Mobilne technologie szerokopasmowe umożliwiają komunikację między coraz większą liczbą ludzi i urządzeń. Otwiera to przed operatorami więcej możliwości, ale z drugiej strony zmusza ich do szukania nowych sposobów wyróżnienia się na tle konkurencji i pozyskania lojalności klientów np. poprzez zapewnienie im bardziej spersonalizowanych, wyższej jakości usług. Aby ułatwić operatorom osiągnięcie tego celu, Ericsson wprowadza na rynek nowe rozwiązanie o nazwie Ericsson Telecom CRM, łączące dwa systemy – zarządzania relacjami z klientami (CRM) i bilingowy.
Rozwiązanie to mogło powstać dzięki strategicznemu aliansowi między firmami Ericsson i Microsoft, który został ogłoszony na Światowym Kongresie Technologii Mobilnych (Mobile World Congress) w 2011 r.
Ericsson Telecom CRM ułatwi operatorom zwiększenie zadowolenia klientów, zwłaszcza na obszarach sprzedaży i obsługi, poprzez zmniejszenie liczby i skrócenie czasu trwania interakcji z nimi. Za pomocą intuicyjnych, łatwych w obsłudze funkcji można szybko i sprawnie uzyskać dane dotyczące bilingów i abonentów. W rezultacie operatorzy będą efektywniej rozwiązywać problemy klientów, co obniży koszty operacyjne.

Ericsson Telecom CRM 1.0 to rozwiązanie do zarządzania relacjami z klientami, dostosowane do potrzeb branży telekomunikacyjnej. Jest oparte na oprogramowaniu Microsoft Dynamics CRM 2011, które zostało zintegrowane z konwergentnym systemem bilingowym BSCS Ix firmy Ericsson. Ericsson Telecom CRM 1.0 powstał dzięki współpracy między firmami Ericsson i Microsoft, które w lutym 2011 r., ogłosiły swój alians, a wśród wspólnych celów wymieniły integrację systemów CRM z rozwiązaniami biznesowymi.
O firmie Ericsson Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 90 000 pracowników. W 2010 r. uzyskała przychody w wysokości 203.3 mld SEK (28,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.Zapraszamy na:www.twitter.com/ericsson_poland www.youtube.com/ericssonpolska www.facebook.com/ericssonpolska












