Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w październiku 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 263 773 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 10,77 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,81 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 134 821 egz., notując spadek o 4,97 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,36 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 12,63 proc. i wyniosła 92 141 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 68,11 proc.

Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średni wynik poszedł do góry o 1,93 proc. do 19 366 egz. Tytuł ten zajął miejsce piąte.
Zyskała jeszcze „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która znalazła się oczko niżej, po awansie z pozycji 7. Jej wynik wzrósł o 1,85 proc. do 7 822 egz.
Ostatnią lokatę zajęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która odnotowała największą stratę w zestawieniu. Jej wynik w październiku br. zmalał o 22,63 proc. do 964 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/super-express-pierwszy-raz-wyprzedzil-gazete-wyborcza-sprzedaz-dziennikow-w-pazdzierniku-2016-r ##
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.












