Facebook i YouTube najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi w Polsce, hyper social coraz mniej popularne

Najpopularniejszymi serwisami społecznościoweymi w Polsce pozostają Facebook i YouTube. Słabnie natomiast tendencja do korzystania z wielu tego typu platform społecznościowych - wynika z badania IRCenter.

km
km
Udostępnij artykuł:

Co szósty internauta korzysta z Facebooka codziennie, a serwis YouTube odwiedzamy kilka razy w tygodniu (33%). Użytkownicy pozostałych kanałów korzystają z nich kilka razy w ciągu miesiąca.

Pomimo nieustająco wysokiej popularności głównych mediów społecznościowych, internauci coraz częściej podejmują decyzję o rezygnacji z aktywnego korzystania z wielu serwisów równocześnie (hyper social). W 2014 roku tylko 8% internautów korzystało z 5 serwisów społecznościowych miesięcznie, podczas gdy w 2013 roku robiło to 18%. Tendencja ta jest szczególnie silna w przypadku blogów i Twittera, z których coraz częściej rezygnują osoby młode.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/twitter-instagram-pinterest-i-ask-fm-juz-nie-zyskuja-polskich-uzytkownikow-analiza ##

grafika

W tradycyjnych mediach społecznościowych stopniowo zachodzi zmiana pokoleniowa. Miejsce młodych (18-24 lata) mieszkańców największych miast zajmują "młodzi dorośli" (24-34 lata), mieszkający w miastach do 200 tys. mieszkańców. To grupa osób, dla której kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych mają rekomendacje znajomych.

W media społecznościowe wkracza też coraz więcej osób starszych (55+). Preferowane przez nich serwisy to Instagram (+5%) i Facebook (+3%).

Młodzi internauci, którzy porzucają tradycyjne platformy społecznościowe, deklarują wzrost częstotliwości korzystania z internetu mobilnego (20%). Jednocześnie na przestrzeni ostatnich 3 lat zaobserwowano dynamiczny wzrost zainteresowania serwisem Snapchat, a także Whatsapp i Vine.

grafika

W porównaniu do ubiegłego roku o 11% mniej internautów deklaruje aktywne czytanie blogów (co najmniej raz w miesiącu). Zdecydowaną większość z nich stanowią młode kobiety (18-24 lat), mieszkające w największych ośrodkach miejskich w kraju. Ich miejsce zajmują starsi mężczyźni (+10%).

Z kolei pomimo niewielkiego spadku popularności (-1%), serwis Instagram coraz silniej angażuje, co czwartego internautę w Polsce (+2,5% więcej treści niż w 2013 r.). Osoby, które korzystają z Instagrama przynajmniej raz w miesiącu, można scharakteryzować jako aktywne i wyjątkowo dobrze zorientowane w mediach społecznościowych. Praktycznie każda z nich korzysta z serwisu YouTube i Facebook, co 8 czyta blogi, co 7 odwiedza serwis Twitter, a co 6 korzysta z LinkedIn. Pomimo przyciągania tak zaangażowanej grupy odbiorców, serwis nie do końca przypadł do gustu młodzieży i studentom (-9%). Ich miejsce zajmuje segment "młodych dorosłych" oraz najstarszych internautów (55+).

grafika

Dane pochodzą ze zrealizowanego przez IRCenter badania "Social Media w Polsce. 2014". Badanie ma charakter cykliczny i ma na celu pomiar trendów konsumpcji mediów cyfrowych w Polsce. Dane ilościowe zostały zebrane metodą CAWI za pośrednictwem panelu badawczego na reprezentatywnej próbie 1200 internautów. Część danych dotyczących wypowiedzi użytkowników została dostarczona przez SentiOne.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele