Europejski poziom satysfakcji z usług szerokopasmowych

Badania ZyXELa wykazały, że operatorzy pomijają znaczącą szansę wzrostu ich korzyści biznesowych

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Europejskie badania przeprowadzone przez Pan-European na zlecenie ZyXELa przedstawiły ciekawe zależności w zakresie komunikacji w środowiskach domowych na obszarze Europy i rzuciły światło na kluczowe zagadnienia istotne dla dostawców usług internetowych.

W obliczu silnej konkurencji i rosnących wymagań ze strony klientów, operatorzy ISP muszą zastanowić się jak zwiększyć poziom satysfakcji użytkowników oraz zaoferować im coś więcej niż tylko wysoką prędkość połączeń szerokopasmowych.

Poziom satysfakcji europejskich klientów

Poziom satysfakcji klientów z Czech zdecydowanie przewyższa wyniki ze wszystkich pozostałych regionów europejskich, zarówno pod kątem oferowanych warunków, jak i oferowanej prędkości połączeń. Dla porównania w Szwecji aż 16 proc. ankietowanych zgłosiło regularne problemy z połączeniami bezprzewodowymi i co najbardziej niepokojące tylko 5 proc. konsumentów, dostawcy usług zaoferowali pomoc w zastosowaniu zaawansowanych funkcji w ich sieci domowej. Coraz większa liczba użytkowników radzi sobie lepiej z zagadnieniami technicznymi i coraz częściej zaczynają z nich korzystać, dlatego najważniejsze dla operatorów ISP jest dostarczanie użytkownikom usług w najwyższej jakości i realizowanie cyfrowych wymagań klientów.

Najważniejsze informacje z raportu, jak zoptymalizować poziom satysfakcji klientów, zawiera tabela poniżej.

Aby dowiedzieć się, jaki jest poziom satysfakcji klientów z usług dostarczanych przez operatorów internetowych, ZyXEL zlecił wykonanie badania w pięciu europejskich krajach. Badanie bazowało na wybranych czynnikach, takich jak prędkość połączenia szerokopasmowego, niezawodność oraz jakość obsługi w przypadku zgłaszania problemów z łączeniem z siecią. Zastosowano różne punkty odniesienia w danych regionach i każde zagadnienie było osobno oceniane poprzez przydzielanie punktów. Następnie wyniki zostały zestawione w tabeli przedstawiającej poziom satysfakcji z połączeń szerokopasmowych w Europie. Tabela przedstawia nie tylko poszczególne regiony, w których abonenci są najbardziej zadowoleni z usług operatorów, ale również wyróżnia obszary, którym dostawcy powinni poświęcić więcej uwagi.

Według europejskiego prezesa ZyXELa, Lee Marsden: „Wysoka prędkość połączeń szerokopasmowych nie przedkłada się już na wysoki poziom satysfakcji klienta. To stwarza doskonałą okazję dla dostawców usług internetowych. Oferując odpowiednie wyposażenie i wsparcie oraz przewidując kluczowe problemy, operatorzy będą mogli bez problemu spełniać bieżące wymagania abonentów. Oznacza to gwarancję utrzymania klientów oraz stabilny rozwój biznesu. Oferowanie szybkich połączeń internetowych nie jest już wystarczające. Teraz operatorzy usług internetowych muszą poszerzać swoją ofertę i proponować skoncentrowane na klientach wartościowe usługi, które wyróżnią ich na tle konkurencji.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji