Energa: najbardziej przejrzysty opis społecznej odpowiedzialności

Grupa Energa otrzymała nagrodę dziennikarzy w konkursie na najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Jury doceniło przemyślaną i czytelną strukturę oraz umiejętne pokazanie działalności biznesowej spółki.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Publikacja „Nasza odpowiedzialność 2013” została nagrodzona przez jury dziennikarskie w ósmej edycji konkursu „Raporty społeczne”. Dziennikarze docenili strukturę i sposób prezentowania informacji w opracowaniu opisującym w jaki sposób Grupa łączy rozwój biznesowy z interesami swojego otoczenia. Oprócz jury dziennikarskiego nagrody uczestnikom w konkursie przydzielało także jury główne, Ministerstwo Gospodarki oraz internauci. Nagrodzonych zostało łącznie pięć spośród 31 nadesłanych do konkursu raportów.

Doceniona przez dziennikarzy struktura raportu powstała po badaniach opinii i oczekiwań interesariuszy firmy. Podczas przygotowań Energa po raz pierwszy zbadała, co głowni odbiorcy opracowania chcą w nim znaleźć, na co zwracają uwagę i jakie informację będą dla nich najbardziej przydatne. Rozdziały raportu bazują na filarach „Strategii zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu Grupy Kapitałowej ENERGA”, która jest bezpośrednio powiązana ze strategią biznesową Grupy. Firma wyznaczyła cele środowiskowe i społeczne, w ten sam sposób co cele ekonomiczne. Wszystkie można łatwo zmierzyć i porównać. To zdecydowanie umocniło wiarygodność prezentowanych danych.

- Dotarcie z przekazem do odbiorców to dziś trudna sztuka. Jest coraz więcej informacji, a  my odbiorcy mamy coraz mniej czasu, by się z nimi zapoznać. Tym trudniej jest zaprezentować tak szerokie opracowanie. To, że nasz pomysł przedstawienia działalności CSR docenili dziennikarze, jest szczególnym wyróżnieniem, bo jako eksperci widzieli i stworzyli już przecież naprawdę wiele skutecznych przekazów – mówi Katarzyna Kowalska, z Biura Marketingu i Komunikacji w Energa SA.

Wersję on-line raportu mozna obejrzeć tutaj. Wersja w pdf do pobrania tutaj: podsumowanie i pełen raport..

Założeniem strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Energa jest rozwój biznesowy dokonywany w równowadze z potrzebami  społecznymi, poszanowaniem środowiska naturalnego oraz kształtowaniem pozytywnych relacji z otoczeniem.

- W długofalowej perspektywie osiągnięcie sukcesu biznesowego nie jest możliwe w oderwaniu od tego, co dzieje się w naszym otoczeniu. Dlatego w podejściu strategicznym, ale także w codziennych działaniach uwzględniamy interesy społeczne, aspekty środowiskowe, czy relacje z różnymi grupami interesariuszy, takimi jak pracownicy, klienci, partnerzy biznesowi i społeczności lokalne – tłumaczy Jacek Szubstarski, odpowiedzialny za obszar CSR w Grupie.

„Nasza odpowiedzialność 2013” jest trzecią publikacją na temat działań CSR w Grupie Energa. Poprzednie Grupa wydała za rok 2011 i 2012. Po publikacji ostatniego raportu, firma jako pierwsza z branży energetycznej uzyskała poziom A+ według międzynarodowego standardu Global Reporting Initiative (GRI), prezentując aż 91 wskaźników. Raport objął 15 spółek Grupy i jest efektem prac zarówno pracowników, jak też interesariuszy zewnętrznych zaangażowanych w proces raportowania.

W konkursie Raporty Społeczne, już od ośmiu lat przyznawane są nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. To inicjatywa mająca na celu upowszechnianie idei odpowiedzialnego biznesu (CSR) skierowana do firm i organizacji.

- W porównaniu z latami ubiegłymi wciąż najwięcej raportów społecznych zgłaszają branże: energetyczna, spożywcza i finansowa – ocenia Mirella Panek-Owsiańska, przewodnicząca jury, prezes zarządu FOB. - W Polsce od 2017 roku będzie obowiązywać nowa Dyrektywa UE o raportowaniu danych pozafinansowych oraz informacji nt. różnorodności. Jednak już dziś nowe regulacje są wyprzedzane przez praktyki wielu firm i obejmują znacznie szerszy zakres informacji pozafinansowych niż te, które są wymienione w dyrektywie.  

Konkurs organizowany jest wspólnie przez Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, firmę PwC i SGS. Nagrody przyznawane są w kilku kategoriach przez grupy eksperckie tworzące jury główne, dziennikarskie, internautów oraz Ministerstwo Gospodarki. W skład dziennikarskiego jury weszło w tym roku dziesięciu dziennikarzy, przedstawicieli tytułów opiniotwórczych, dzienników, rozgłośni radiowych i redakcji biznesowych W tegorocznym konkursie wybierano najlepsze raporty spośród 31 przekazanych publikacji.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online