Effie Awards wręczono wręczono 70 nagród, z czego 5 złotych, 23 srebrne i 42 brązowe. Nie przyznano nagrody Grand Prix. Tytuł agencji roku otrzymała DDB Warszawa, agencji mediowej Starcom, a firmy roku McDonald’s.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
70 nagród w 24. edycji Effie Awards Poland. Bez Grand Prix

Nagrody za najbardziej efektywne kampanie i rozwiązania biznesowe zostały wręczone 7 listopada w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Tegoroczne jury Effie, które obradowało pod przewodnictwem Magdaleny Kotlarczyk, dyrektorki Google Polska, która bezpośrednio prowadziła obrady kategorii Marketing & Business Solutions.

W tym roku jury przyznało 103 nominacje w 30 kategoriach konkursowych, w tym roku 3 kategorie odpowiadające porządkowi ESG: Environmental, Social oraz Governence. Na gali wręczono 70 nagród - 5 złotych, 23 srebrne i 42 brązowe.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ddb-warszawa-k2create-fcb-themilkman-i-mobile-rockets-na-shortliscie-effie-awards-europe ##

Będzie nowa kategoria Effie Awards

Prezes SAR Marcin Gaworski oraz Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR na gali zwrócili uwagę na tegoroczne zaangażowanie branży komunikacji marketingowej w kampanie profrekwencyjne przed wyborami parlamentarnymi.

- Organizacje społeczne, inicjatywy obywatelskie wsparte często społeczną pracą branży reklamowej, badawczej i mediów dowiozły kosmiczny wynik - najlepszy w historii 3 Rzeczypospolitej. Naliczyliśmy 8 zorganizowanych kampanii i działań, a jesteśmy pewni, że było ich więcej - dane dalej spływają i wierzę, że doczekają się pełnego raportu” - powiedział Marcin Gaworski.

- Ja chciałbym podziękować za dwie, o których wiem i w które były zaangażowane nasze agencje członkowskie. Pierwsza to kampania profrekwencyjna Inicjatywy Głos Kobiet „To Twój Wybór” – zaprojektowana przez agencję VMLY&R, a mediowo dowieziona przez Mindshare przy wsparciu GroupM, Influensersko Lifetube, PR-owo OneMulti, badawczo Difference. Druga inicjatywa to kampania i fizyczna kontrola wyborów KOD’u – „Wybory Bez Picu” przy wielkim zaangażowaniu agencji Komunikacja Plus i agencji Must be Loud. Osobą – naszą branżową instytucją, która wspierała obie te inicjatywy jest Zosia Sanejko. Nie mamy nadal wszystkich wyników z postbuy, ale dzięki zaangażowaniu OFBOR mamy wyniki  rekordowo szybko zorganizowanych badań ilościowych i jakościowych. Dziękuje za błyskawiczną reakcje badawczą GFK, Ipsos, PBS, IQS i Pawłowi Ciackowi za koordynację” - powiedział Paweł Tyszkiewicz.

W trakcie gali zapowiedziano także możliwość wprowadzenia nowej kategorii do konkursu Effie Awards. 

- Zaangażowanie branży realizuje się w wielu obszarach i reagujemy na atakujące nas kryzysy klimatyczne, polityczne, migracyjne -  powiedział Tyszkiewicz. – Zdajemy sobie sprawę, że kolejne kryzysy i nasze działania wymykają się kategoriom konkursowym. Global Effie – nasz licencjodawca - doceniając zaangażowanie branży rekomenduje wprowadzenie w Polsce kategorii Crisis Respons – Critical Pivot, a my postaramy się ja wprowadzić już w kolejnej edycji Effie Poland - dodał Tyszkiewicz.

Effie Awards 2023 – lista nagrodzonych

Złote statuetki Effie Awards 2023 otrzymali:

- w kategorii Beauty&Care – „Pantene. Trzeba mieć siłę, żeby być innym” – Procter & Gamble, GREY, EssenceMediacom, Partner of Promotion, GroupM - w kategorii Finance&Insurace – „Bądź kotem płatności! – BLIK”, Change Serviceplan, Spark Foundry, Performics, LiquidThread - w kategorii Long Term – „Maestro. Wszystko czego chcesz od burgera” – McDonald's, DDB Warszawa, OMD - w kategorii Marketing & Business Solutions – Kawonament – innowacyjny model sprzedaży – Żabka, Spark Foundry, Ogilvy, Cukier - w kategorii Social – „Stop toksycznej chemii” – Clovin, FCB&theMilkman, The Rockets

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższe pozycje zajęli wśród agencji reklamowych DDB Warszawa, spośród agencji mediowych – Starcom, tytuł firmy roku trafił do McDonald’s.

Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

grafika
grafika
grafika
grafika
grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"