eMarketer prognozuje wzrost wydatków na reklamę online w Europie Zach.

W bieżącym roku na internetową reklamę w Europie Zachodniej ma zostać wydanych 17,1 miliarda dolarów, co będzie stanowiło 27,7 proc. wartości globalnego rynku.

km
km
Udostępnij artykuł:

W roku 2014 nakłady te mają sięgnąć 24,3 miliarda dolarów. Do tego czasu w poszczególnych latach odnotowywany będzie solidny wzrost, ale tylko w roku 2012, na który zaplanowano igrzyska olimpijskie w Londynie, będzie on wyższy niż 10 proc. - prognozuje eMarketer.

eMarketer zauważa, że pod względem udziału internetu w wydatkach na reklamę, Włochy i Hiszpania cały czas pozostają w tyle za Francją i Niemcami. I pomimo że te pierwsze dwa, mniej rozwinięte rynki internetowe, obecnie odnotowują szybszy wzrost, to prawdopodobnie nigdy nie uda im się pod tym względem dogonić bardziej zaawansowanych krajów.

Jeśli chodzi o Francję, eMarketer szacuje, że w 2010 roku wydatki na reklamę online wyniosą tam 1,92 miliarda euro, a w roku 2014 sięgną 2,61 miliarda euro. Prognozy różnych firm co do wzrostu na francuskim rynku internetowej reklamy prezentuje poniższa tabela porównawcza:  

grafika

Podobnie, chociaż nieco bardziej optymistycznie, wyglądają prognozy dla Niemiec. Stały wzrost, ale z niższego pułapu, spodziewany jest również w przypadku Włoch i Hiszpanii.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"