Ericsson rozbudowuje działalność outsourcingową w Chinach

  • Otwarcie nowego globalnego centrum sterowania sieciami (GNOC) w Chinach
  • Wzmocnienie pozycji firmy Ericsson w Chinach, korzystanie z efektu synergii między usługami a badaniami i rozwojem

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W bezpośredniej reakcji na rosnące zapotrzebowanie na usługi zarządzane, zarówno w Chinach, jak i na całym świecie, Ericsson zwiększa swój potencjał i zakres możliwości w tej dziedzinie, zapowiadając otwarcie nowego globalnego centrum sterowania sieciami (GNOC) w Chinach.

„Dzięki naszej pozycji dostawcy usług telekomunikacyjnych numer jeden na świecie, przyciągamy ciągle nowe talenty i pomysły, które przekładają się na innowacje wdrażane w bieżącym działaniu” — mówi Magnus Mandersson, szef działu usług globalnych w firmie Ericsson. „Kładziemy nacisk na równowagę między potencjałem globalnym a lokalnym, widząc w tym klucz do osiągnięcia najważniejszego celu naszych klientów, czyli poprawy poziomu zadowolenia konsumentów i usprawnienia działania. Z radością obserwujemy rosnące stale zapotrzebowanie na nasze usługi zarządzane, zarówno w sferze sieci tradycyjnych, jak i dotyczące sieci informatycznych”.

Oprócz nowego globalnego centrum sterowania siecią firma Ericsson posiada trzy takie ośrodki na świecie, zlokalizowane w Rumunii, Indiach i Meksyku. Globalne centrum usługowe (GSC) w Indiach zatrudnia obecnie ponad 5000 ekspertów i mieści największe na świecie globalne centrum sterowania sieciami.

W Chinach firma Ericsson posiadała dotychczas oddział usługowy świadczący szeroki zakres usług, jak np. obsługa klienta, projektowanie i optymalizacja sieci, integracja systemów, wdrażanie sieci oraz obsługa zdarzeń specjalnych, które będą się znakomicie uzupełniały z ofertą nowego centrum sterowania. Początkowo w centrum sterowania będzie pracowało 300 osób, ale w ciągu 3–6 miesięcy ich liczba wzrośnie do 500.

Ericsson zarządza obecnie sieciami, z których korzysta ponad 800 milionów abonentów, z których ponad połowa jest obsługiwana przez te globalne centra sterowania sieciami.

Ericsson stara się uzyskiwać jak największe oszczędności skali, skupiając te działania, które można wykonywać zdalnie, w czterech centrach GSC. Pozostałe centra są zlokalizowane w Rumunii, Meksyku i Chinach. Podstawą mechanizmu świadczenia usług globalnych firmy Ericsson jest posiadanie zintegrowanego modelu, w którym pracownicy wykonujący usługi na poziomie lokalnym bez przerwy współpracują z regionalnymi centrami kompetencji i globalnym centrum usługowym GSC, korzystając ze wspólnych procesów, metod i narzędzi. Przykładem tego podejścia jest platforma świadczenia usług zarządzanych, czyli zestaw narzędzi umożliwiających skuteczne sterowanie siecią telekomunikacyjną, zarówno lokalnie, jak i ze zdalnych centrów sterowania. Z platformy tej korzysta wewnętrznie w firmie Ericsson ponad 22 000 osób z prawie 100 krajów.

Ogółem Ericsson posiada 50 000 własnych specjalistów ds. usług w 180 krajach, w tym 40 000 osób obsługujących bezpośrednio klienta i 10 000, które pracują w centrach globalnych lub regionalnych. W sumie 10 000 osób posiada doświadczenie w dziedzinie konsultingu i integracji systemów.

O firmie Ericsson  Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji. Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 90 000 pracowników. W 2010 r. uzyskała przychody w wysokości 203.3 mld SEK (28,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku. Zapraszamy na: www.twitter.com/ericsson_poland  www.youtube.com/ericssonpolska  www.facebook.com/ericssonpolska

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące