eMarketer: niższy wzrost wydatków na reklamę online

Amerykańscy reklamodawcy wydadzą w bieżącym roku na reklamęinternetową 24,9 miliarda dolarów.

km
km
Udostępnij artykuł:

Taką prognozę przedstawiła firma eMarketer. Co prawda oznacza tospory wzrost (o 17,2 procenta) w porównaniu z 21,2 miliarda dolarówprzeznaczonych na reklamę online w roku ubiegłym, ale jeszcze wmarcu analitycy eMarketera prognozowali o 1 miliard dolarów wyższypoziom tegorocznych nakładów.

Z kolei w roku 2013 omawiany rynek ma osiągnąć wartość 59miliardów dolarów, notując kolejno wzrost wydatków o 14,5 procentaw 2009 (28,5 miliarda dolarów), 17,5 procenta w 2010 (33,5 mldUSD), 20,9 procenta w 2011 (40,5 mld USD), 23,5 procenta w 2012 (50mld USD) oraz 18 procent w 2013 roku.

Według eMarketera, większe wydatki na reklamę online będąwynikać z przesuwania w tą stronę budżetów z tradycyjnychmediów.

Pomimo, że w bieżącym roku wydatki na reklamę w telewizjizwiększą się o 7,1 procenta do 72,6 miliarda dolarów, to firmaszacuje, że już w przyszłym roku odnotowany zostanie tutaj spadek o2,6 procenta, a w kolejnych latach uzyskany zostanie wzrost napoziomie tylko 1 do 2 procent.

Podobnie będzie wyglądać sytuacja na rynku reklamy w prasie.Firma Borrell Associates przewiduje, że w latach 2017 - 2012wydatki zmniejszą się tutaj z 50,8 do 45 miliardów dolarów.

źródło: eMarketer

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+