Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w listopadzie ub.r. serwisy Google odwiedziło 19,02 mln polskich internautów, o 127 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Za to Facebook zyskał w skali miesiąca 135 tys. użytkowników, a YouTube - 190 tys.
Niewielkie wzrosty osiągnęły też serwisy największych polskich wydawców: Allegro i GG (o 24 tys. real users w górę), Onet i RASP (o 54 tys.) i Wirtualna Polska (36 tys.). Więcej zyskały Grupa Gazeta.pl i Grupa Interia.pl - odpowiednio 119 i 152 tys. użytkowników.
Z drugiej strony Wikipedię odwiedziło 223 tys. internautów mniej niż miesiąc wcześniej, a NK.pl (zapewniającą prawie cały ruch Grupie NK.pl) - 245 tys. mniej.
W wynikach za listopad po raz pierwszy zostały razem sklasyfikowane serwisy Polskapresse i Mediów Regionalnych, które wspólnie wskoczyły do pierwszej dziesiątki zestawienia.

Wśród grup serwisów objętych audytem site-centric kolejność w pierwszej piątce pozostała niezmienna. Natomiast na szóstej pozycji pojawiły się strony Polskapresse i Mediów Regionalnych, które razem (uwzględniając współodwiedzalność) miały o 1,7 mln użytkowników więcej niż same witryny Polskapresse miesiąc wcześniej.
Serwisy Grupy TVN zyskały w skali miesiąca 343 tys. real users, a Filmweb.pl - 225 tys.
Adres Google.pl odwiedziło o 59 tys. internautów mniej niż w październiku, a Google.com - 112 tys. mniej. Za to Allegro.pl zyskało 340 tys. użytkowników, a Szukaj.com - aż 2,1 mln.
Zestawienia liczby odsłon i czasu oraz dane aplikacji - na kolejnej podstronie
Strony Allegro i GG zanotowały aż o 297 mln odsłon krajowych więcej niż miesiąc wcześniej (to wzrost o 7 proc.). Kolejne grupy serwisów zanotowały pod tym względem niewielkie spadki: Onet i RASP straciły 32,3 mln odsłon, Wirtualna Polska - 30,2 mln, Interia - 30,8 mln, a Gazeta.pl - 18,4.

Również pod względem czasu spędzonego przez użytkowników jako jedyne w czołowej dziesiątce wzrost osiągnęły serwisy Allegro i GG - o 7,7 proc. Pozostałe grupy stron zanotowały spadki poniżej 3 proc. z wyjątkiem witryn TVN oraz Muratora i Time, które straciły odpowiednio 5,5 i 9,3 proc.
Windows Media Player miał o 362 tys. uruchomionych aplikacji więcej niż miesiąc wcześniej, a Winamp o 273 tys. więcej. Natomiast Skype zanotował spadek o 316 tys., a GG - o 235 tys.
Liczebność próby: N=12 115. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
*liczba użytkowników (real users) - liczba internautów w wybranej grupie celowej, którzy w danym miesiącu odwiedzili analizowaną stronę www.**zasięg - stosunek liczby internautów w wybranej grupie celowej, którzy odwiedzili dany serwis do liczby wszystkich użytkowników internetu w tej grupie.***audyt site-centric - w przypadku witryn nieobjętych audytem site-centric podane wyniki badania są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby (panelu internautów). Ze względu na właściwości statystyczne błąd wyników dla witryn nieaudytowanych może być istotny i w szczególnych przypadkach osiągać wartość kilkudziesięciu procent. Dlatego przy porównywaniu witryn poddanych i niepoddanych audytowi site-centric, należy zwrócić szczególną uwagę na możliwość zawyżenia lub zaniżenia wskaźników dla witryn nieaudytowanych. W związku z tym Polskie Badania Internetu i Gemius zachęcają właścicieli witryn internetowych do poddania swoich witryn audytowi, a w przypadku cytowania wyników dla poszczególnych witryn - zamieszczania informacji, czy dana witryna jest objęta audytem site-centric.**** Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.











