Facebook zapłaci twórcom treści wideo i transmisji Live, ale tylko tych odpowiednio długich

Facebook zaproponował twórcom treści wideo nowe warunki kontraktu, w ramach którego otrzymają opłaty oraz przychody z reklam za publikację materiałów na portalu. Warunkiem jest zamieszczanie gotowych klipw o długości nie mniejszej niż 1,5 minuty lub transmisji live trwających minimum 6 minut. W trakcie przeglądania takich treści odbiorcy zobaczą reklamy typu mid-roll.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook zapłaci twórcom treści wideo i transmisji Live, ale tylko tych odpowiednio długich

Do informacji dotyczących polityki Facebooka wobec twórców wideo dotarł serwis Recode. Wynika z nich, że serwis Marka Zuckerberga w dalszym ciągu zamierza stawiać na treści filmowe.

W sprawie publikowania transmisji na żywo Facebook porozumiał się z wybranymi wydawcami i celebrytami jeszcze w połowie ub.r. zachęcając ich finansowo to nadawania tego typu treści. Wówczas Facebookowi chodziło głównie o wypromowanie platformy Live, na co według nieoficjalnych informacji firma Zuckerberga przeznaczyła w sumie ponad 50 mln dol.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualna-i-rozszerzona-rzeczywistosc-facebooka-uderzy-w-jego-konkurentow-i-zmieni-cyfrowy-rynek-opinie_1 ##

Teraz większość z podpisanych w ub.r. kontraktów wkrótce wygaśnie, ale Facebook zamierza podpisać nowe z nieco zmienionymi zasadami.

Nieoficjalnie Facebook będzie płacił mediom i twórcom nie tylko za transmisje na żywo, ale także za przygotowane przez nich wcześniej treści wideo. Wydawcy mają otrzymać nie tylko opłatę za publikację, ale także część przychodów z reklam emitowanych w towarzystwie treści wideo. Według Recode umowy przewidują, że z emisji reklam wydawca otrzyma 55 proc., a Facebook - 45 proc. przychodów.

Są jednak dwa istotne warunki, które muszą spełnić twórcy treści podpisując kontrakt. Pierwszy z nich to emisja minimalnej zdefiniowanej w umowie liczby materiałów w miesiącu, a także ich odpowiednia długość - gotowe filmy nie mogą być krótsze niż 90 sekund, zaś transmisje na żywo - 6 minut. Wynika to ze strategii przyjętej przez Facebooka, który zamierza w ramach treści wideo zamieszczać głównie reklamy osadzone wewnątrz filmów, zatem te ostatnie muszą trwać odpowiednio długo.

Na razie nie wiadomo, które firmy medialne podpiszą pierwsze nowe kontrakty z Facebookiem. Według spekulacji z pewnością znajdą się wśród nich BuzzFeed, „The New York Times” i CNN, bowiem właśnie te tytuły skorzystały finansowo najwięcej na poprzednich kontraktach dotyczących wyłącznie relacji online na żywo.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-zapowiada-messengera-z-rozszerzeniami-i-sztuczna-inteligencja-wideo ##

W ub.r. Facebook zanotował 27,64 mld dol. przychodów, co oznacza wzrost o 54 proc. w skali roku. Zysk netto firmy wzrósł z 3,69 do 10,22 mld dol. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec grudnia ub.r. wynosiła 1,86 mld.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"